Gå til innhold

Jeg er så sint!!! Dyreplageri


spirito

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i resepsjonen på en campingplass, og her om dagen var det en hund som satt inne i en bil som sto i sola. Bileieren var på stranda og koste seg, og dreit i den stakkars bikkja som holdt på å dø i bilen. Jeg ropte opp bilnummeret mange ganger over høyttaleranlegget, men mannen kom ikke. Til slutt ble bilen åpnet (var et åpent vindu som noen bikka opp og fikk låst opp fra innsiden) og den stakkars hunden fikk vann og luft. Den var utrloig slapp og uttørket, og hadde nok ikke hatt mange minuttene igjen!

Da jeg for 5. gang ropte opp bilnummeret kom mannen, og han ble skikkelig forbannet over at vi hadde brutt opp bilen. Han kjefta på bikkja, og slo til flere av "redningsmannskapet". Ingen takk for at hunden levde, bare trussel om anmeldelse. Det verste var at han sa han hadde hørt alle høyttalermeldingene, men ikke gadd å komme!

Hva skal jeg gjøre da? Er redd for å anmelde han, han var veldig truende og "skummel". Men jeg kan jo ikke la den hunden ha det vondt. Kan man anmelde til dyrevernet anonymt? Og hva skjer med hunden da?

Hva er telefonnummeret til dyrevernet?

Hilsen hundeeieren/elskeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gitt faen i om krapylet var truende. Slikt er ikke verdig liv for en hund!

Hadde det vært meg hadde han sikkert fått bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld vedkommende både til politiet og til dyrevernet, og sørg for å finne så mange punkter som mulig i anmeldelsen.

(Hvis ikke kan du gi meg adr. hans...:-)

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også en dyreelsker

Veldig bra gjort! Kontakt dyrebeskyttelsen, de har rett til å ta fra ham hunden også, om de ser det nødvendig. Og det er det jo. Du gjorde en bra gjerning, kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du handlet riktig - og han må jo ha vært en skikkelig dust. Kanskje hans neandertalermåte å bli flau på? :-)

pst....var du i avisa?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har komt en lov mot akkurat dette, om du ser en innelåst hund/dyr i bil uten tilgang på luft og vann, kan du eventuelt knuse vinduet.

Jeg hadde ringt til biltilsynet å fått navnet på mannen, du har jo bilnr!

Anmeld ¨ham for dyreplageri hos politiet og dyreværnet.

Det er i grunnen det eneste du kan gjøre, og også forsikre deg om at denne hunden blir omplassert.

Den har det ikke godt hos eieren på noen måte tror jeg, og hos politet kan dui være anonym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du handlet riktig - og han må jo ha vært en skikkelig dust. Kanskje hans neandertalermåte å bli flau på? :-)

pst....var du i avisa?:-)

Jeg var visst i avisa ja...bare en liten notis da...ikkeno navn eller bilde *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst i avisa ja...bare en liten notis da...ikkeno navn eller bilde *puh*

...tenkte på en annen artikkel jeg...med bilde av ei blid ung jente som jobba i resepsjonen på en campingplass....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tenkte på en annen artikkel jeg...med bilde av ei blid ung jente som jobba i resepsjonen på en campingplass....:-)

Ånei, det var heldigvis ikke meg. Men altså, min lille bragd kom i avis i form av en notis fra politiet. "Hund reddet ut av bil" eller noe i den duren...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...