Gå til innhold

Er det noen som kan dansk her?


Lynx

Anbefalte innlegg

Betyr ordet "kuk" det samme i Danmark som i Norge? I så fall er det noen som har et _meget_ spesielt navn på sommerhuset sitt... :-)

(Ref. pent utskåret treskilt på husvegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LOL..."kuk i krystallen"

Eller tatt frå ei side på eit dansk bibliotek:

"Kuk-Kuk er et af de første ord, man siger til barnet.

Det er det magiske ord, man bruger, når man leger gemmelegen kuk kuk, borte, tit tit, enten med en person eller en kendt ting, og som kommer tilbage, når man gentager ordet i legen.

Det er den kuk-kuk lyd, der giver rytme til ting, der flyttes, bevægelser og gøremål.

Kuk-Kuk bliver talt, sunget, hvisket og nogle gange akkompagneret af toner (gøgens sang eller urets kuk-kuk lyde)"

Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tatt frå ei side på eit dansk bibliotek:

"Kuk-Kuk er et af de første ord, man siger til barnet.

Det er det magiske ord, man bruger, når man leger gemmelegen kuk kuk, borte, tit tit, enten med en person eller en kendt ting, og som kommer tilbage, når man gentager ordet i legen.

Det er den kuk-kuk lyd, der giver rytme til ting, der flyttes, bevægelser og gøremål.

Kuk-Kuk bliver talt, sunget, hvisket og nogle gange akkompagneret af toner (gøgens sang eller urets kuk-kuk lyde)"

Hihi...

Litt urovekkjande, men Sanct Andreas kirkes menighet i Charlottenlund har minikuk-møte i kuk-lokalet annankvar onsdag, og midikukane møtast siste sundag i månaden....

http://www.katolsk.dk/om_kirken/menigheder/sct_andreas.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller tatt frå ei side på eit dansk bibliotek:

"Kuk-Kuk er et af de første ord, man siger til barnet.

Det er det magiske ord, man bruger, når man leger gemmelegen kuk kuk, borte, tit tit, enten med en person eller en kendt ting, og som kommer tilbage, når man gentager ordet i legen.

Det er den kuk-kuk lyd, der giver rytme til ting, der flyttes, bevægelser og gøremål.

Kuk-Kuk bliver talt, sunget, hvisket og nogle gange akkompagneret af toner (gøgens sang eller urets kuk-kuk lyde)"

Hihi...

Eller som jeg har fortalt om her tidligere, at jeg som tenåring ble ganske flau da min trekkspillærerinne kom med notene på "Kuk-kuk-vals"...

Det er altså den danske versjonen av "Gjøkvalsen" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danskene er jo ville med sine ferske rundstykker om morgenen. Følgende sto på skilt ved innkjøringen til campingplass i Danmark: Morgenbrød må bestilles dagen i forveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Litt urovekkjande, men Sanct Andreas kirkes menighet i Charlottenlund har minikuk-møte i kuk-lokalet annankvar onsdag, og midikukane møtast siste sundag i månaden....

http://www.katolsk.dk/om_kirken/menigheder/sct_andreas.html

Ler meg ihjel! Det verste er at guttungen lurer på hva jeg ler av, og det blir litt vanskelig å forklare.

De største kukene da, de behøvde ikke noe organisert opplegg de da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Eller tatt frå ei side på eit dansk bibliotek:

"Kuk-Kuk er et af de første ord, man siger til barnet.

Det er det magiske ord, man bruger, når man leger gemmelegen kuk kuk, borte, tit tit, enten med en person eller en kendt ting, og som kommer tilbage, når man gentager ordet i legen.

Det er den kuk-kuk lyd, der giver rytme til ting, der flyttes, bevægelser og gøremål.

Kuk-Kuk bliver talt, sunget, hvisket og nogle gange akkompagneret af toner (gøgens sang eller urets kuk-kuk lyde)"

Hihi...

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUK er i denne forbindelse forkortelse for (Katolsk Ungdoms- Klub)

Så der var ikke noget mystisk ved det :-)

Pia da... Vi skjønar jo seff det! Det gjer det jo ikkje mindre morosamt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tatt frå ei side på eit dansk bibliotek:

"Kuk-Kuk er et af de første ord, man siger til barnet.

Det er det magiske ord, man bruger, når man leger gemmelegen kuk kuk, borte, tit tit, enten med en person eller en kendt ting, og som kommer tilbage, når man gentager ordet i legen.

Det er den kuk-kuk lyd, der giver rytme til ting, der flyttes, bevægelser og gøremål.

Kuk-Kuk bliver talt, sunget, hvisket og nogle gange akkompagneret af toner (gøgens sang eller urets kuk-kuk lyde)"

Hihi...

Der skal du se vi har grunnen til at veslegutten min er så sen til å snakke. Jeg har begynt med feil ord, som mamma, pappa etc.

Vi får starte på ny frisk med kuk-kuk i morgen og se om det ikke endelig blir noe prat her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...