Gå til innhold

p-piller og graviditet


eenn

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjæreste vil nå prøve å få barn.

Har tatt p-piller i snart 10 år.

Etter 14 dager på et nytt brett fant jeg nå ut at jeg ville slutte. Det vil si at det var en uke igjen av brettet. To dager etter jeg sluttet fikk jeg mensen. Det jeg lurer på er om en under denne menstrusjonen kan bli gravid dersom en har samleie. Det er jo etter mitt skjønn ikke en sikker periode ettersom jeg ikke spiste hele brettet slik som vanlig. Har ikke helt greie på dette, men hindrer menstrusjonen deg i å bli gravid i en slik situasjon?

Hvor lang tid kan det ta før kroppen har omstilt seg og virker som normalt igjen? Tenker på eggløsning osv.

Tar det vanligvis lang tid å bli gravid når jeg har brukt p-piller så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Student1

Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men det er forskjellig fra menneske til menneske om det tar lang tid eller ikke å bli gravid etter p-pille bruk. Noen blir gravide med en gang mens andre kan det tar måneder eller år med. Hvis du ikke er blitt gravid etter 1 år så oppsøk lege.

Mens rett etter endt p-piller bruk er vanlig. Man kan fremdeles bli gravid for det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Uansett naar du slutter, vil det normalt komme eggloesning etter 2-4 uker og da kan du bli gravid. Lykke til, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...