Gå til innhold

Kan legen innbille deg alt mulig før du reagerer?


flisa

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/08/07/345375.html

Ser helt bort fra voldtektene da........men så leste jeg nedover.....jeg mener, -jeg hadde da REAGERT om legen forslo slike behandlingsmåter`??? "løfte livmoren ved hjelp av hans penis etc..." - Blir man så lammet av skrekk - eller har man så respekt for leger at man GÅR på sånt?

...med forbehold om at denne legen KUN har gjort dette mot veldig unge jenter.

Vi hadde en bedriftlege - som var sånn "småekkel" - skulle alltid ta test på om vi hadde kuler i brystene etc. - vel, kunne ikke "ta" han for det, men de fleste jentene - etter å ha vært hos han én gang - de sa at de ikke ville til legen,- de brukte sin egen. Det var "noe" - sånn umerkelig som man ikke kunne "ta" han på......ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At småjenter ikke forstår eller tør å si i fra er en ting, men at voksne folk går på slikt er utrolig! Det verste er immidlertid at det finnes leger som misbruker stillingen sin på denne måten, man burde hatt et eller annet slags testsystem for å luke vekk de uegnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At småjenter ikke forstår eller tør å si i fra er en ting, men at voksne folk går på slikt er utrolig! Det verste er immidlertid at det finnes leger som misbruker stillingen sin på denne måten, man burde hatt et eller annet slags testsystem for å luke vekk de uegnede.

Min søster var hos en som gjorde rare ting.....men hun turte ikke melde han - ikke noe seksuelt - trodde hun, men rare ting som å kaste på henne det vannet som han la speculumet ned i - - - han er ikke der lenger........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster var hos en som gjorde rare ting.....men hun turte ikke melde han - ikke noe seksuelt - trodde hun, men rare ting som å kaste på henne det vannet som han la speculumet ned i - - - han er ikke der lenger........

Hva? Er det sant? *LOL* Han må jo har vært rørete! Han er sikkert innlagt et eller annet sted nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Er det sant? *LOL* Han må jo har vært rørete! Han er sikkert innlagt et eller annet sted nå.

helt sant! Det var vanskelig for henne etterpå å vite hva hun skulle gjøre med det, -hun ble jo ikke skadet på noen måte - men det var så klart ekkelt....jeg vet ikke selv hva jeg hadde gjort - enda jeg sto jo bak i heiagjengene og ville at hun skulle melde han :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sant! Det var vanskelig for henne etterpå å vite hva hun skulle gjøre med det, -hun ble jo ikke skadet på noen måte - men det var så klart ekkelt....jeg vet ikke selv hva jeg hadde gjort - enda jeg sto jo bak i heiagjengene og ville at hun skulle melde han :-)

Hehe, ei venninne av meg var hos gynokolog. Mens hun fortsatt lå og skrevet etter undersøkelsen, skulle legen prate litt med henne. Han støttet da armene sine på hvert av knærne til venninna mi, og skravlet i vei - mens hun stakkars jenta lå der blottet og fæl!

*horrorhistorier om GU*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lullimedtre

Hehe, ei venninne av meg var hos gynokolog. Mens hun fortsatt lå og skrevet etter undersøkelsen, skulle legen prate litt med henne. Han støttet da armene sine på hvert av knærne til venninna mi, og skravlet i vei - mens hun stakkars jenta lå der blottet og fæl!

*horrorhistorier om GU*

Men det sier da litt om pasienten også.... Bare ligge der, liksom... Hvorfor reiser hun seg ikke opp ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det sier da litt om pasienten også.... Bare ligge der, liksom... Hvorfor reiser hun seg ikke opp ??

Næsj, hun bare ler av hele greia. Ble vel så paff at hun bare lå der.

Men denne historien er jo relativt harmløs da - verre med de virkelige overgrepssakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Vår gamle lokale hadde en vits som han nesten alltid kom med din kvinnsen i gyn-benken :

"Jassssååå, vi har tatt sommersveisen ser jeeeeg, he-he- he. "

Ikke alle likte det,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster var hos en som gjorde rare ting.....men hun turte ikke melde han - ikke noe seksuelt - trodde hun, men rare ting som å kaste på henne det vannet som han la speculumet ned i - - - han er ikke der lenger........

Hva er speculumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gamle lokale hadde en vits som han nesten alltid kom med din kvinnsen i gyn-benken :

"Jassssååå, vi har tatt sommersveisen ser jeeeeg, he-he- he. "

Ikke alle likte det,...

*LOL* Jeg hadde likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte damer er planter.

Den med å løfte på livmoren for å ordne opp i problemer er et gammel og godt sjekketriks, dog ble det gjennomskuet for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke - heldigvis! hehe - jeg er vel heller en sånn umulig pasient som stiller spørsmål til det meste før jeg godtar hva som skal gjøres. Og ikke engang da er det sikkert jeg godtar bestandig. hehe :)

En ting er at barn/ungdommer ikke tør å si nei til hva legen skal gjøre, men at voksne ikke tør syns jeg er merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en overlege på et sykehus som gjorde gyn.undersøkelse uten å bruke hansker! Jeg synest det var ekkelt! Usj, egentlig kan han jo ha smittet meg med allslags basselusker. Og så en overlege da..

Torde ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*LOL* Jeg hadde likt det.

Jeg kan ikke sette (legge) meg i den situasjonen ennå men det kan komme den dagen prostata'n snurper igjen røret og det må litt rørleggerarbeid til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...