Gå til innhold

Strøm...


Åsemor

Anbefalte innlegg

Hvor mye strøm er det sannsynlig at jeg har brukt på to uker? Har en knøttliten leilighet, og det er stort sett tv, varmtvannstank og kjøleskap som bruker strøm.

400 eller 40 KWh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 kWh på to uker er lite og 400 er sannsynlig altfor mye.

Men det kommer helt an på hvor mye du dusjer og bruker varmtvann.

Mange tror at de bruker lite strøm fordi de er flinke til å slå av lyset, mens de store forbruksapparatene, som varmtvann og generell oppvarming (for høy temp.) ikke tenkes så mye på.

Nå er det jo sommer, så hvis du har brukt enten 40 eller 400 kWh, så har du brukt nærmere 40 kWh. Men ellers skulle jeg tro at du hadde brukt noe mer enn 40 kWh da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 kWh på to uker er lite og 400 er sannsynlig altfor mye.

Men det kommer helt an på hvor mye du dusjer og bruker varmtvann.

Mange tror at de bruker lite strøm fordi de er flinke til å slå av lyset, mens de store forbruksapparatene, som varmtvann og generell oppvarming (for høy temp.) ikke tenkes så mye på.

Nå er det jo sommer, så hvis du har brukt enten 40 eller 400 kWh, så har du brukt nærmere 40 kWh. Men ellers skulle jeg tro at du hadde brukt noe mer enn 40 kWh da.

Hmm... Får hjem å se etter en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Får hjem å se etter en gang til...

Hvis det er feil på termostaten i varmtvannsberederen din, kan du få unormalt høyt strømforbruk. Det blir regnet som feil hos deg, og du må betale regningen. Så sjekk den hvis du synes forbruket er unormalt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt på 22

Hvis det er feil på termostaten i varmtvannsberederen din, kan du få unormalt høyt strømforbruk. Det blir regnet som feil hos deg, og du må betale regningen. Så sjekk den hvis du synes forbruket er unormalt høyt.

Forresten så bør vel varmtvannsberedertemperaturen (langt ord. hehe) ligge på 65 grader for å motvirke bakterier, men samtidig ikke sløse med strøm?

Bare nyttig å vite for folk, tenkte jeg... som forøvrig sitter på sommerjobb på kraftverk nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er feil på termostaten i varmtvannsberederen din, kan du få unormalt høyt strømforbruk. Det blir regnet som feil hos deg, og du må betale regningen. Så sjekk den hvis du synes forbruket er unormalt høyt.

Tror ikke jeg veit hvordan jeg sjekker det, og eventuelt stiller på det. Men den er satt inn nå for tre uker siden, så jeg tror ikke det skulle være noe galt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg veit hvordan jeg sjekker det, og eventuelt stiller på det. Men den er satt inn nå for tre uker siden, så jeg tror ikke det skulle være noe galt der.

Hvis den er så ny, løper den neppe løpsk. Mange har gamle beholdere med sliten termostater som kan ryke. Det vanlige er vel da at vannet blir kaldt, men det _kan_ også forekomme at den begynner å spise strøm.

Du kan jo evt. kontakte de som satte den inn og be dem måle litt, dersom du synes strømforbruket blir urovekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er så ny, løper den neppe løpsk. Mange har gamle beholdere med sliten termostater som kan ryke. Det vanlige er vel da at vannet blir kaldt, men det _kan_ også forekomme at den begynner å spise strøm.

Du kan jo evt. kontakte de som satte den inn og be dem måle litt, dersom du synes strømforbruket blir urovekkende.

Neida, som sagt så er det enten 40 eller 400 kwh, jeg trodde det var 400, mens strømselskapet tror det står en komma hos meg som ikke er der, sånn at det er 40, og det er jo heller lite som mrxx sier.

Kanskje jeg skal tegne inn en komma i den strømmålerdingsen, så blir det iallefall riktig.

Det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...