Gå til innhold

Kan det hjelpe !


Gjest Tvilende

Anbefalte innlegg

Gjest Tvilende

Hei!

Tenkte jeg ville høre her om noen har erfaringer med dette.

Jeg og min mann har vært sammen siden vi var bare 15 år gammle,har ikke hatt noen andre.I det siste året har vi hatt problemer og det igjen har ført til att jeg har begynt å tenke på hvordan andre menn er.Er ikke noen konkrete problemer men er generellt lei av allt.Vi har 3 barn og har vært gift i 13 år.

Det vi nå har diskutert er om vi skal gi hverandre frihet til å gjøre som vi vil.Dette inkluderer sex med andre.Sex livet vårt har vært labert den siste tiden noe som skyldes att jeg ikke har lyst lengre.Kommer vel av att vi har slitt det siste året.Har tatt forbehold om att begge må beskytte seg ved evt. sex med andre slik att vi ikke drar noe smitte med oss.

Kan dette med frihet hjelpe oss til å finne tilbake igjen?

Er det noen som har prøvd det samme ?

Grunnen til att mange går i fra hverandre er jo nettopp att de vil ha frihet til å kunne gjøre som de vil.Men vi er villige til å gi hverandre det en periode for å se om det kan hjelpe på forholdet vårt, er dette galt? Gjør vi kan hende ting enda verre?

Setter pris på om noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære tvilende

Når du har vondt i hodet tar du vel ikke og slår deg i hodet med en hammer?

Jeg synest dette forslaget høres bak mål ut, men det er min personlige mening.

Du burde heller fokusere på hvorfor dere har problemer i stedet for å fokusere utover.

Tenk på følgende, din mann finner en kvinne å ligge med og blir forelsket? Jeg tror at dere vil få flere problemer å ta stilling til hvis dere begynner å blande inn tredjepersoner.

Det beste er å rydde opp i det forholdet man er i før man balnder inn andre.

Som sagt dette er min mening.

Alle ektepar har perioder hvor sexlivet er labert, da tror jeg det er vikitg å tenke på hva en kan gjøre for å bedre dette. F.eks å ta hensyn til hverandres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maja_29

Kjære tvilende

Når du har vondt i hodet tar du vel ikke og slår deg i hodet med en hammer?

Jeg synest dette forslaget høres bak mål ut, men det er min personlige mening.

Du burde heller fokusere på hvorfor dere har problemer i stedet for å fokusere utover.

Tenk på følgende, din mann finner en kvinne å ligge med og blir forelsket? Jeg tror at dere vil få flere problemer å ta stilling til hvis dere begynner å blande inn tredjepersoner.

Det beste er å rydde opp i det forholdet man er i før man balnder inn andre.

Som sagt dette er min mening.

Alle ektepar har perioder hvor sexlivet er labert, da tror jeg det er vikitg å tenke på hva en kan gjøre for å bedre dette. F.eks å ta hensyn til hverandres behov.

Du har mistet sexlysten, sier du. Men du har lyst på sex med andre?

Du må jobbe med forholdet til mannen din. Sex med andre løser ingenting. Jeg hadde iallfall ikke klart å gi mannen min tillatelse til å ligge med andre. Har sex'en tatt helt overhånd her i verden, eller?

Jeg tror dette vil ødelegge enda mer med dere - hvis dere ikke er et veldig spesielt par da, som allerde tilhører et swingers-miljø eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror ikke det

Det høres ut som om dere kunne tenke dere en skilsmisse med en separasjon først? I separasjonstiden kan en prøve frihet...Enten bør dere gå fra hverandre for å finne ut hvordan det er å ha sex med andre eller så bør dere få hjelp fra et fam vern kontor og finne tilbake til hverandre. Enig med de andre at det høres ødeleggende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt burde vært obligatorisk lesning for alle tenåringer som tror at "puppy-love'n" skal vare livet ut.

Vi er ikke skapt til livslange forhold, vi mennesker! Lurer litt på hvordan troen på denne "ukulturen" har kunnet bli så sterk som det den har gjennom historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei tvilende!

Jeg ser at du/dere er på jakt etter noen nytt i samlivet, siden dere er blitt lei av alt, som du skriver. Jeg synes ikke det er så rart at dere er gått tomme nå etter 13 års aktivt, og sikkert strevsomt, familieliv. Når dere ble bundet så tidlig som i 15 års alderen, har dere kanskje ofte savnet og drømt om en tid med fart og frihet som dere aldri fikk. Slik forstår jeg bakgrunnen for deres tomhet i forholdet nå.

Jeg er usikker på om ideen om sex med andre vil være nok til å oppfylle deres behov for oppfrisking av samlivet. Sexopplevelser som er løsrevet fra nærhet og trygghet i et sosialt forhold, er jeg redd for vil skuffe dere. Jeg lurer på om overgangen blir for stor fra det livet dere lever nå.

Har dere overveid andre alternativer? F.eks. å gå i parterapi med det mål å forsøke å se hverandre på nye måter?

Jeg kjenner mange par som har fått tilbake lyst og intimitet i sitt forhold gjennom aktiv innsats rettet mot hverandre. Dere må kunne unne dere å ta vare på dere selv etter den kjempejobben dere har gjort med hjem og familie i 13 år.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medsinsk personell. for en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Synes dere skal stable på beina et liv som er deres eget ja. Utenom forholdet også. Og når det er gjort, er kanksje behovet for å ta med sexlivet ut av forholdet betraktelig redusert? Det er viktig å holde fast i seg selv også i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...