Gå til innhold

småblødninger før mens... ønsker raskt svar!


trickly

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år, og sluttet på p-pillen i april for å prøve å bli gravid.

Fikk tilbake mensen som ventet, og har hatt regelmessige sykluser på 28 dager siden det. Bruker Persona, som også gir utslag ved ventet eggløsning, så jeg tror det er OK. Tar også tempen, som viser et normalt skjema med økning etter EL, og ned igjen ved mensen. Problemet er at jeg 5 dager før mensen får EN velding liten blødning(iblandet slim) hver dag. Kan dette hindre at jeg blir gravid? Hvorfor kommer det? Kan det være pga for tynn slimhinne i livmoren?? Er det noe jeg ta for å fikse dette? (progesteron f.eks)

Beklager langt innlegg, men håper på raskt svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det kan være at du har for lavt progesteronnivå. Dette finner man ut ved å ta en blodprøve i dagene 21,22 eller 23 i syklusen - om jeg husker riktig.

Ellers får du se hva Moen sier.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som det er iorden med dine hormoner. Jeg tror ikke den lille bloedning betyr noe for aa bli gravid. Er det ikke skjedd noe paa ett aar, kan man maale din progesteronproduksjon en uke etter formodet eggloesning og se om du danner tilstrekkelig hormon selv.

Vennlig hilsen

PS. Her gaar det etter tur med svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...