Gå til innhold

Har så lyst tilå skrive bok


Gjest Geddo(gamle gedo)

Anbefalte innlegg

Gjest Geddo(gamle gedo)

Barnebok...

Har aldri før gjort noe liknende, men har så lyst.

Vet at jeg er flink å fortelle fortellinger til barn, og har fantasi nok(tror jeg) til å vekke barns interesse i boka.

Er jewg helt gal eller?

Meg og mine sprø ideer altså.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Ahh, takk:-)

Første motivasjonskilde på veien.

Det varmer :)

Klart du skal forsøke, særlig når du har to såpass viktige - i denne sammenheng - egenskaper som fortellerevne og fantasi. Dessuten skal man ikke la drømmer få hvile i fred.

Må på jobb...Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til dette, så synes jeg du skal gjøre det. Ikke gå rundt hele livet uten å gjøre det du har lyst til, gjør noe med det:-))

Lykke til:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å utgi bok er en lang prosess.

Foreslår at du begynner å skrive, skriver og skriver, redigerer og ordner en stund - så kan du vurdere planene videre.

Det er heller ikke dumt å få noen til å lese tekstene dine for tilbakemelding.

Når den tid kommer at du mener å ha et ferdig, avrundet manus er det bare å sende inn til forlagene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

har du undersøkt noe om fremgangsmåten, hvordan manuskriptet settes opp (linjeavstand, marg osv), hvor mange sider normalt og tusen andre ting?

Nysjerrig:

Leste en gang om et forfatterkurs for slike spirer som oss. Hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare at i forlagsverden blir barnebøker sett på som de vanskeligste å skrive. Det kan i utgangspunktet virke som det greieste, men kravene til form og struktur er kjempehøye. (Og så hører det jo med til historien at ca 97% av alle innkomne manus blir refusert).

Men gi for all del ikke opp av den grunn, noen må jo skrive de 3% som blir bok også - og du er kanskje en av dem...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke _helt_ sprø! Hehe :) bare nesten.

Go for it! :) Tenk så kjedelig å sitte som gammel og angre på alt man ikke har gjort :) *puffer i riktig retning*

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geddo(tidligere gedo)

Hei til alle som har svart.

Tusen takk for informasjon og råd.

Jeghar tenkt på dette en stund nå, og kommer sikkert til å skrive littegrann utover høsten.

Synes det er så kjekt å skrive.

Gleder meg. Hvis ikke den kommer gjennom mølla til slutt, så kan jeg jo alltids lese den for jenten min og elever i barneskolen( to år til jeg er ferdig utdannet lærer)

Jajamensann. Dette skal bli spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...