Gå til innhold

stor og slapp etter fødsel?


Tenkende

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tre barn med 2 års mellomrom. Jeg har ikke problemer med å holde meg, når jeg må på toalettet, men jeg syntes at jeg ikke merker penis så mye lenger når jeg har sex med min mann. Jeg har vert flink med knip øvelser, men det går man jo lei av etter hvert. Når man har knipa ett par -tre mnd, kan man slutte å knipe da, og det vil forbli såpass trangt?

Hva kan en Lege hjelpe meg med, slik at jeg også får et bedre sex liv? for min mann sier han har det bra, og det virker slik også.

Håper på hjelp, og svar på eventuelt hvordan jeg skal gå frem, hvis jeg trenger plastisk kirugi eller noe annet.

ps: De som ikke får barn, blir de også slappere med åre , slik som vi som får barn?

Tror du jeg er for opphengt i dette spørsmålet, siden min mann er tillfredstilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte ikke å knipe før etter tredje barnet selv,men holder fortsatt på,et barn og 6 år etter!Men jeg kniper nå bare under samleie,da er det lettere å kjenne at en kniper rett,og partneren har stor! glede av det.To fluer i en smekk*S*Prøv det du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør faktisk fortsette å knipe hele livet for å slippe problemer både i forhold til sex-liv, urinlekkasje og fremfallen livmor (sjelden ja, men det finnes de som får det). Selv kniper jeg så ofte jeg kommer på det - jeg husker det ikke hver dag - men temmelig ofte. Og jeg har full kontroll over disse musklene enda i hvertfall - etter 5 barn.

De som ikke føder barn kan også få problemer med bekkenbunnsmusklene hvis de ikke trener dem, for alle muskler som ikke brukes noe særlig blir slappe med tiden. Men vi som har født en del barn har jo hatt større påkjenninger på disse musklene så det er enda viktigere at vi kniper ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Ett fødsler skjer det en utvidelse av skjeden, noen ganger også en viss tendens til nedfall av livmor, blære og/eller rektum.

Knipeøvelser kan være til en viss hjelp, men den er begrenset. I USA er det blitt litt av en "butikk" for gynekologer og kirurger å foreta skjedeplastikker, hvor man ved et operativt inngrep ganske enkelt gjøre skjeden trangere. Operasjonen er dyr men i og for seg forholdsvis enkel.

Her i landet vil nok slike operasjoner ikke stilles særlig høyt på prioritetslistene ved sykehusene, særlig hvis man i forteller at grunnen til ønsket om skjedeplastikk er at man ønsker et bedre seksualliv. Vi lever fortsatt i et puritansk land, hvor slike ønsker om kvalitetsbedring ses på som et luksusfenomen, eller sogar nærmest son noe uanstendig, noe kvinner ikke skal nedverdige seg til å gjøre for å tilfredsstille mannens egoistiske behov for å ha penis i trange skjeder fordi det gir mest friksjon.

Konsekvensene er klare, det blir avslag på operasjon på folketrygdens betaling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

lege

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett fødsler skjer det en utvidelse av skjeden, noen ganger også en viss tendens til nedfall av livmor, blære og/eller rektum.

Knipeøvelser kan være til en viss hjelp, men den er begrenset. I USA er det blitt litt av en "butikk" for gynekologer og kirurger å foreta skjedeplastikker, hvor man ved et operativt inngrep ganske enkelt gjøre skjeden trangere. Operasjonen er dyr men i og for seg forholdsvis enkel.

Her i landet vil nok slike operasjoner ikke stilles særlig høyt på prioritetslistene ved sykehusene, særlig hvis man i forteller at grunnen til ønsket om skjedeplastikk er at man ønsker et bedre seksualliv. Vi lever fortsatt i et puritansk land, hvor slike ønsker om kvalitetsbedring ses på som et luksusfenomen, eller sogar nærmest son noe uanstendig, noe kvinner ikke skal nedverdige seg til å gjøre for å tilfredsstille mannens egoistiske behov for å ha penis i trange skjeder fordi det gir mest friksjon.

Konsekvensene er klare, det blir avslag på operasjon på folketrygdens betaling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

lege

Vennlig hilsen

"Ett fødsler skjer det en utvidelse av skjeden, noen ganger også en viss tendens til nedfall av livmor, blære og/eller rektum. Knipeøvelser kan være til en viss hjelp, men den er begrenset."

Er det vitenskapelig bevist at knipeøvelser har begrenset effekt? Det er nemlig ikke min erfaring. Jeg hadde en periode mellom mine to første barn hvor jeg ikke bedrev knipeøvelser - jeg hadde "trent meg opp" etter fødselen av førstemann og trodde at jeg ikke trengte knipe mere. Dette gjorde at jeg etter en tid opplevde at det ble vanskelig å holde på urin og det ble problemer ved samleie - bl.a ved at luft kom inn i skjeden, det ble for liten friksjon osv. Så jeg begynte å knipe igjen og etter en tid ble jeg kvitt problemene. Da skjønte jeg viktigheten av å knipe og har fortsatt siden og har derfor unngått flere problemer til tross for ytterligere 4 barnefødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett fødsler skjer det en utvidelse av skjeden, noen ganger også en viss tendens til nedfall av livmor, blære og/eller rektum.

Knipeøvelser kan være til en viss hjelp, men den er begrenset. I USA er det blitt litt av en "butikk" for gynekologer og kirurger å foreta skjedeplastikker, hvor man ved et operativt inngrep ganske enkelt gjøre skjeden trangere. Operasjonen er dyr men i og for seg forholdsvis enkel.

Her i landet vil nok slike operasjoner ikke stilles særlig høyt på prioritetslistene ved sykehusene, særlig hvis man i forteller at grunnen til ønsket om skjedeplastikk er at man ønsker et bedre seksualliv. Vi lever fortsatt i et puritansk land, hvor slike ønsker om kvalitetsbedring ses på som et luksusfenomen, eller sogar nærmest son noe uanstendig, noe kvinner ikke skal nedverdige seg til å gjøre for å tilfredsstille mannens egoistiske behov for å ha penis i trange skjeder fordi det gir mest friksjon.

Konsekvensene er klare, det blir avslag på operasjon på folketrygdens betaling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

lege

Vennlig hilsen

Takk for at du svarte så kjapt! Men som sakt er det ikke mannen dette spørsmålet retter seg til, men meg selv. Min mann liker meg svært godt og er helt fornøyd.Men det er ikke jeg. Jeg har spurt legen om å undersøke om jeg har nedsunken livmor, og hun målte at den var helt fin og ikke nedsunken.

Kan det være at min mann har fått mindere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ett fødsler skjer det en utvidelse av skjeden, noen ganger også en viss tendens til nedfall av livmor, blære og/eller rektum. Knipeøvelser kan være til en viss hjelp, men den er begrenset."

Er det vitenskapelig bevist at knipeøvelser har begrenset effekt? Det er nemlig ikke min erfaring. Jeg hadde en periode mellom mine to første barn hvor jeg ikke bedrev knipeøvelser - jeg hadde "trent meg opp" etter fødselen av førstemann og trodde at jeg ikke trengte knipe mere. Dette gjorde at jeg etter en tid opplevde at det ble vanskelig å holde på urin og det ble problemer ved samleie - bl.a ved at luft kom inn i skjeden, det ble for liten friksjon osv. Så jeg begynte å knipe igjen og etter en tid ble jeg kvitt problemene. Da skjønte jeg viktigheten av å knipe og har fortsatt siden og har derfor unngått flere problemer til tross for ytterligere 4 barnefødsler.

Takk for svaret! dette var veldig betryggende å høre, fordi jeg har vel selv følt at knip øvelsene hjalp, men trodde allikevell at det ikke ville holde i det lange løp, fordi det er slik man hører. Jeg har jo tre barn, og vi har lyst på ett til med tiden, så da var det ekstra hyggelig at du svarte meg, med dine erfaringer! Hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør faktisk fortsette å knipe hele livet for å slippe problemer både i forhold til sex-liv, urinlekkasje og fremfallen livmor (sjelden ja, men det finnes de som får det). Selv kniper jeg så ofte jeg kommer på det - jeg husker det ikke hver dag - men temmelig ofte. Og jeg har full kontroll over disse musklene enda i hvertfall - etter 5 barn.

De som ikke føder barn kan også få problemer med bekkenbunnsmusklene hvis de ikke trener dem, for alle muskler som ikke brukes noe særlig blir slappe med tiden. Men vi som har født en del barn har jo hatt større påkjenninger på disse musklene så det er enda viktigere at vi kniper ja. :-)

Takker for oppmuntring og råd fra erfarene medsøstre! Det er sååååå godt å høre!

Så da setter jeg i gang med å knipe i gjenn :)

Hilsen Tenkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ikke å knipe før etter tredje barnet selv,men holder fortsatt på,et barn og 6 år etter!Men jeg kniper nå bare under samleie,da er det lettere å kjenne at en kniper rett,og partneren har stor! glede av det.To fluer i en smekk*S*Prøv det du også

Jo jeg er jo enig der! det er to fluer i ett smekk! for jeg gjør det samme, men vil dette holde livet ut?

er dette det eneste vi trenger å gjøre for å opprettholde nytelsen under sammleie????

Får håpe det!

Takk for at du svarte meg!

Hilsen

Tenkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare korrigere innleget mitt! jeg skrev at jeg har fått tre barn med to års mellomrom! to års mellomrom for hver av barna altså!

eksempel:

2 år, 4år, 6 år

:)

Tenkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir lei knipeøvelser! Det er kjedeligt! Orgasmen i seg selv hjelper på at musklene strammer, men kanskje ikke nok??? Vaginakuler hjelpte for meg!

Du kan spørre på hvilket som helst apotek eller sexshop/kondomeriet etter vaginakuler/vekter som veier forskjellig, man begynner med de letteste og øker deretter til tyngre vekter!

Lykke til!

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir lei knipeøvelser! Det er kjedeligt! Orgasmen i seg selv hjelper på at musklene strammer, men kanskje ikke nok??? Vaginakuler hjelpte for meg!

Du kan spørre på hvilket som helst apotek eller sexshop/kondomeriet etter vaginakuler/vekter som veier forskjellig, man begynner med de letteste og øker deretter til tyngre vekter!

Lykke til!

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Takkar for tipset Amiga!Har vert inne på tanken om å prøve slike kuler, men da jeg fikk greie på hva de kostet, så gadd jeg ikke kjøpe noe som jeg ikke visste fungerte! Men nå vet jeg! Takk

Hilsen Tenkende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...