Gå til innhold

Til unge jenter med langt hår


Gjest gomle

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere i håret av produkter? Jeg bruker hårskum i håret når det er vått, og så har jeg i litt hårspray (geléspray fra Catzy) når det er gredd. Men jeg får liksom ikke den samme dreisen på det som jeg ser at unge jenter har. (Jeg er 30). Derfor skulle jeg så gjerne vite hva det er vanlig å bruke av produkter og merker i langt hår, og hvordan styler dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags hår har du da? Tykt? Krøllete? Tynt? Slett?

Jeg har langt hår, ingen krøller, og bruker ingenting i håret. Bare vasker det, greier det og går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Selv har jeg langt hår, og jeg kan ikke nok anbefale å kjøpe gode dyre produkter. Man merker sånn forskjell om man bruker frisørshampoer kontra shampo fra butikken. Håret blir glansfullt og flott og jeg bruker minimalt med styling på det. Kun litt glansspray for den siste finishen. Det blir litt dyrere enn ved butikkshampo men er definitivt verdt det. Og ikke er jeg hos frisøren og klipper meg heller, så jeg sparer masse penger på det. Da kan jeg unne meg dyre, velduftene produkter i steden. prøv, det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hår har du da? Tykt? Krøllete? Tynt? Slett?

Jeg har langt hår, ingen krøller, og bruker ingenting i håret. Bare vasker det, greier det og går ut.

Jeg har ganske tjukt, glatt hår. Det er blankt og sunt, og rekker til midt nedpå ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt, slett hår, med littegranne fall. Jeg bruker skum, og når håret er tørt, kliner jeg gjerne i litt sånn voks som skal gjøre at håret ikke blir så brusete.

Kjøp heller dyre stylingprodukter hos frisør enn billig crap i matbutikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske tjukt, glatt hår. Det er blankt og sunt, og rekker til midt nedpå ryggen.

Hvordan vil du at det skal se ut da? Har selv langt krøllete, ganske tykkt hår - og til hverdags bruker jeg bare å ha i litt utglattende stylings-krem (for å hindre brus og gjøre det lettere å gre) og la det lufttørke, og når jeg gidder å gjøre litt ekstra så tar jeg rette-tangen over det når det har tørket - da blir det helt slett og blankt. (bruker samme styling-kremen - den har utrettende effekt)

Skjønner ikke hva du mener med at de unge jentene har det på en annen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg en ung jente da men jeg bruker en glansgelé som skal brukes etter vask i enten vått eller tørt hår. Jeg kjøpte den hos frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du at det skal se ut da? Har selv langt krøllete, ganske tykkt hår - og til hverdags bruker jeg bare å ha i litt utglattende stylings-krem (for å hindre brus og gjøre det lettere å gre) og la det lufttørke, og når jeg gidder å gjøre litt ekstra så tar jeg rette-tangen over det når det har tørket - da blir det helt slett og blankt. (bruker samme styling-kremen - den har utrettende effekt)

Skjønner ikke hva du mener med at de unge jentene har det på en annen måte...

Nei, de har det vel ikke akkurat "på en annen måte", men det ser ut til at håret har mer hold enn mitt. Og derfor hadde det vært gøy å høre hva andre har oppi. Da jeg var ung var det "klynol" for alle penga, men nå er det sikkert noe helt annet som gjelder. Og det har jo kommet så mange pomader og kremer og paster og fudger, og jeg aner ikke hva det skal brukes til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Hårskum og spray kan gjøre håret litt stivt og brusete. Det finnes mange lette produkter til langt hår, som f.eks skal glatte ut, gi fylde osv, uten å tynge håret eller gjøre det stivt.

Hvis man har glatt hår eller litt fall er det ofte fint å bruke en "straightening creme/lotion" som gjør at håret ser veldig glatt og jevnt ut. Jeg tar det i vått hår, grer igjennom med kam og lar det tørke. Man kan forme det litt med kammen sånn at du får det så rett som mulig. Føner aldri håret. Noen ganger har jeg i en spray som gir volum, men aldri noe som gjør håret stivt. Det er ikke så pent på langt hår syns jeg. Når man har en forseggjort oppsetning er det greit, men ellers ser det litt 80-talls ut, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske langt hår og slet med at det virket så brusete.

Men etter at jeg kjøpte REDKEN 5TH ADNENU NYC ( en proteinkrem ) hos frisøren er håret blitt utrolig mye glattere og lettere å forme!

Den er litt dyr , ca 200 ; men ganske dryg.En skal ha det i etter hver hårvask uten skyll etterpå.

Ellers har jeg i skum og lar være å føne det.Heller forme det etter det har tørket selv...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har det vel ikke akkurat "på en annen måte", men det ser ut til at håret har mer hold enn mitt. Og derfor hadde det vært gøy å høre hva andre har oppi. Da jeg var ung var det "klynol" for alle penga, men nå er det sikkert noe helt annet som gjelder. Og det har jo kommet så mange pomader og kremer og paster og fudger, og jeg aner ikke hva det skal brukes til..

Ja, da vi var unge (mimre, mimre) var jo alle produktene laget for stort hår. Hårskum og spray er "stort hår"-produkter. Nå skal det ikke være stort eller stivt, men ha litt fettstoff i, eller et glattende/glans-produkt som gir rett struktur.

Dessuten er det altså noe med en god frisør. Og gå til den samme frisøren flere ganger, så ser de om håret ditt blir best av saks, kniv eller hvilken klipp håret ditt blir bra av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg langt hår, og jeg kan ikke nok anbefale å kjøpe gode dyre produkter. Man merker sånn forskjell om man bruker frisørshampoer kontra shampo fra butikken. Håret blir glansfullt og flott og jeg bruker minimalt med styling på det. Kun litt glansspray for den siste finishen. Det blir litt dyrere enn ved butikkshampo men er definitivt verdt det. Og ikke er jeg hos frisøren og klipper meg heller, så jeg sparer masse penger på det. Da kan jeg unne meg dyre, velduftene produkter i steden. prøv, det er verdt et forsøk.

Klipper du selv da?

Jeg har prøvd noen shampooer fra frisøren, men synes ikke det gjør noe fra eller til i forhold til vanlige butikkshampooer. Bruker ikke noe i tillegg til shampoo + balsam og synes stort sett håret mitt er greit nok. En frisør spurte en gang hva jeg gjorde for å få håret så blankt og pent og da jeg fortalte at jeg ikke gjorde annet enn å vaske det og bruke balsam mente hun at det var fordi jeg ikke brukte noen stylingprodukter i det hele tatt at håret var sånn. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Klipper du selv da?

Jeg har prøvd noen shampooer fra frisøren, men synes ikke det gjør noe fra eller til i forhold til vanlige butikkshampooer. Bruker ikke noe i tillegg til shampoo + balsam og synes stort sett håret mitt er greit nok. En frisør spurte en gang hva jeg gjorde for å få håret så blankt og pent og da jeg fortalte at jeg ikke gjorde annet enn å vaske det og bruke balsam mente hun at det var fordi jeg ikke brukte noen stylingprodukter i det hele tatt at håret var sånn. :o)

Enten klipper jeg det selv i tuppene, ellers lar jeg det bare gro.

Merket du virkelig ikke forskjell på vanlig shampo og dyr? Du verden, det var snodig. Jeg både ser og kjenner forskjell, og kollegaer har kommentert det. Du må bruke kanskje produktene en stund for å se max resultat, pluss at du da ikke bør bytte på dyr og vanlig, men holde det til den dyre. Jeg har flere forskjellige typer her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten klipper jeg det selv i tuppene, ellers lar jeg det bare gro.

Merket du virkelig ikke forskjell på vanlig shampo og dyr? Du verden, det var snodig. Jeg både ser og kjenner forskjell, og kollegaer har kommentert det. Du må bruke kanskje produktene en stund for å se max resultat, pluss at du da ikke bør bytte på dyr og vanlig, men holde det til den dyre. Jeg har flere forskjellige typer her hjemme.

Jeg har brukt dyr shampoo (KMS?) et par flasker til ende og så drøye som de er så dreide det seg om månedsvis! :o) Men, nei, jeg synes ikke det er verdt prisen, jeg har lenge av en vanlig flaske også jeg. Og så liker jeg å bytte duft av og til og de dyre shampooene jeg har prøvd lukter ikke noe særlig. Balsamen til KMS (?) stinket tutti-frutti - skikkelig gyselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...