Gå til innhold

Hjelp meg dere som er gode på traffikk


maiken76

Anbefalte innlegg

Man ligger i det venstre feltet på en flerfeltsvei og en bil man nesten har nådd igjen (maks 1-2 billengder bak) som ligger i feltet til høyre og naturlig nok kjører en del saktere, kaster plutselig på blinklyset til venstre og svinger ut foran seg. Hvem har vikeplikt? Jeg som kommer bak men som kjører såpass fort at jeg ikke har tid til å stoppe og slippe han frem, eller han som burde sett at jeg kommer med større fart bak? Er det slik at når de bruker blinklys så skal man slippe dem foran samme hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den som skifter felt har vikeplikt! Det er jo ikke bare å blinke og slenge seg over uten å se seg for.

Det er den som bytter felt som har vikeplikt, men det er du som får skylda om du kjører i sida på ham, eller kjører på ham bakfra...

Sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den som bytter felt som har vikeplikt, men det er du som får skylda om du kjører i sida på ham, eller kjører på ham bakfra...

Sånn er det bare...

Nemlig...HAN har vikeplikt, men HUN har ikke påkjørselsrett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig...HAN har vikeplikt, men HUN har ikke påkjørselsrett :-)

Er jo litt urettferdig at det er jeg som ville fått skylda da, siden en jo ikke kan noe for at folk hiver seg ut sånn. De burde skamme seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt urettferdig at det er jeg som ville fått skylda da, siden en jo ikke kan noe for at folk hiver seg ut sånn. De burde skamme seg ;)

Det ville sikkert blitt delt skyld, men det er bedre å vike for idiotene enn å gå til tvistesak med dem etterpå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville sikkert blitt delt skyld, men det er bedre å vike for idiotene enn å gå til tvistesak med dem etterpå! :-)

Jada, men av og til er det faktisk ikke tid til å vike, siden de bare kaster seg ut, selv om de kjører altfor sakte. *bang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men av og til er det faktisk ikke tid til å vike, siden de bare kaster seg ut, selv om de kjører altfor sakte. *bang*

Har du vært ute og kræsja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært ute og kræsja?

Nei, men det var veldig nære på, og han blei veldig sint, selv om jeg føler jeg hadde best grunn til å bli det... *grr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...