Gå til innhold

Er redd, jordmor hjelp meg.


vimsa

Anbefalte innlegg

Hadde et innlegg rett her nede`haster^`.

I natt når jeg var på do, kom det ut ei slags blodig stor hinne.

Jeg ringte rett til sykehuset, og de sa at jeg bare skulle ta det med ro.

(hvrfor står det da i alle bøker at om det kommer blod klumper må en kontakte lege umiddelbart)

Fikk ikke sove så gdt i natt.

Da vi sto opp reistejeg til sykehuset der de fikk se hinna(gjømte den i et uringlass)

De sa at det var uvanlig at denne ikke var blitt fjernet da keisersnittet ble utført.

Men jeg skulle bare reise hjem å passe på om jeg fikk feber, og om jeg ble dårlig skulle jeg kontakte lege vakta.

Men jeg klarer likevell ikke å slappe av.

Kan du gi meg noe råd.

Blør fremdeles friskt utvannet blod, med noen klumper til tider.

Håper fort på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du fremdeles blør friskt, er det slettes ikke så uvanlig, uten at jeg vet hvor lenge det er siden du fødte. Min erfaring er at det er ganske varierende hvor lenge man blør etter en fødsel. I boka står det gjerne at man blør i en uke, men det stemmer slettes ikke alltid. Når du har blødd ut en liten bit av fosterhinnen, er det kanskje årsaken til at du har blødd såpass mye som du har. Når denne nå har kommet ut, kan du regne med at blødningen vil avta. Klumpene som kommer ut, er gammelt størknet blod. Husk også at det er ikke så mye blod som det ofte ser ut som. Blodet er gjerne blandet med sårsekret. Hvis du ønsker å ha noe konkret å forholde deg til, så du slipper tanken på at du bare skal fortsette å blø, synes jeg du skal gi deg selv litt mere tid, tatt i betraktning at det avtar og ikke øker. Det går an å ta medisiner som gjør at livmoren trekker seg godt sammen. Hvis dette uroer deg sånn, at det går ut over både deg selv og kanskje barnet, synes jeg du skal ta kontakt med sykehuset igjen og høre med dem hva de sier til medisinering.

Når de sier at du skal være påpasselig å følge med hvorvidt du får feber, magesmerter eller evt. veldig illeluktende utflod, så er det fordi det enkelte ganger kan bli en infeksjon i livmoren hvis det ligger rester der. Når har jo restene forhåpentligvis kommet ut, så du trenger sikkert ikke være så redd for dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...