Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! I fjor høst våknet jeg opp en søndagsmorgen og alt var helt normalt. Men da jeg bøyde meg framover kjente jeg smerter i øvre deler av magen rett nedfor ribbeina litt på venstre side. Når jeg trakk inn pusten kjente jeg smertene og når jeg bøyde meg framover. Jeg var riktignok ute dagen før og drakk en del dagen før, men hadde aldri før kjent disse smertene. Det gikk en uke og smertene var der fremdeles, så jeg dro til lege. Smertene lå i område der magesekken er, rett nedfor ribbeina litt på venstre side. Jeg tok mange blodprøver og fikk neskjed om å komme tilbake hvis smertene ikke gikk bort etter ca. 1 uke. Etter ca 1 uke var jeg blitt såpass mye bedre at jeg ikke gikk tilbake, prøvene jeg tok var også helt normale. Nå er det 10 måneder siden men jeg har aldri blitt helt bra. Smertene har mer eller mindre vært der hele tiden. Det kjennes som det er et stykke inn i magen. Smertene kjennes ut som stikking, det kan minne om en slags blodsting eller muskel smerter. Når jeg klemmer hardt på magen og bøyer meg fram er det ømt. Hvis jeg gjør spesielle bevegelser kan jeg kjenne de samme smertene. Jeg er ellers helt frisk. Hadde det ikke vært for disse smertene hadde jeg følt meg 100% i orden. Siden smertene ikke er forsvunnet er jeg blitt veldig bekymret hva det kan være. Smertene blir ikke verre eller bedre av noen faktorer, jeg har egentlig mer eller mindre konstant ømhet i området beskrevert, men kjenner det bare når jeg bøyer meg fram og trekker pusten dypt inn, eller klemmer hardt inn i magen. Det er ikke smerter i brystet, men i magen så det føles som om det er noe som kommer bort i området som er vondt.Kan jo nevne at det ikke er veldig vondt og ikke så vondt som det var første uka jeg hadde det. Men det er helt klart smerter så noe må det jo være. Jeg har bewstilt ny time hos lege, men er usikker på hva han vil gjøre og hva jeg eventuelt skal forlange at skal gjøres. Hva syns du at disse symptomene tyder på at det kan være. Jeg er naturlig nok veldig bekymret og ikke spesielt happy for tiden så jeg håper du kan svare meg fort.

Ruben

PS! Begynte å spille fotball i vinter etter en par års pause. Jeg får veldig veldig lett blodsting som er veldig sterke. Tenkte det var naturlig siden jeg ikke er så veldig god form, men tenkte jeg skulle nevne det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66773-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Smertene du beskriver tyder ikke umiddelbart på en bestemt diagnose. Muligens sliter du med luftsmerter i den venstre halvdelen av tykktarmen - en ikke uvanlig tilstand. Jeg er imidlertid ikke overbevist om at det er forklaringen på plagene dine. Legen din vil muligens sjekke både tykktarmen din (med f.eks. en avføringsprøve), nyrene dine (med urin- og blodprøve) og eventuelt "kikke over" de øvrige organene i magen din ved å henvise deg til ultralyd. Det finnes imidlertid andre måter å vurdere plagene dine, så disse prøvene er ikke "fasiten" til hvordan det bør gjøres.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for denne henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66773-magesmerter/#findComment-306769
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...