Gå til innhold

Flagyl


Gjest Lurte bare--

Anbefalte innlegg

Gjest Lurte bare--

Var på underlivsundersøkelse og fikk beskjed om at jeg hadde en bakterie (gardnerella??) som måtte behandles med Flagyl. Denne stikkpillen har så mange rare bivirkninger som kvalme, metallsmak i munnen mm. Trenger jeg å få disse bivirkningene? Kan jeg smitte mannen min? Hvorfor får man slike bakterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man skal ikke behandle fordi man paaviser gardnerella, det finnes hos ca 30% av alle kvinner. Har du luktende utflod, kan du ta en kur med Flagyl som har de bivirkninger du beskriver eller dalacinkrem i skjeden. Din mann skal ikke behandles. Tislstanden kalles bakteriell vaginose (BV) som skyldes en unormal sammensetting av bakterier i skjeden. Man kan ikke forklare hvorfor slikt oppstaar, men det er ufarlig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Creative

Man skal ikke behandle fordi man paaviser gardnerella, det finnes hos ca 30% av alle kvinner. Har du luktende utflod, kan du ta en kur med Flagyl som har de bivirkninger du beskriver eller dalacinkrem i skjeden. Din mann skal ikke behandles. Tislstanden kalles bakteriell vaginose (BV) som skyldes en unormal sammensetting av bakterier i skjeden. Man kan ikke forklare hvorfor slikt oppstaar, men det er ufarlig.

Vennlig hilsen

Legen gav meg Flagyl pga at jeg hadde slike bakterier. Jeg gjennomførte kuren og synes at jeg har mye mindre utflod nå og mindre kløe.

Var det ikke riktig å gi Flagyl? Ville disse bakteriene forsvunnet av seg selv eller er det der for alltid?

Jeg fikk forresten ingen andre bivirkninger enn litt løs mage den siste dagen

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...