Gå til innhold

p-piller og graviditet


missie

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har bestemt oss for å få barn. Jeg sluttet å ta p-pillen for to dager siden. Jeg hadde litt over en uke igjen på brettet før jeg "normalt" skulle fått mensen. Men bare to dager etter jeg sluttet fikk jeg plutselig mensen!

Det jeg lurer på er hvorfor dette skjedde og er dette en "vanlig" menstruasjon, eller har jeg fortsatt mulighet til å bli gravid?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Student1

Å få mensen rett etter slutt på p-piller er vanlig. Kroppen din får et lite sjokk når de falske hormonene ikke lenger er der. Selvfølgelig kan du bli gravid for det. Mensen kan bli uregelmessig etter bruk av p-piller. Kroppen trenger litt tid til å komme til hektene igjen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Man vil faa bloedning ett par dager etter man slutter med pillen selv det er midt paa brettet. Eggloesning kommer i loepet av 2-4 uker.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...