Gå til innhold

HJELP


Dorthe

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt før men ikke fått svar.

Jeg mister internettforbindelsen hele tiden. Og må restarte maskinen hver gang for å komme inn igjen. Jeg blir helt gal av det.

Har ringt Telenor og de foreslår nye ting hele tiden og sier at det ikke er noe galt med ADSL-abonementet mitt. Har også levert maskinen til leverandøren og der virker alt som det skal. Jeg sier til Telenor at det må være boksen i veggen for det startet etter at de hadde koblet den om pga en annen feil.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stopper bare internettforbindelsen, eller "fryser" maskina også?

Her har jeg en værsjuk maskin som sliter litt i varmen..

Nå har jeg en vifte som blåser på den, og da går det bra. I allefall rekker jeg å skrive innlegg før den streiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper bare internettforbindelsen, eller "fryser" maskina også?

Her har jeg en værsjuk maskin som sliter litt i varmen..

Nå har jeg en vifte som blåser på den, og da går det bra. I allefall rekker jeg å skrive innlegg før den streiker...

Den fryser også. Får ikke engang avsluttet den med startknappen men må bruke "den lille andre" som man ikke bør bruke. Det har vært sånn siden juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fryser også. Får ikke engang avsluttet den med startknappen men må bruke "den lille andre" som man ikke bør bruke. Det har vært sånn siden juni.

Kanskje den rett og slett har for dårlig vifte.

Min er i allefall sånn.

Den virker ok på kjølige dager, men nå er det håpløst.

Skal få satt inn noe bedre viftegreier, men foreløpig må jeg nøye meg med en bordvifte ved siden av. Det hjelper _litt_.

Kanskje ikke så rart at den funker bra hos leverandøren da. Dersom de sjekker den på et kjøligere sted.

Står den trangt (altså selve datamaskinen), kan du jo prøve å flytte den så den får litt mer luft rundt seg.

Ellers vet jeg at det er noe slags varmebeskyttende fett man kan ha på en del som min har veldig lite av og trenger mer av.

Ikke lett å forklare når man er helt grønn, men jeg håper du forsto litt.

Dersom dette ser ut til å være noe som skjer når det er varmt kan du jo prøve å si det til de som skal se på den.

Irriterende er det.

Har banna og steika endel i dag selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje den rett og slett har for dårlig vifte.

Min er i allefall sånn.

Den virker ok på kjølige dager, men nå er det håpløst.

Skal få satt inn noe bedre viftegreier, men foreløpig må jeg nøye meg med en bordvifte ved siden av. Det hjelper _litt_.

Kanskje ikke så rart at den funker bra hos leverandøren da. Dersom de sjekker den på et kjøligere sted.

Står den trangt (altså selve datamaskinen), kan du jo prøve å flytte den så den får litt mer luft rundt seg.

Ellers vet jeg at det er noe slags varmebeskyttende fett man kan ha på en del som min har veldig lite av og trenger mer av.

Ikke lett å forklare når man er helt grønn, men jeg håper du forsto litt.

Dersom dette ser ut til å være noe som skjer når det er varmt kan du jo prøve å si det til de som skal se på den.

Irriterende er det.

Har banna og steika endel i dag selv.

PC'en står i et hjørne av soverommet så den står trangt. Jeg skal flytte den og dersom det hjelper skal du få tilbakemelding.

Takk for rådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metronom

Har dessverre ikke så god greie på data jeg heller, men har du forsøkt å fjerne all programvaren til nettforbindelsen og legge den inn på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke så god greie på data jeg heller, men har du forsøkt å fjerne all programvaren til nettforbindelsen og legge den inn på nytt?

Jepp, det var det første som ble gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metronom

Jepp, det var det første som ble gjort.

Feilen kan jo ligge i operativsystemet også, kanskje det kan lønne seg å formatere maskinen og legge inn OS'et på nytt? Evnt. skifte til et nyere OS hvis det du har er gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen kan jo ligge i operativsystemet også, kanskje det kan lønne seg å formatere maskinen og legge inn OS'et på nytt? Evnt. skifte til et nyere OS hvis det du har er gammelt.

Maskinen er bare et år gammel og når jeg prøver å koble meg på en gang til får jeg opp feilmelding 678. Maskinen du prøver å nå er ikke tilgjengelig eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...