Gå til innhold

Ingen mens etter p-pille-slutt...


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år og sluttet med p-piller (Trionetta) i august. Fikk forrige mens 3 dager etter at jeg tok siste p-pille. Det var 21.august.

Etter dette har jeg ikke hatt mensen. Ikke er jeg gravid heller, var i alle fall ikke det for halvannen uke siden da jeg tok siste test.

På mandag er det altså 8 uker siden sist jeg hadde mensen! Har gått på p-piller såpass lenge at jeg ikke husker nøyaktig syklus fra før jeg startet på pillene, men de var alltid på rundt en måned...

Er dette noe som skal "gå seg til", eller er det grunn til å oppsøke gynekolog? Kan jo legge til at grunnen til at jeg sluttet på p-piller er at vi skal prøve å bli foreldre...

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Student1

Det er vanlig at en ikke får mens med en gang etter at man har sluttet på p-pille. Men går det for lang tid så kanskje du burde oppsøke gynekolog for å være på den sikre siden.

Lykke til med å bli gravid.

Skulle ønske det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er gaatt tre maaneder uten at du har faatt mensen, synes jeg du skal soeke lege, evt gynekolog for aa faa sjekket dine hormoner. Du skal ikke slaa deg til ro med at det bare er aa se det an, for det kan vaere skjedd forstyrrelser under p-pille bruk som ikke har vaert oppdaget, da p-piller kan skjule slikt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...