Gå til innhold

Sengegavl


punkyB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror du bare kan spikre den rett på veggen.

Men jeg VET egentlig ikke da. Jeg er bare sabla god til å gjette.

Jeg gjetter ting jeg ikke vet. Det har ført meg dit hvor jeg er i dag. Og hvor er så jeg i dag, spør du kanskje?

Vel,hvem vet? Inte jag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener det punkis. Du får kjøpt løse sengegavler som bare skal sette mellom senga og veggen, Denne kan du selvsagt feste til veggen eller sengen.

Denne løsningen er for senger som ikke har gavler, men som settes på løse for å pynte opp litt.

De sengene som bl.a. Ekornes leverer består av bare madrasser og der kan det kjøpes på løse gavler for å pynte opp.

Men er det gavler som hører til senga skal de jo festes i senga, men det er nok ikke spørsmålet ditt, for de må jo monteres, hvis ikke så henger ikke senga i sammen.

Vet ikke om jeg har svart på spørsmålet ditt, men jeg har da svart:-))

Bildene er fortsatt ikke montert?

Betaler du med de rette midlene kan jeg jo komme å montere resten, ...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åffkårs *S*

Men man trenger ingen sengebunn ?

Hvordan festes disse greiene til rammemadrassene da ?

Jeg har rammemadrass fra IKEA og har mekket sengegavl selv.

(Sponplate belagt med skumgummi og trukket med stoff) Denne har jeg skrudd fast i sengen (i selve trerammen)

Vil ikke anbefale deg å bare sette den løst mellom sengen og veggen - med mindre du sover svæææært livløst eller ikke har noe imot å få den i huet sånn innimellom, men de fleste gavler er jo ment å fest på rammen og blir jo veldig lave (vil vel nesten forsvinne) bak sengen hvis den skal stå helt nede på gulvet.

Vil heller ikke anbefale å feste den til veggen.....hvis det da ikke er din vegg permament....blir temmelig store hull.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rammemadrass fra IKEA og har mekket sengegavl selv.

(Sponplate belagt med skumgummi og trukket med stoff) Denne har jeg skrudd fast i sengen (i selve trerammen)

Vil ikke anbefale deg å bare sette den løst mellom sengen og veggen - med mindre du sover svæææært livløst eller ikke har noe imot å få den i huet sånn innimellom, men de fleste gavler er jo ment å fest på rammen og blir jo veldig lave (vil vel nesten forsvinne) bak sengen hvis den skal stå helt nede på gulvet.

Vil heller ikke anbefale å feste den til veggen.....hvis det da ikke er din vegg permament....blir temmelig store hull.

Lykke til !

Tænx !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener det punkis. Du får kjøpt løse sengegavler som bare skal sette mellom senga og veggen, Denne kan du selvsagt feste til veggen eller sengen.

Denne løsningen er for senger som ikke har gavler, men som settes på løse for å pynte opp litt.

De sengene som bl.a. Ekornes leverer består av bare madrasser og der kan det kjøpes på løse gavler for å pynte opp.

Men er det gavler som hører til senga skal de jo festes i senga, men det er nok ikke spørsmålet ditt, for de må jo monteres, hvis ikke så henger ikke senga i sammen.

Vet ikke om jeg har svart på spørsmålet ditt, men jeg har da svart:-))

Bildene er fortsatt ikke montert?

Betaler du med de rette midlene kan jeg jo komme å montere resten, ...*s*

Da ble jeg forvirret igjen.

Jeg tenkte kanskje det gikk an å bare kjøpe en sengegavl og to rammemadrasser - kontra seng og to madrasser. Vil ikke ha et svært drog - men vil gjerne ha noe å feste håndjerna i (eller noe sånt). Det ser jo litt ok ut liksom.

Bratsj hadde oppklart det helt til du svarte !!!!

Man kan bruke min løsning ? På sengegavlen er det hull slik at man kan skru den fast i rammemadrassene - eller må man mekke en ordning selv ?

Der jeg var og kikka i går hadde de enten seng - eller senggavl av en modell jeg kikket på. VIl det si at jeg må kjøpe både seng og gavl ? Eller er sengen evnt. med gavl ?

Bildet er ikke skrudd opp - men det blir ikke det før jeg har fått murt opp en peis. Du kjenner ikke en billig og bra murer ? Han skal bare mure - ikke designe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare kan spikre den rett på veggen.

Men jeg VET egentlig ikke da. Jeg er bare sabla god til å gjette.

Jeg gjetter ting jeg ikke vet. Det har ført meg dit hvor jeg er i dag. Og hvor er så jeg i dag, spør du kanskje?

Vel,hvem vet? Inte jag.

Du har kommet deg lengre enn de fleste her i livet - men jeg tror du er litt bakpå når det gjelder sengegavler.

Eller mener du å feste gavlen både i veggen og i madrassen ? Hvis den henger bare i veggen så forsvinner jo senga ut .... eller kanskje ikke ...... Uansett jeg har jævlig harde vegger !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kommet deg lengre enn de fleste her i livet - men jeg tror du er litt bakpå når det gjelder sengegavler.

Eller mener du å feste gavlen både i veggen og i madrassen ? Hvis den henger bare i veggen så forsvinner jo senga ut .... eller kanskje ikke ...... Uansett jeg har jævlig harde vegger !!

Uansett hva du gjør må du huske å polstre den da....*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du insiminerer nå da !!?? *S*

Jeg bare refererer til ditt tidligere innlegg i dag vedr. difinisjon på "sikker sex"

MUHAAA........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg forvirret igjen.

Jeg tenkte kanskje det gikk an å bare kjøpe en sengegavl og to rammemadrasser - kontra seng og to madrasser. Vil ikke ha et svært drog - men vil gjerne ha noe å feste håndjerna i (eller noe sånt). Det ser jo litt ok ut liksom.

Bratsj hadde oppklart det helt til du svarte !!!!

Man kan bruke min løsning ? På sengegavlen er det hull slik at man kan skru den fast i rammemadrassene - eller må man mekke en ordning selv ?

Der jeg var og kikka i går hadde de enten seng - eller senggavl av en modell jeg kikket på. VIl det si at jeg må kjøpe både seng og gavl ? Eller er sengen evnt. med gavl ?

Bildet er ikke skrudd opp - men det blir ikke det før jeg har fått murt opp en peis. Du kjenner ikke en billig og bra murer ? Han skal bare mure - ikke designe.

Nå er det jeg som ble forvirret, hehe, men jeg ser ikke så store forskjellen på hva bratsj skriver og det jeg skriver. Er det lettere å forstå svaret til bratsj, så forholder du deg til det:-))

Du kan gjerne feste gavlen i rammemadrassen hvis det holdet er solid nok.

Om sengen er med eller uten gavl kommer helt an på typen. Noen senger er uten gavl andre ikke.

Jeg har murt peis, kjøp deg en elementpeis, det er det enkleste.-))

Jeg husker i farten ikke lenger om du må ha en hjørnepeis eller ikke?

Det er sikkert på tide du får deg en skikkelig peis..*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jeg som ble forvirret, hehe, men jeg ser ikke så store forskjellen på hva bratsj skriver og det jeg skriver. Er det lettere å forstå svaret til bratsj, så forholder du deg til det:-))

Du kan gjerne feste gavlen i rammemadrassen hvis det holdet er solid nok.

Om sengen er med eller uten gavl kommer helt an på typen. Noen senger er uten gavl andre ikke.

Jeg har murt peis, kjøp deg en elementpeis, det er det enkleste.-))

Jeg husker i farten ikke lenger om du må ha en hjørnepeis eller ikke?

Det er sikkert på tide du får deg en skikkelig peis..*s*

Vil ikke ha elementpeis - vil ha en skikkelig peis !!! :-))

Hun som har malt bildene skal tegne peis for meg . Pipa står i hjørnet - men tror peisen blir på kortveggen ved siden av.

Så det er jo bare å klaske opp noen mursteiner. Tar du jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha elementpeis - vil ha en skikkelig peis !!! :-))

Hun som har malt bildene skal tegne peis for meg . Pipa står i hjørnet - men tror peisen blir på kortveggen ved siden av.

Så det er jo bare å klaske opp noen mursteiner. Tar du jobben?

Elementpeis er jo en skikkelig peis da, di tulløne. Mye raskere å montere og pen er den også.

Men selv om jeg har murt endel, så tror jeg ikke jeg vil mure peisen, det bør nok en profesjonell gjøre.

Hvis jeg ikke får betalingen på forhånd, da kan det jo overveies. Særlig når du skal gå til innkjøp av gavl med festeanordning:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha elementpeis - vil ha en skikkelig peis !!! :-))

Hun som har malt bildene skal tegne peis for meg . Pipa står i hjørnet - men tror peisen blir på kortveggen ved siden av.

Så det er jo bare å klaske opp noen mursteiner. Tar du jobben?

Enig. Mur ordentlig peis hvis leiligheten passer det. Når sender du forresten de bildene av leiligheten???

Det er forøvrig ikke bare bare å mure opp en peis i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Mur ordentlig peis hvis leiligheten passer det. Når sender du forresten de bildene av leiligheten???

Det er forøvrig ikke bare bare å mure opp en peis i dag...

Godt vi er enige da ! :-))

Det er godt mulig en elementpeis ser ut som en 'skikkelig ' peis - men jeg vil ha en litt spesiell en .

Bilder - kan jo sende når peisen er ferdig kanskje ?

Jeg står fremdeles på den om at det er lettere for deg og komme for å se selv !! *S*

Er du redd for at jeg skal lenke deg fast i sengegavlen min kan du ta med anstand !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er enige da ! :-))

Det er godt mulig en elementpeis ser ut som en 'skikkelig ' peis - men jeg vil ha en litt spesiell en .

Bilder - kan jo sende når peisen er ferdig kanskje ?

Jeg står fremdeles på den om at det er lettere for deg og komme for å se selv !! *S*

Er du redd for at jeg skal lenke deg fast i sengegavlen min kan du ta med anstand !! :-)

Men hvis jeg tar med anstand, blir jeg lenket fast da også?

hehe.. ;-)

Som kjent er jeg usedvanlig sjeldent i byen din, så derfor er det mye bedre å begynne med noen bilder! Knipset noen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg tar med anstand, blir jeg lenket fast da også?

hehe.. ;-)

Som kjent er jeg usedvanlig sjeldent i byen din, så derfor er det mye bedre å begynne med noen bilder! Knipset noen forresten?

Har ikke knipset noen - hadde jeg det skulle jeg seffers ha sendt noen.

Får se om jeg klarer å lure noen med digikamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke knipset noen - hadde jeg det skulle jeg seffers ha sendt noen.

Får se om jeg klarer å lure noen med digikamera.

Annonse?

Håndjern og sengegavl søker...

...digitalkamera.

BM: punkyB

Prøv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...