Miromurr Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Har akkurat vært i butikken og blitt en smule opprørt... Sto i kø på Norsk sengetøylager. De foran meg i køen skulle ha en madrass. Ekspeditøren lurer på om de har ringt og sjekka med lageret om madrassen er inne. Det har de ikke, og ekspeditøren ringer fra disken. Mens han gjør det kommer en ny ekspeditør og betjener meg. Den første ekspeditøren har funnet ut at varen er på lager og ber de som opprinnelig var først i køen om å stille seg i kø på nytt siden det har kommet ny ekspeditør i kassa. Køen har blitt lang og kunden mener at dette er urimelig. Det er et ordskifte hvor ekspeditør 1 ikke helt skjønner hva de sier, (rart med andre dialekter gitt...) og de blir litt ampre. Før jeg får tenkt meg sier jeg plutselig at jeg er enig med dem, at han bør ekspedere dem før han går. Han blir skikkelig sinna og begynner å være frekk mot unden som faktisk ikke har sagt noe annet enn at de synes det er urimelig. "Hvor mange ganger mår jeg forklare..." og "hvor vanskelig kan det være å forstå. Ekspeditør nr 2, som er dansk, slenger seg på med en kommentar om hvor håpløse norske kunder er. Kunden sier, naturlig nok, at de ikke ønsker å handle der, ekspeditøren sier at det er kanskje like greit. Og etterpå forteller han meg hvor håpløse folk er, på en sånn måte at han selvsagt mener meg... Sånn, nå har jeg skrevet det av meg... Det er sikkert andre som synes at det var greit det han gjorde, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Han fikk seg sikkert ikke noe i natt! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Ekstraservice- det er Shell det. Ikke Norsk Sengetøylager! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miromurr Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Han fikk seg sikkert ikke noe i natt! ;o) Pokker!!! Det var _det_ jeg skulle sagt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Pokker!!! Det var _det_ jeg skulle sagt... Kanskje han hedde sittet oppe i hele natt her på dol og var skikkelig trøtt og frustrert i dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Nei, det er Sengevare-service. Det er helt i tråd med den servicen de opererer med her i byen også. Må ha noe med at de ikke vil betale de ansatte godt nok til å få tak i skikkelige folk. Betaler de god lønn, så må de istedet ha en elendig evne til å pelle ut de bra folka. Å ringe til Norsk Sengevarelager er et flerdagersprosjekt. Er jo umulig å komme fram. Å få tak i noen for å spørre når du er i butikken, er like vanskelig. Vet ofte ikke stort mer enn det du kan tenke deg til selv heller. Det verste er at for denne elendige servicen får du ikke så mye for pengene som du tror. De har satt opp prisene ganske mye nå som de er innarbeidet på markedet. Garantivarer tør jeg rett og slett ikke kjøpe der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Himmel for en elendig service! Men, det finnes mange idioter rundt omkring.. Ble selv bedt om å dra til helvete (mens ungene hørte på!) under en liknende "seanse" på Tusenfryd. Etter å ha fått beskjed om at alle gjenværende i køen _fikk_ kjøre tømmerrenna før stengetid sto vi i 1,5 time og fikk porten lukket akkurat da det var vår tur... Man kunne ikke skjønne at vi var irriterte og påpekte at det var lite lurt å love noe man ikke kunne holde og "herregud, jeg bare hater barnefamilier, ass!" smalt det fra ei.. Da har man valgt gjort et klokt valg hva sommerjobb angår ved å velge Tusenfryd... Vi (de familiene som ble skjelt ut) fikk skriftlig beklagelse og gratisbilletter fra ledelsen, men lysten til å dra var liksom borte.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Nei, det er Sengevare-service. Det er helt i tråd med den servicen de opererer med her i byen også. Må ha noe med at de ikke vil betale de ansatte godt nok til å få tak i skikkelige folk. Betaler de god lønn, så må de istedet ha en elendig evne til å pelle ut de bra folka. Å ringe til Norsk Sengevarelager er et flerdagersprosjekt. Er jo umulig å komme fram. Å få tak i noen for å spørre når du er i butikken, er like vanskelig. Vet ofte ikke stort mer enn det du kan tenke deg til selv heller. Det verste er at for denne elendige servicen får du ikke så mye for pengene som du tror. De har satt opp prisene ganske mye nå som de er innarbeidet på markedet. Garantivarer tør jeg rett og slett ikke kjøpe der. Hm... Ja du sier noe. Søsteren min har også hatt endel gufne episoder med sengetøylageret når hun har kjøpt noe som ikke holder mål eller flatpakkede greier som mangler deler. Og dette selv om det er ganske kjent at de beste (mest trofaste) kundene å ha er de som blir behandlet ok når de klager... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Skulle man ha fulgt argumentasjonen fullt ut må vel det bety at dersom det står kø foran kassa rett før ekspeditøren må til lunsjpause, så må førstemann i køa stille seg bakerst når lunsj-avløseren kommer???? MAKAN! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Nei, det er Sengevare-service. Det er helt i tråd med den servicen de opererer med her i byen også. Må ha noe med at de ikke vil betale de ansatte godt nok til å få tak i skikkelige folk. Betaler de god lønn, så må de istedet ha en elendig evne til å pelle ut de bra folka. Å ringe til Norsk Sengevarelager er et flerdagersprosjekt. Er jo umulig å komme fram. Å få tak i noen for å spørre når du er i butikken, er like vanskelig. Vet ofte ikke stort mer enn det du kan tenke deg til selv heller. Det verste er at for denne elendige servicen får du ikke så mye for pengene som du tror. De har satt opp prisene ganske mye nå som de er innarbeidet på markedet. Garantivarer tør jeg rett og slett ikke kjøpe der. Butikk er dårlig betalt, og ofte tungt stående arbeid med få frynsegoder, lørdags og ofte søndagsjobbing. Kremfolka fant du før i tida i familiebedrifter. Idag er det unge og/eller "dropouts" som befolker disse jobbene i butikkjeder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg tror faktisk uservice (er det et ord?) er et slags slagord for akkurat den kjeden - riktignok med avdelinga i Lillesand som et hederlig unntak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Nei, det er IKKE kundeservice. Nettopp dette er en god grunn for å handle andre steder enn sengetøylageret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daisy Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Butikk er dårlig betalt, og ofte tungt stående arbeid med få frynsegoder, lørdags og ofte søndagsjobbing. Kremfolka fant du før i tida i familiebedrifter. Idag er det unge og/eller "dropouts" som befolker disse jobbene i butikkjeder. Det er ikke akkurat vanskelig å få jobb i butikk skulle man tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Det er ikke akkurat vanskelig å få jobb i butikk skulle man tro. Diskenspringer er dårlig betalt og med lav status, selv om det å være profesjonell er meget viktig i en slik jobb. F eks en verktøyselger som vet alt om verktøy og er en god selger, kan selge mange ganger mer enn en dum, slapp og ekkel kollega. Jeg har selv sett på hobbymessa at noen proffselgere som ansettes på provisjon for messedagene selger enormt mye mer på sin personlighet og fagkunnskap. F eks i en kolonialforretning kan en slapp og ekkel dumming ødelegge svært mye for omsetningen, og det skal mye til å få kundene tilbake når de først har dratt sin kos. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Norsk Sengetøylager er beryktet for sin elendige kundebehandling. KundeMIShandling, heter det der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.