Gå til innhold

Er dette kundeservice da?


Miromurr

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært i butikken og blitt en smule opprørt...

Sto i kø på Norsk sengetøylager. De foran meg i køen skulle ha en madrass. Ekspeditøren lurer på om de har ringt og sjekka med lageret om madrassen er inne. Det har de ikke, og ekspeditøren ringer fra disken. Mens han gjør det kommer en ny ekspeditør og betjener meg.

Den første ekspeditøren har funnet ut at varen er på lager og ber de som opprinnelig var først i køen om å stille seg i kø på nytt siden det har kommet ny ekspeditør i kassa. Køen har blitt lang og kunden mener at dette er urimelig. Det er et ordskifte hvor ekspeditør 1 ikke helt skjønner hva de sier, (rart med andre dialekter gitt...) og de blir litt ampre.

Før jeg får tenkt meg sier jeg plutselig at jeg er enig med dem, at han bør ekspedere dem før han går.

Han blir skikkelig sinna og begynner å være frekk mot unden som faktisk ikke har sagt noe annet enn at de synes det er urimelig. "Hvor mange ganger mår jeg forklare..." og "hvor vanskelig kan det være å forstå. Ekspeditør nr 2, som er dansk, slenger seg på med en kommentar om hvor håpløse norske kunder er.

Kunden sier, naturlig nok, at de ikke ønsker å handle der, ekspeditøren sier at det er kanskje like greit. Og etterpå forteller han meg hvor håpløse folk er, på en sånn måte at han selvsagt mener meg...

Sånn, nå har jeg skrevet det av meg... Det er sikkert andre som synes at det var greit det han gjorde, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pokker!!! Det var _det_ jeg skulle sagt...

Kanskje han hedde sittet oppe i hele natt her på dol og var skikkelig trøtt og frustrert i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Nei, det er Sengevare-service.

Det er helt i tråd med den servicen de opererer med her i byen også.

Må ha noe med at de ikke vil betale de ansatte godt nok til å få tak i skikkelige folk.

Betaler de god lønn, så må de istedet ha en elendig evne til å pelle ut de bra folka.

Å ringe til Norsk Sengevarelager er et flerdagersprosjekt. Er jo umulig å komme fram. Å få tak i noen for å spørre når du er i butikken, er like vanskelig. Vet ofte ikke stort mer enn det du kan tenke deg til selv heller.

Det verste er at for denne elendige servicen får du ikke så mye for pengene som du tror. De har satt opp prisene ganske mye nå som de er innarbeidet på markedet.

Garantivarer tør jeg rett og slett ikke kjøpe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel for en elendig service!

Men, det finnes mange idioter rundt omkring..

Ble selv bedt om å dra til helvete (mens ungene hørte på!) under en liknende "seanse" på Tusenfryd. Etter å ha fått beskjed om at alle gjenværende i køen _fikk_ kjøre tømmerrenna før stengetid sto vi i 1,5 time og fikk porten lukket akkurat da det var vår tur...

Man kunne ikke skjønne at vi var irriterte og påpekte at det var lite lurt å love noe man ikke kunne holde og "herregud, jeg bare hater barnefamilier, ass!" smalt det fra ei..

Da har man valgt gjort et klokt valg hva sommerjobb angår ved å velge Tusenfryd...

Vi (de familiene som ble skjelt ut) fikk skriftlig beklagelse og gratisbilletter fra ledelsen, men lysten til å dra var liksom borte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er Sengevare-service.

Det er helt i tråd med den servicen de opererer med her i byen også.

Må ha noe med at de ikke vil betale de ansatte godt nok til å få tak i skikkelige folk.

Betaler de god lønn, så må de istedet ha en elendig evne til å pelle ut de bra folka.

Å ringe til Norsk Sengevarelager er et flerdagersprosjekt. Er jo umulig å komme fram. Å få tak i noen for å spørre når du er i butikken, er like vanskelig. Vet ofte ikke stort mer enn det du kan tenke deg til selv heller.

Det verste er at for denne elendige servicen får du ikke så mye for pengene som du tror. De har satt opp prisene ganske mye nå som de er innarbeidet på markedet.

Garantivarer tør jeg rett og slett ikke kjøpe der.

Hm... Ja du sier noe.

Søsteren min har også hatt endel gufne episoder med sengetøylageret når hun har kjøpt noe som ikke holder mål eller flatpakkede greier som mangler deler.

Og dette selv om det er ganske kjent at de beste (mest trofaste) kundene å ha er de som blir behandlet ok når de klager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man ha fulgt argumentasjonen fullt ut må vel det bety at dersom det står kø foran kassa rett før ekspeditøren må til lunsjpause, så må førstemann i køa stille seg bakerst når lunsj-avløseren kommer????

MAKAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, det er Sengevare-service.

Det er helt i tråd med den servicen de opererer med her i byen også.

Må ha noe med at de ikke vil betale de ansatte godt nok til å få tak i skikkelige folk.

Betaler de god lønn, så må de istedet ha en elendig evne til å pelle ut de bra folka.

Å ringe til Norsk Sengevarelager er et flerdagersprosjekt. Er jo umulig å komme fram. Å få tak i noen for å spørre når du er i butikken, er like vanskelig. Vet ofte ikke stort mer enn det du kan tenke deg til selv heller.

Det verste er at for denne elendige servicen får du ikke så mye for pengene som du tror. De har satt opp prisene ganske mye nå som de er innarbeidet på markedet.

Garantivarer tør jeg rett og slett ikke kjøpe der.

Butikk er dårlig betalt, og ofte tungt stående arbeid med få frynsegoder, lørdags og ofte søndagsjobbing. Kremfolka fant du før i tida i familiebedrifter. Idag er det unge og/eller "dropouts" som befolker disse jobbene i butikkjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk uservice (er det et ord?) er et slags slagord for akkurat den kjeden - riktignok med avdelinga i Lillesand som et hederlig unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk er dårlig betalt, og ofte tungt stående arbeid med få frynsegoder, lørdags og ofte søndagsjobbing. Kremfolka fant du før i tida i familiebedrifter. Idag er det unge og/eller "dropouts" som befolker disse jobbene i butikkjeder.

Det er ikke akkurat vanskelig å få jobb i butikk skulle man tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er ikke akkurat vanskelig å få jobb i butikk skulle man tro.

Diskenspringer er dårlig betalt og med lav status, selv om det å være profesjonell er meget viktig i en slik jobb. F eks en verktøyselger som vet alt om verktøy og er en god selger, kan selge mange ganger mer enn en dum, slapp og ekkel kollega. Jeg har selv sett på hobbymessa at noen proffselgere som ansettes på provisjon for messedagene selger enormt mye mer på sin personlighet og fagkunnskap. F eks i en kolonialforretning kan en slapp og ekkel dumming ødelegge svært mye for omsetningen, og det skal mye til å få kundene tilbake når de først har dratt sin kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...