Gå til innhold

lærer i videregående?


winnie

Anbefalte innlegg

Jeg har mellomfag i historie og pedagogikk fra uib. Nå i høst skal jeg ta nordisk på høgskolen i Levanger, og etter det praktisk-pedagogisk utdanning et sted. Kan jeg etter dette undervise i videregående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seline

Ja. Man må ha 20 vekttall i det faget man skal undervise i. Da kan du undervise i norsk og historie. For fast ansettelse må man ha praktisk-pedagogisk i tillegg, og det skal du jo nå ta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja det kan du

Ja, det kan du.

Noen steder kreves det at de som underviser i de strste fagene (størst mht antall timer pr uke, fordypningsfag) har hovedfag, men det er ikke noe krav. Kommer an på hvor du søker jobb.

I universitetsbyene er det mange med hovedfag som søker lærerjobber, men litt lenger fra byene er det store muligheter også med grunn- og mellomfag.

Ped-sem er viktig for å få faste / langvarige engasjement!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Man må ha 20 vekttall i det faget man skal undervise i. Da kan du undervise i norsk og historie. For fast ansettelse må man ha praktisk-pedagogisk i tillegg, og det skal du jo nå ta. :)

Ja også kan jeg undervise i psykologi fordi jeg har mellomfag i pedagogikk. Men var usikker på om det med videregående. Det er jo dit jeg vil - slett ikke noe annet sted.

takk for raske svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...