Gå til innhold

Problemer med IE 6,0


bodilb

Anbefalte innlegg

Lastet ned IE 6,0 idag, da jeg hørte denne skulle være "sikrere" enn 5,5.

Når jeg skal inn på filene mine via ftp:// osv. får jeg ikke tilgang. Det står "henter filene" i flere minutter

og deretter låser IE seg og jeg må avslutte bildet og ta opp et nytt IE-vindu.

Vet noen hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du opptatt av sikkerhet bør du ikke bruke IE i det hele tatt, selv om 6.0 ganske riktig er en del sikrere enn 5.5. Internet Explorer er beryktet for å ha fryktelig mye sikkerhetshull, ikke minst pga ActiveX-implementasjonen som er en ren katastrofe. Foreslår Mozilla eller Opera i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du opptatt av sikkerhet bør du ikke bruke IE i det hele tatt, selv om 6.0 ganske riktig er en del sikrere enn 5.5. Internet Explorer er beryktet for å ha fryktelig mye sikkerhetshull, ikke minst pga ActiveX-implementasjonen som er en ren katastrofe. Foreslår Mozilla eller Opera i stedet.

Jo, men jeg har forsøkt i Opera også, (versjon 6.01)

Den blir bare stående på "request queued for sending to www. osv, og ingen ftp-siden vil ikke vises.

IE må jeg ha på maskinen pga. en jobb jeg gjør med et "program" som ikke godtar Opera. Så, slik saken står er at jeg får fram ftp-siden med IE- 5,5-versjonen på en annen maskin, men ikke 6,0-versjonen på den maskinen jeg bruker mest,

der blir det bare stående og stående og tilslutt kommer dialogboks om tidsavbrudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg har forsøkt i Opera også, (versjon 6.01)

Den blir bare stående på "request queued for sending to www. osv, og ingen ftp-siden vil ikke vises.

IE må jeg ha på maskinen pga. en jobb jeg gjør med et "program" som ikke godtar Opera. Så, slik saken står er at jeg får fram ftp-siden med IE- 5,5-versjonen på en annen maskin, men ikke 6,0-versjonen på den maskinen jeg bruker mest,

der blir det bare stående og stående og tilslutt kommer dialogboks om tidsavbrudd

Hvilken side er det? Kan se om jeg får det til å fungere i IE/Opera her og evt prøve å finne ut hvor feilen ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken side er det? Kan se om jeg får det til å fungere i IE/Opera her og evt prøve å finne ut hvor feilen ligger :)

Takk for det, Citoyen, men, da må jeg vel gi fra meg både brukernavn og passord for at du skal få sjekka det?

Det gjør jo sikkert ingenting å gi det til deg, men det er ikke mine egne sider det er snakk om, og jeg kan ikke selv endre bruker/pass, så jeg syns nesten ikke jeg kan oppgi det.

Beklager hvis jeg er litt overforsiktig.

Men hvis du ville, kanskje du kunne sjekka om du får åpnet ftp-områder du selv har passord til med IE 6.0 evt. Opera 6.01?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Citoyen, men, da må jeg vel gi fra meg både brukernavn og passord for at du skal få sjekka det?

Det gjør jo sikkert ingenting å gi det til deg, men det er ikke mine egne sider det er snakk om, og jeg kan ikke selv endre bruker/pass, så jeg syns nesten ikke jeg kan oppgi det.

Beklager hvis jeg er litt overforsiktig.

Men hvis du ville, kanskje du kunne sjekka om du får åpnet ftp-områder du selv har passord til med IE 6.0 evt. Opera 6.01?

Aha, det er en privat ftp-server.. der kan en del av forklaringen ligge. Hva slags internettforbindelse har du? Og står maskinen din koblet direkte på nett som eneste maskin, eller går tilkoblingen gjennom en annen maskin eller en ruter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, det er en privat ftp-server.. der kan en del av forklaringen ligge. Hva slags internettforbindelse har du? Og står maskinen din koblet direkte på nett som eneste maskin, eller går tilkoblingen gjennom en annen maskin eller en ruter?

Uhm, nei, jeg leste feil.. nevermind then. Men da kan jeg istedet spørre hvilken server det er. Dersom det er et sted der man kan opprette gratis hjemmesider kan jeg jo teste selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, nei, jeg leste feil.. nevermind then. Men da kan jeg istedet spørre hvilken server det er. Dersom det er et sted der man kan opprette gratis hjemmesider kan jeg jo teste selv :)

Tja, nei, hvilken server det er vet jeg egentlig ikke.

Det er et lite firma som har en egen server, den adressen jeg skal bruke er ftp://www.domenenavnet.no.

Nå oppdaget jeg forresten at på maskin nr. 2, der jeg har Opera 6.0,- kommer jeg inn. Det er denne maskinen som har direktetilgang til internett,

maskin nr. 1 har tilkobling via LAN.

Men dette gikk jo greit før jeg lastet ned IE 6.0.

Forstår ikke dette.

Jeg får vel spørre de som har serveren, skulle bare vært artig og visst hvorfor jeg plutselig ikke kommer inn, hva det hadde med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå kan jeg plutselig se filene i IE 6,0. Uten at jeg har gjort noe annet enn å vente i 10 dager.

Men fortsatt ikke i Opera 6.01.

Menmen, problemet er forsåvidt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...