Gå til innhold

Erfaren student?


Gjest Snart student

Anbefalte innlegg

Gjest Snart student

Jeg har fått tilbud om jobb i bar 32 timer i uka! Samtidig begynner jeg på sykepleierstudier til høsten? Dere som er litt erfaren som student og arbeid ved siden av studier. Hvor mye kan dere jobbe uten at det går utover skolearbeidet? Ellers lurer jeg også litt på hvor mye jeg kan jobbe uten at det går utover evt. stipend og skattepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seline

Du kan tjene 100 000 i året. Det du tjener over det blir trukket fra stipendandelen din (tror jeg, eller gjort om til lån.)

Jeg har erfaring med å jobbe mye ved siden av studiene. Det går bra hvis:

a) du er ekstremt disiplinert

B) du kan få fri fra jobben i 2-3 uker før eksamen

c) du ikke vil se venner

d) du ikke har obligatorisk undervisning

Sykepleierskolen er nok ikke det letteste studiet å kombinere med nesten full jobb. Dere må vel stort sett stille opp på skolen, det er ikke som på Universitetet f.eks, hvor man i mange fag kan komme og gå som man vil.

Etter noen år med jobbing+studier har jeg nå tatt meg noen år med kun studier, fordelen er at jeg har lært meg til å være så dispilinert at jeg kan ta dobbelt så mange vekttall enn normert, hvert semester:)

Du kan jo tenke på dette: hva er viktigst - å komme igjennom studiet med bra karakterer og å ha glede av å være student, eller å hangle med og ha god råd..

Sjekk på http://www.lanekassen.no ang. hva som skjer når du jobber såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i sykepleierstudiet er det ganske greit å jobbe mye ved siden av.jeg jobbet nok ca 50% stilling på si, og må si at jeg lærte nesten mest ved å jobbe.Men det er slitsomt i praksisperiodene! tror grensa fra lånekassa ligger på rundt 5000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at dersom du skal studere sykepleie er det en kjempefordel å jobbe på sykehus eller andre helserelaterte steder i studietida, det skaffer også gode kontakter og nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...