Gå til innhold

Full utbetaling ved permisjon?


gravid1365380361

Anbefalte innlegg

gravid1365380361

Jeg har vært i 80% jobb etter endt svangerskapsperm. siden mars. Min stilling er egentlig 100%, men jeg har en muntlig avtale om å ha redusert stilling fram til jul.

Nå er jeg blitt gravid igjen, og lurer på om det er mulig å få fødselspermisjons-penger regnet ut etter 100%-stilling??

Det er jo ikke sikkert at jeg er 100% arbeidsfør ved nyttår, dvs. at jeg ikke er i stand til å begynne i 100% likevel!

Har noen erfaringer med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved førstemann hadde jeg i utgangspunktet 100%-stilling. Den ble midlertidig redusert til 90% et par mnd. før jeg ble gravid. Dette var etter skriftlig avtale med arbeidsgiver og flere tilsette. Meningen var at ordningen skulle vare i 1 år.

Med min flaks ble jeg gravid i løpet av dette året, og endte opp med fødselspenger av 90% lønn.

Hvis jeg hadde gått tilbake i 100%-stilling de 4 siste ukene, så ville jeg fått fødselspenger fra den stillingsprosenten.

Nå ble jeg sykmeldt en liten stund før, så det ble aldri aktuelt. Så jeg har erfart dette ;o)

Hvis du begynner i 100% etter nyttår, og ikke er arbeidsfør kan du hvis det er mulig likevel prøve og jobbe i noen uker for at den stillingsprosenten skal gjelde, jfr. folketrygdloven § 8-2. Opptjeningstid - http://www.lovdata.no/all/hl-19970228-019.html#map021

En annen måte er å legge frem problemstillingen ovenfor arbeidsgiver, og kanskje få endret stillingsprosenten - enten nå med en gang eller på et senere tidspunkt.

Vi får håpe for din del at du er arbeidsfør etter nyttår, eller at det er mulig å få øke stillingsprosenten på et tidligere tidspunkt.

Ønsker deg lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...