Gå til innhold

dette må ta slutt!!!


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hvordan dusjer dere?

Dette kan i aller høyeste grad virke som et merkelig spørsmål..Men bakgrunnen for det lyder slik:

Jeg har tvangshandlinger. Spesielt når jeg dusjer om morgenen så må jeg dusje meg sånn og sånn for å bli helt ren. Men nå har det blitt en belastning og jeg har til og med problemer med å rekke bussen fordi det tar så lang tid å dusje..

Kan noen hjelpe meg på vei til å slutte med tvangshandlingen? Ved at dere forteller hvordan dere dusjer så kanskje jeg forstår hvordan jeg overdriver..

Kan noen gi meg tips til kognitive tankeøvelser for å bli kvitt disse tvangshandlingen og tvangstankene?

Jeg er så opphengt i at noe galt kan skje de jeg er glad i og så har jeg begynte å gjøre sånne tvangshandlinger for at det ikke skal skje.

Samtidig har jeg tvangstanker om at jeg vil at noe skal skje med de jeg er glad i og da må jeg gjøre visse ritualer for at det ikke skal være tilfelle.

Jeg sliter meg helt ut på dette og har det ikke godt med meg selv. Hver morgen står jeg opp, dusjer på en sånn og sånn måte som jeg aldri blir ferdig med - for - jeg må jo være reeen sant.

Jeg har fått det for meg at jeg er både ond og ekkel. For å få vekk ondskapen så må jeg ta borti ting og si inni meg at "det skjer ingenting ondt"

Selv hvor mye jeg vasker meg så er jeg ekkel og derfor må jeg vaske meg enda mer...

og det er derfor et umennesklige slit å komme seg på jobben.

Samtidig har jeg fått det for meg at jeg skal ringe en venn og kontrollere han. og si til han at jeg er ekkel eller har onde tanker om han..uæhh !!!Kontroll har alltid vært det viktigste for meg....og det sliter meg også heeeelt ut!

Orker ikke mer!

Er det noen her som har noen gode råd eller tips så tar jeg gjerne i mot dem!

OG ville bli veldig takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke hjelpe med annet enn å si at jeg føler med deg. Jeg er i samme situasjon selv og vet hvordan det er å slite med tvang. Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg kan ikke hjelpe med annet enn å si at jeg føler med deg. Jeg er i samme situasjon selv og vet hvordan det er å slite med tvang. Klem fra meg.

*klem til deg fra meg*

Håper du blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

hvordan jeg dusjer..:

slår på dusjen, og venter et øyeblikk til vannet blir varmt, stiger opp til dusjen, og lar vannet fosse over meg.. vasker håret, to ganger med shampoo, så balsam, og mens den virker vasker jeg ansiktet og heller en herlig duftende såpe på en sånn badeting.., og vasker meg under arma, og tærne.., og drar raskt over resten av kroppen, og så skrittet, så skyller jeg i litt kaldere vann, hopper ut av dusjen og tørker meg med et diiigert håndkle..

hvis jeg ikke skal rake hår, tar det ca 10 min. vasker jeg ikke håret tar det 2, og skal jeg gjøre alt tar det 15- 20 min.

......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there..

oh MY!føler med deg...mange mennesker har det sånn;i større eller mindre grad. tror det første du må gjøre er å trene deg; hver gang du føler at du Må dusje på den og den måten for at det ikke skal skje noe med noen du er glad i; sier du til deg selv "dette er TULL". hvor og hvor lenge jeg vasker meg vil ikke påvirke sjebnen til de jeg er glad i". bare for å sette det litt på spissen; det kunne jo være at søsteren din ble utsatt for en ulykke fordi DU dusjet for lenge og hun hadde kommet for sent til møtet hvis hun skulle ha sittet på med deg...huff du tenker sikkert; "det er lett for deg å si det", og det stemmer kanskje.men JEG er den personen som har bedt den samme aftenbønnen hver kveld i 10 år(en laaaaaang regle som tar meg 7 minutter->har naturligvis lært den utenat-i reglen ber jeg blandt annet for hunden min som forøvrig døde for 6 år siden...latterlig eller hva?) i frykt for at noen jeg er glad i kommer til å dø hvis jeg ikke gjør det......hehehe le om du vil!

men uansett->det der med at du må vaske deg så mye minner meg nesten om noe annet også-det gjorde nemmelig en venninne av meg som ble misbrukt da hun var liten...vet jo ikke noe om deg,men det kan jo være andre ting som forårsaker at du er nevrotisk når det gjelder akkurat dusjing........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

oh MY!føler med deg...mange mennesker har det sånn;i større eller mindre grad. tror det første du må gjøre er å trene deg; hver gang du føler at du Må dusje på den og den måten for at det ikke skal skje noe med noen du er glad i; sier du til deg selv "dette er TULL". hvor og hvor lenge jeg vasker meg vil ikke påvirke sjebnen til de jeg er glad i". bare for å sette det litt på spissen; det kunne jo være at søsteren din ble utsatt for en ulykke fordi DU dusjet for lenge og hun hadde kommet for sent til møtet hvis hun skulle ha sittet på med deg...huff du tenker sikkert; "det er lett for deg å si det", og det stemmer kanskje.men JEG er den personen som har bedt den samme aftenbønnen hver kveld i 10 år(en laaaaaang regle som tar meg 7 minutter->har naturligvis lært den utenat-i reglen ber jeg blandt annet for hunden min som forøvrig døde for 6 år siden...latterlig eller hva?) i frykt for at noen jeg er glad i kommer til å dø hvis jeg ikke gjør det......hehehe le om du vil!

men uansett->det der med at du må vaske deg så mye minner meg nesten om noe annet også-det gjorde nemmelig en venninne av meg som ble misbrukt da hun var liten...vet jo ikke noe om deg,men det kan jo være andre ting som forårsaker at du er nevrotisk når det gjelder akkurat dusjing........

Takk for svar..

har ikke helt funnet ut hvorfor jeg gjør det der..

vil bare si unnskyld for nærgående spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

hvordan jeg dusjer..:

slår på dusjen, og venter et øyeblikk til vannet blir varmt, stiger opp til dusjen, og lar vannet fosse over meg.. vasker håret, to ganger med shampoo, så balsam, og mens den virker vasker jeg ansiktet og heller en herlig duftende såpe på en sånn badeting.., og vasker meg under arma, og tærne.., og drar raskt over resten av kroppen, og så skrittet, så skyller jeg i litt kaldere vann, hopper ut av dusjen og tørker meg med et diiigert håndkle..

hvis jeg ikke skal rake hår, tar det ca 10 min. vasker jeg ikke håret tar det 2, og skal jeg gjøre alt tar det 15- 20 min.

......

Takk for svar ;)

Håper ikke spørsm ble oppfattet som nærgående

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...