Gå til innhold

Aldersforskjell


guru

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre med dere; om ikke dette er ett for stort gap?

Hun er 20, jeg er 29.. Er ikke det for mye?

Jeg har vært singel lenge nå (leenge).. den eneste som interesserer meg er henne, men, det er noe i meg som sier at dette er ikke riktig.. Er det jeg som er "gammeldags" her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alderen i seg selv er ikke det viktigste, det er bare tall. Det viktigste er hvordan dere fungerer sammen, og hva dere føler. Virkeligheten kan være forskjellig med en slik aldersforskjell. F.eks. er kanskje hun ubekymret student, mens du har fast jobb og har mer ansvar og mindre frihet enn henne? Uansett, hvis alderen er det eneste "problemet" synes jeg ikke akkurat det er grunn god nok til å slå opp.

Jeg var forøvrig 20 og samboeren min var 29 da vi traff hverandre. Vi har nå vært sammen i 3 1/2 år, bor sammen og er forlovet. Vi er veldig like, og alderen har aldri vært et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen i seg selv er ikke det viktigste, det er bare tall. Det viktigste er hvordan dere fungerer sammen, og hva dere føler. Virkeligheten kan være forskjellig med en slik aldersforskjell. F.eks. er kanskje hun ubekymret student, mens du har fast jobb og har mer ansvar og mindre frihet enn henne? Uansett, hvis alderen er det eneste "problemet" synes jeg ikke akkurat det er grunn god nok til å slå opp.

Jeg var forøvrig 20 og samboeren min var 29 da vi traff hverandre. Vi har nå vært sammen i 3 1/2 år, bor sammen og er forlovet. Vi er veldig like, og alderen har aldri vært et problem.

Det er nok alderen som plager meg her.. Min nest-siste "crush" var for en jente på 31.. Er av den personen som går etter hva jeg liker, og ikke etter hva jeg ser. Men, er nok i dette tilfellet mer opptatt av hva alle andre måtte mene.. Det som plager meg, er at hun er perfekt for meg.. mulig jeg har latt meg bli forelsket her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke noe mas.

Du sier dere passer perfekt sammen og det er det viktigste. 10 år trenger overhodet ikke å være for stor aldersforskjell.

Det er vel også en kjentsak at jenter modner raskere enn gutter og tiltrekkes av litt eldre menn enn dem selv. Det at vi gutta ofte tiltrekkes av litt yngre jenter gjør jo selvsagt så dette passer sammen som fot i hanske! :)

Så klin til, go for it, og ikke engang tenk tanken på å vurdere å splitte opp noe som funker så bra for deg.

Så lett er det trossalt ikke å finne noen, så den dagen du finner henne så tar du henne! Uansett om hun er 5 eller 15 år yngre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minni_Duck

Det er nok alderen som plager meg her.. Min nest-siste "crush" var for en jente på 31.. Er av den personen som går etter hva jeg liker, og ikke etter hva jeg ser. Men, er nok i dette tilfellet mer opptatt av hva alle andre måtte mene.. Det som plager meg, er at hun er perfekt for meg.. mulig jeg har latt meg bli forelsket her :-)

Kjæresten min er 20 år eldre enn meg..., og det er ikke noe problem! Alder er bare et tall, og sier da ingenting om hvordan en person er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alder er ikke nødvendigvis bare ett tall! (som noen hevder)

En jente på 20 kan umulig være på ditt nivå, med mindre du er litt "ung" i hodet!

Hun kan fremdeles forandre seg mye, men det vil sansynligvis ikke du!

Hadde du vært 39 og hun 30 ville saken vært en annen!

Men alle er ikke ute etter forhold som skal vare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest younglove

Men, er hun ikke litt barnslig for deg ? Hvordan hadde hun blitt tatt i mot på julebordet på jobben din, sammen med alle de andre "konene" på 30-35. Har ikke vennene dine kjærester på 30+ ?

Hun kommer til å utvikle seg mye som person de neste 5 årene.

Spørsmålet er vel om du er drømmemannen hennes, og om hun er drømmekvinennen når den tid kommer!

Den bekymringen slipper du hvis alderen er jevnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke noe mas.

Du sier dere passer perfekt sammen og det er det viktigste. 10 år trenger overhodet ikke å være for stor aldersforskjell.

Det er vel også en kjentsak at jenter modner raskere enn gutter og tiltrekkes av litt eldre menn enn dem selv. Det at vi gutta ofte tiltrekkes av litt yngre jenter gjør jo selvsagt så dette passer sammen som fot i hanske! :)

Så klin til, go for it, og ikke engang tenk tanken på å vurdere å splitte opp noe som funker så bra for deg.

Så lett er det trossalt ikke å finne noen, så den dagen du finner henne så tar du henne! Uansett om hun er 5 eller 15 år yngre enn deg.

Jeg skriver opp disse ord bak øret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver opp disse ord bak øret :)

Det er fordelen med å være gutt.

Selv når vi er 40 kan vi trygd dra 25 år gamle bæibs... hmmm eller la dem dra oss...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordelen med å være gutt.

Selv når vi er 40 kan vi trygd dra 25 år gamle bæibs... hmmm eller la dem dra oss...:)

Næmmen hallo du......hvorfor tror du det kun er en fordel dere menn innehar? Jeg tror neppe det skulle by på større problemer for ei dame på 40 å taue inn en og annen 25 årig guttunge heller.

Spørsmålet er egentlig.....hvorfor?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen hallo du......hvorfor tror du det kun er en fordel dere menn innehar? Jeg tror neppe det skulle by på større problemer for ei dame på 40 å taue inn en og annen 25 årig guttunge heller.

Spørsmålet er egentlig.....hvorfor?

;-)

Eller spørsmålet er hva denne 25 årige gutten vil med denne 40 år gamle dame.. Sikkert ikke så mye annet enn å sjekke ut om det de sier om alt og efaring stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Næmmen hallo du......hvorfor tror du det kun er en fordel dere menn innehar? Jeg tror neppe det skulle by på større problemer for ei dame på 40 å taue inn en og annen 25 årig guttunge heller.

Spørsmålet er egentlig.....hvorfor?

;-)

Det der er interessant, jeg opplever innimellom at f eks en ung bukk på 25 prøver å sjekke ei dame på 40 eller litt mer, men det virker ikke som de er interessert, selv om vedk bukk gjør seg riktig lekker og er veltrent og velkledd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Næmmen hallo du......hvorfor tror du det kun er en fordel dere menn innehar? Jeg tror neppe det skulle by på større problemer for ei dame på 40 å taue inn en og annen 25 årig guttunge heller.

Spørsmålet er egentlig.....hvorfor?

;-)

Kanskje også vennninnesyndromet slår inn: det venninnene ikke liker, blir ikke iverksatt. Synes nesten jeg hører praten på do.... det kåte svinet, også så ung, barnerov, Pampers Up and Go osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje også vennninnesyndromet slår inn: det venninnene ikke liker, blir ikke iverksatt. Synes nesten jeg hører praten på do.... det kåte svinet, også så ung, barnerov, Pampers Up and Go osv...

De snakker nok sånn, ja. Men du kan banne på de føler seg jævla bra når de har blitt forsøkt sjekket opp av slike unge, kåte, "svin" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

De snakker nok sånn, ja. Men du kan banne på de føler seg jævla bra når de har blitt forsøkt sjekket opp av slike unge, kåte, "svin" :)

Eller kanskje det er damen som er et kåt svin hvis hun er med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det er damen som er et kåt svin hvis hun er med ?

Ja, det er hun, og det finnes unektlig nok av disse 40 år gamle halvgifte damene som er det!

Det er det sikreste man kan gjøre om man vil ha seg ett ligg. Rett og slett gå etter de som er 10 år eldre og som har en mann som er på forretningsreise den helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være noe problem, det.

Det viktige er om en passer sammen, og hva en har til felles osv. Og om en har noenlunde like forventninger til forholdet (om begge er ute etter noe varig eller ikke).

Jeg giftet meg som 19åring. Det er 13 års aldersforskjell mellom oss, uten at det har hindret oss i å feire 9 års bryllupsdag i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være noe problem, det.

Det viktige er om en passer sammen, og hva en har til felles osv. Og om en har noenlunde like forventninger til forholdet (om begge er ute etter noe varig eller ikke).

Jeg giftet meg som 19åring. Det er 13 års aldersforskjell mellom oss, uten at det har hindret oss i å feire 9 års bryllupsdag i sommer.

Imponerende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er interessant, jeg opplever innimellom at f eks en ung bukk på 25 prøver å sjekke ei dame på 40 eller litt mer, men det virker ikke som de er interessert, selv om vedk bukk gjør seg riktig lekker og er veltrent og velkledd :-)

All erfaring tilsier at viten og kompetanse er noe man erverver seg etter som årene går;-)

En ungbukk på 25 er sikkert vel og bra det, men hvorfor gå for kvantitet når kvalitet er å foretrekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...