Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre ?


Gjest Sjef

Anbefalte innlegg

Her er en frustrert mann (sikkert ikke den første)

Bakgrunn: min kone har en 12 år gammel wiplash skade som i hovedsak har gitt korsrygg problemer. dette har i utgangspunktet ikke gitt så store problemer i sexlivet.

Etter at vi fikk barn nummer 2 ble hun plaget med bekkenløsning.

Nå kom problemene for alvor. Hun for jo da vondt ved å skreve og det er selvfølgelig problemer med sex. Dette har medført at vi har inngått et kompromi, sex en gang i uken. (jeg hadde jo håp om at dette skulle bedre seg. 4 år siden siste mann ble født).

Det siste året har det blitt dårligere og dårligere sex. ved at vi har snakket om dette, kommer vi ikke særlig lengere. hun sier at hun gjerne kan gå både 1 og 2 måneder uten å ha behov for sex. Jeg derimot har problemer med å gå 2 uker. Nå har vi inngått en avtale at vi skal være sexfrie i 3 uker for så å prøve forsiktig igjen. Jeg er imidlertid redd for at dette kan være starten på en sex nedtur, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan det være et sjakktrekk og kontakte profesjonelle, f.eks. en sexolog ?? er det noen som har erfaring og kan gi råd eller tips. P.S. jeg tror hun fortsatt elsker meg og ønsker å få dette til på sikt.

spm. 2: jeg lurer på å sterilisere meg, finnes det forskjellige måter å gjøre dette på, og hvordan fungerer penis etterpå ? kommer det ikke noe sæd når jeg får orgasme, tar det lengere tid for å få orgasme ? eller er det andre ting som endrer seg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uavhengig

Si ifra om du finner en løsning.

Jeg har omtrent samme bakgrunn som kona di, men mannen min har ikke fått no' på 6 måneder. Stakkars han, jeg ber jo om problemer, men vi er jo ganske enige om at sex ikke er kult hvis den ene ikke vil.

Tror dere bør satse på en samlivsexpert/familieterapeut, før dere ender opp som oss.

Det kan jo hende det er for henne som med meg, at det ligger mer til grunn og at hun trenger en liten pause for å "finne seg selv" etter mye kroppslig mas.

De tre ukene er nok ikke dumt, men ikke press henne etter 3 uker, da kan det hende du får et "slakt" som partner neste gang dere forsøker.

Husk at hadde kroppen din vært igjennom det samme som hennes, kan det hende du ble avholden i ganske lang tid du også.

Ikke bare det, men det er helt naturlig at det i et parforhold kan forekomme fullstendig avholdenhet i perioder - ofte lange perioder av gangen også.

Tenk bare på overgangsalderen. Hvor mange mannfolk er det ikke som "freaker" ut når kona kommer i den alderen...?

Og etter barnefødsler, eller andre problemer/begivenheter m.m.

Lykke til.

Jeg syns synd på dere mannfolk som har en så sterk seksualdrift og må leve sammen med kvinnfolk med "vondt i hodet" rett som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sjef:-)

Vel nok har ikke jeg noen whiplash skade, men etter fødselen med bekkenløsning og mye gruff var lysta på sex lik null!!! Stakkars mannen min måtte gå 4 uker han før han fikk noe, og første gangen var det mer som "nå må jeg gi han litt sex"...helt forferdelig. Nei, det vi gjorde for å sprite opp tingene litt var å abonnere på Cupido, lese litt heite historier ilag, kjøpte vibrator, dildo og virkelig KOOOOSA oss...hehe. VIL kona de snu på sakene, så er hun sikkert med på f.eks sånne ideer - eller som du sa, kontakte noen profesjonelle for gode råd.

Vedr. sterilisering - kontakt din fastlege og gi beskjed om at du vil få gjort en. Du vil så bli satt opp på en poliklinisk time - burde ikke ta så veeeldig lang tid. Spørs hvor i landet du bor. Penis "forandrer" seg jo ikke, dem klipper/kutter sædlederne slik at det som kommer ut er "døde" sædceller. Dem er m.a.o elendig til å svømme...*ler*

Lykke til videre og håper du og kona får et flott og hæærlig sexliv:-) Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (som Uavhengig skriver) ikke noe kult å ha sex når den ene ikke vil. Det er imidlertid forskjell på å VILLE og å KUNNE - og det viktige er at man VIL. Begge parter må som første trinn ØNSKE å gjenopprette et seksualliv igjen.

Dernest er det vel snakk om å ha ET MINIMUM av fantasi, improviosasjonsevne og godt humør? Som homse blir jeg i hvert fall litt "oppgitt" når jeg får inntrykk av det som skrives er "Hjelp - vi klarer ikke gjennomføre et alminnelig vaginalt samleie, så nå er i grunnen alt over for vår del".

Homser og lesber, for ikke å snakke om alle de parene der den ene har et handicap eller en sykdom, har ikke bare "klart" å finne løsninger på slike problemer - man har faktisk TOPP SEX.

Hvis konas bekkenproblemer viser seg å bli vedvarende, er det vel bare én løsning hvis det hele ikke skal tørke ut: Snakk om det, og frigjør dere fra ideen om at sex handler om å "humpe" i vei i misjonærstillingen. Kanskje er det en barriere som må overvinnes mhp. å vise nye (og "private"?) sider ved seg selv, men det må vel være POSITIVT å oppleve å komme enda nærmere hverandre på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 4 år siden siste fødsel, virker det noe merkelig at hun fremdeles plages av bekkenløsning. Hvis det er så ille at det gjør vondt å sprike med beina, burde du bestille en time hos legen til kona di. Dessuten finnes det andre stillinger som ikke gjør vondt, så jeg tror det må ligge noe annet bak.

Hvis du mener hun fremdeles elsker deg, er det jo fortsatt håp og jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPm. 2

Greit enkelt inngrep. 30 minutt max.

Du merker ingen annen forskjell enn at du blir mer virill en noen gang. Bedre for begge parter, ingen angst for graviditet.

Det spruter like godt. Samme hvite væske,

Kjenner ikke til noen minus så langt.

I følge de som har gjort det fungerer hele sexlivet mye bedre etter et slikt inngrep. Men da MÅ du være sikker på at du ikke ønsker deg flere egenproduserte barn.

men husk:

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker

vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til spm. nr 1:

Din kone har vært igjennom store kroppslige påkjenninger de siste årene og det kan gi et labert sexliv. Men dere har et godt utgangspunkt hvis din kone har lyst til å få igjen lysten.

Forsøk gjerne sexolog/terapi, men mens dere står på venteliste, finnes det også mange gode bøker om emnet. Personlig synes jeg Venus/Mars-bøkene er meget gode. Forfatteren (en mann) viser stor forståelse både for kvinners psyke og mannens psyke. Venus og Mars på soverommet omhandler seksuelle problemer, men les gjerne de andre bøkene også. Les dem sammen og diskuter hvert kapittel. Se om det er noen tips som kunne fungere for dere.

For kvinner kan slike ting som at mannen tømmer søppla hver kveld og støvsuger 2 ganger i uka, gjøre underverker på sexlysten. Mange kvinner behøver overskudd for å ha lyst på sex, og all hjelp i hverdagen kan gi uttelling om kvelden.

Har du tenkt på at din kone kanskje også strever med en depresjon på grunn av den kroniske bekkenløsningen. Det må jo ha vært et stort sjokk for henne å bli en "kroniker" etter fødselen, alle kvinner forventer jo å bli kvitt bekkenløsningen når babyen har kommet. Kanskje kan dere tjene mye på å undersøke alternative behandlinger, hvis det tradisjonelle helsevesenet har gitt henne opp etter 4 år. Forsøk gjerne kiropraktor eller osteopat.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kommentar til spørsmål 2:

Jeg er sterilisert, og det var et enkelt kirurgisk inngrep foretatt med lokalbedøvning - ingen ubehagelige ettervirkninger. Sæden ser akkurat lik ut som før, og jeg merker absolutt ingen forskjell. Men - du må være 100% sikker på at du virkelig ønsker det - dette er et irreversibelt ingrep!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er (som Uavhengig skriver) ikke noe kult å ha sex når den ene ikke vil. Det er imidlertid forskjell på å VILLE og å KUNNE - og det viktige er at man VIL. Begge parter må som første trinn ØNSKE å gjenopprette et seksualliv igjen.

Dernest er det vel snakk om å ha ET MINIMUM av fantasi, improviosasjonsevne og godt humør? Som homse blir jeg i hvert fall litt "oppgitt" når jeg får inntrykk av det som skrives er "Hjelp - vi klarer ikke gjennomføre et alminnelig vaginalt samleie, så nå er i grunnen alt over for vår del".

Homser og lesber, for ikke å snakke om alle de parene der den ene har et handicap eller en sykdom, har ikke bare "klart" å finne løsninger på slike problemer - man har faktisk TOPP SEX.

Hvis konas bekkenproblemer viser seg å bli vedvarende, er det vel bare én løsning hvis det hele ikke skal tørke ut: Snakk om det, og frigjør dere fra ideen om at sex handler om å "humpe" i vei i misjonærstillingen. Kanskje er det en barriere som må overvinnes mhp. å vise nye (og "private"?) sider ved seg selv, men det må vel være POSITIVT å oppleve å komme enda nærmere hverandre på den måten?

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Bare en kommentar til spørsmål 2:

Jeg er sterilisert, og det var et enkelt kirurgisk inngrep foretatt med lokalbedøvning - ingen ubehagelige ettervirkninger. Sæden ser akkurat lik ut som før, og jeg merker absolutt ingen forskjell. Men - du må være 100% sikker på at du virkelig ønsker det - dette er et irreversibelt ingrep!

Lykke til

Det er viktig at beslutningen er vel overeid. Det fins mulighet til å reparere mannens sædledere, men oppgaven er ikke lett. De fleste blir ikke i stand til å befrukte en kvinne etter såkalt refertiliseringsoperasjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...