Gå til innhold

Hun slutter aldri å kontakte meg


Gjest SH

Anbefalte innlegg

For ca et halvt år siden hadde jeg sex i en kort periode (et par uker) med ei jente. Men så viste det seg at hun ble veldig forelsket i meg, mens jeg ville avslutte. Det toppet seg for ca tre måneder siden da hun fikk noe skikkelige depresjoner etter at jeg fortalte henne at det nå kanskje var på tide at hun sluttet med alle disse "jeg-er-glad-i-deg-sms-meldingene". Hun prøvde visst å ta livet sitt et par ganger i løpet av en uke. Snakket masse med henne da, slik at hun ikke skulle finne på noe slikt, men jeg ga aldri inntrykk av at jeg ville noe mer. I motsetning til venninnene hennes reagerte jeg vel litt annerledes i og med at jeg ble skikkelig forbannet på henne da hun begynte med disse selvmordstruslene i og med at hun har småsøsken, foreldre og venner som er glad i henne. Etter det sender hun meg stadig sms-meldinger med jevne mellomrom hvor hun kaller meg drømmeprinsen sin, at hun savner meg, er glad i meg osv.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er veldig redd for å si ifra igjen om at jeg absolutt ikke er interessert i henne i og med at det kanskje kan få henne inn på selvmordstanker igjen. Derimot vil det være feil å gi inntrykk av noe annet. Resultatet av dette er at jeg hverken har snakket med henne eller svart på sms-meldingene hennes på tre måneder.

Jeg vil ikke ha noe mer med henne å gjøre, og samtidig vil jeg at hun skal komme seg videre, bli lykkelig og finne seg en annen. Hva er det jeg bør gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En vanskelig situasjoner, men du gjør vel egentlig rett i å ikke svare på sms.

Merkelig at hun fortsatt prøver å få kontakt med deg når du ikke har svart på 3 mnd, men det er vel egentlig ikke så mye annet du kan gjøre.

Forstår at det er jævla slitsomt når en jente vurderer selvmord fordi hun ikke kan få den hun vil ha, men dette er faktisk ikke din skyld.

Så uansett hvor brutalt det måtte høres ut, så er det beste du kan gjøre å kutte kontakten helt med henne. Det at denne jenta har problemer er trossalt ikke din feil, uansett hvor mye du måtte føle det.

Det er trossalt ikke sånn at vi selv velger hvem vi blir forelsket i, og du gjør selvsagt rett i å være ærlig mot henne og ikke late som om du vil noe, bare for å få henne til å føle seg bedre.

Huff.. det må være et mareritt å rote seg borti en sånn jente, men folk med problemer finnes overalt, og det er nok lite man kan gjøre til eller fra for å få henne til å føle seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med SierDuDet under her, ikke svar på meldingene hennes, ikke ring og ikke snakk med henne mer. Det er sikkert vanskelig, men det er det beste for henne. Sånt kan være veldig standhaftig -så om du får melding etter et år eller to, ikke svar da heller! Hun ser jo på deg som sin store kjærlighet, så du vil nok vende tilbake til tankene hennes litt sånn til og fra lenge. Slett nummeret hennes, ikke spør etter henne blant venner osv. Legg alt om henne helt bak deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...