Gå til innhold

Til ansatte i barnehagen


Gjest nyutdannet førskolelærer

Anbefalte innlegg

Gjest nyutdannet førskolelærer

Barnehagen jeg har fått jobb i skal ha planleggingsdag snart.

Jeg har fått vite at dagen skal brukes avdelingsvis, og jeg er litt usikker på hva jeg skal fylle dagen med.

Jeg lurer på konkret hva dere andre bruker å planlegge denne dagen, på deres avdeling. Trenger tips. En hel dag er jo en del timer.....

(også postet på småbarnsforumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du bør gjøre er å spørre de du skal arbeide sammen med. Det er svært ulikt hva man fyller dagen med.

Jeg bruker den første tida av dagen til å diskutere hvordan vi skal organiserer barnegruppa det neste halve året. Vi evaluerer våren, og oppstarten med de nye barna. Hva kunne vi ha gjort annerledes? og hva er bra?

Vi setter opp turgrupper og fordeler ansvar. Det er viktigå fordele ansvar, for som nyutdannet rekker du ikke over alt selv.. viktig å arbeide i team.

Avklare forventninger er viktig, spesielt når du er ung og nyutdannet og skal lede personer som er mye eldre og har mer erfaring enn du selv.

Er det ting du lurer på da? lag en lang liste med spørsmål, så kan du spørre de du skal arbeide sammen med.

Tema.. lag en lang liste med forslag til tema for høsten.. fram til jul.. så kan dere diskutere innholdet sammen..

(opplegg, sanger, turer.. osv)

Årsplan.. hvis du er ny, så er det ikke lurt å slakte fjorårets plan helt.. ta den opp til drøfting.. hva skal dere føre videre og hva nytt kan dere ta med.?

Egentlig alt som har med jobben å gjøre, kan du fylle dagen med. Mange arbeider sikkert deltid, og det er sjelden at alle samles samtidig. bruk tida til å bli kjent med de du arbeider sammen med..

Hvis det blir tid på slutten av dagen, så kan dere jo rydde i skuffer og skap og sortere leker.. lage bursdagskalender osv

Masse,masse mer.. bare fantasien setter grenser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...