Gå til innhold

Hva betyr det å bli immatrikulert på universitetet?


Gjest studenten med lav IQ

Anbefalte innlegg

Gjest studenten med lav IQ

Har fått beskjed om å møte opp for å bli immatrikulert.

Hva betyr det?

Mister jeg plassen hvis jeg ikke møter opp for immatrikulering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare noe uhøytydelig høytidelige greier - en mer seremoni uten betydning.

Jeg møtte aldri opp på det - selv om det er snart 100 år siden nå - og jeg kunne studere etterpå.

Det viktige er jo at du møter til en evnt. innmelding på det studiet du skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Altman som burde husket slike ting, og som ikke burde svart på d

Det betyr at du blir "skrevet inn" eller noe slikt. Det er omtrent det eneste jeg husker :)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder må du møte opp, andre steder er dette mer en symbolsk greie. Det lureste er å ringe instituttet du skal studere ved, eller studentkontoret ved universitetet ditt.

(Hvis det er NTNU det er snakk om er det ikke obligatorisk så lenge det er allmennvitenskapelige studier.. De andre (siv.ing osv. vet jeg ikke. Tror ikke det er obl. da heller.)

Da jeg ble immatrikulert (innskrevet) ved UiO var det obligatorisk forøvrig, men det er jo snart 10 år siden. Sjekk med studiestedet..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slags ytringstvang? Eller bare noe med å ikke vinne?

Av og til bare må man rope ut, uten at jeg skal si at akkurat DETTE spørsmålet kvalifiserer til dette :) Det der med ikke å vinne skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til bare må man rope ut, uten at jeg skal si at akkurat DETTE spørsmålet kvalifiserer til dette :) Det der med ikke å vinne skjønte jeg ikke.

Fikk assosiasjoner om at det ikke gjelder å vinne, men å delta.

Men det var ikke den greia som var drivkraften bak innlegget ditt, skjønner jeg nå.

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...