Gå til innhold

Klage på søknad til høgskole.Er dette riktig?


Gjest klagemuren

Anbefalte innlegg

Gjest klagemuren

Noen som har vært bort i noe av det samme?

Jeg har sendt søknad om studieplass. Fikk avslag, og fikk beskjed om at jeg kunne sende klage innen 3 uker. Jeg sender selvsagt klage.

Jeg ringer for å høre om klagen er kommet fram, jo da det har den, men de som skal ta den har ferie!!!

Ikke nok med det, men det er de samme folkene som skal avgjøre klagen, som avgjorde hovedsøknaden min.!

Er det riktig prosedyre i klagesaker?

Skal det ikke være en annen nemd som skal se på klagen da?

De får jo all mulig rett til å skyte inn sine synspunkter på nytt, opp på mine nye argumenter og bevis.

Fikk beskjed av de som avslo selve søknaden min, om at klagen ville bli avgjort av en klagenemd, men klagen skulle sendes til deres adresse! De skulle sende den videre!

At det er de samme som skal ta klagen på nytt, fikk jeg vite av en annen ansatt der når jeg ringte for å høre om klagebrevet hadde kommet fram.

Noen som vet hvordan dette skal gjøres?

Er dette riktig framgangsmåte ved klager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder klage på opptak så handler jo det om de som har vurdert opptakskriteriene har vurdert deg riktig i forhold til de andre søkerne. Jeg regner defor med at dette regner seg om opptak på annet grunnlag enn det som er vanlig, f.eks opptaksprøve, praksis osv..? I så fall har man krav på ny nemnd, ja, sånn som hvis man klager på karakteren sin.

Dette kan du sjekke i studiehåndboken til skolen din, og det hadde jeg gjort rimelig kjapt var jeg deg! Den ligger kanskje på nettet? Hvis det dreier seg om vanlig opptak på grunnlag av poeng, kan du ikke regne med ny nemnd...

Kan hende den som svarte deg i telefonen ikke ante hva han svarte på, det virker sånn.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...