Gå til innhold

Bergensere - hjelp meg!


tie

Anbefalte innlegg

Vi skal til Bergen om en ukes tid, kan noen opplyse meg om diverse?

Hvor langt er det fra Bergen sentrum og til Haukeland Sykehus? Kan en gå strekningen (de fleste strekninger kan jo gåes da, men jeg mener på rimelig tid...), eller er en avhengig av buss?

Hvordan er bussforbindelsene fra sykehuset eventuelt?

Hva bør en prøve å få med seg i Bergen? Butikker, severdigheter etc.? Fløibanen, akvariet osv.osv... Og hvordan ligger dette i forhold til sykehuset?

Vi skal altså ha base på Haukeland, men jeg har ingen intensjoner om å sitte inne der lenger enn høyst nødvendig. Er det noe turområde rundt sykehuset? Lekeplass ute eller liknende?

Hvis det finnes noen hyggelige bergensere som har lyst til å forbarme seg over en trønder som aldri har vært i Bergen før ved å gi en liten info om hva vi bør gjøre/ikke gjøre når vi er der, så ville jeg blitt glad! Alle tips mottas med takk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig å gå fra sentrum til Haukeland, men det er et drøyt stykke. Jeg ville nok heller basert meg på å ta buss, de går så ofte at det er ikke noe problem.

Fløibanen finner du midt i sentrum, akvariet er på Nordnes, det tar ca 15-20 minutter å gå fra sentrum og er en fin liten tur.

Like ved Haukeland har du Ulriksbanen, så det er ikke noe problem å komme seg ut i naturen fra sykehuset.

Ellers er det vanskelig å komme med råd om hva du bør se/gjøre, du sier jo ikke noe om interesser - om det er både voksne og barn som skal være med.

Uansett så er Bergen en fin by å bare rusle rundt og titte. Bryggen, Nordnes og Sandviken er områder der det er flott å bare gå og titte på omgivelsene.

Hetlandgalleriet på Bryggen har alltid falt i smak når jeg har dradd mine gjester med dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å gå fra sentrum til Haukeland, men det er et drøyt stykke. Jeg ville nok heller basert meg på å ta buss, de går så ofte at det er ikke noe problem.

Fløibanen finner du midt i sentrum, akvariet er på Nordnes, det tar ca 15-20 minutter å gå fra sentrum og er en fin liten tur.

Like ved Haukeland har du Ulriksbanen, så det er ikke noe problem å komme seg ut i naturen fra sykehuset.

Ellers er det vanskelig å komme med råd om hva du bør se/gjøre, du sier jo ikke noe om interesser - om det er både voksne og barn som skal være med.

Uansett så er Bergen en fin by å bare rusle rundt og titte. Bryggen, Nordnes og Sandviken er områder der det er flott å bare gå og titte på omgivelsene.

Hetlandgalleriet på Bryggen har alltid falt i smak når jeg har dradd mine gjester med dit.

Fra Torgalmenningen til Akvariet tar det 10 min å gå med barnevogn og en treig 6åring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Torgalmenningen til Akvariet tar det 10 min å gå med barnevogn og en treig 6åring ;)

Da er den treige 6-åringen din ekstremt mye kjappere enn min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gutten vår på nesten 3 år og jeg,altså mamma'n, som skal reise på "sykehusferie" til Bergen.

;o)

En tur opp med Fløibanen er absolutt å anbefale hvis været er bra, det er en lekeplass like ved øvre stasjon.

Ellers er det jo fint å rusle en tur i Nygårdsparken, der er det både lekeplass og en dam der man kan mate fugler.

Er været dårlig ligger kinoen forholdsvis sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er den treige 6-åringen din ekstremt mye kjappere enn min...

Hehe, kanskje det.

Vi går den veien hver eneste dag, og i gjennomsnitt bruker vi ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Først vil jeg si at du er virkelig heldig som skal til Bergen" her er det fint å være!

Fra Haukeland sykehus til bergen sentrum tar det ca 10 min med buss. Bussene går rimelig ofte. Det går flere busser fra minde. Det er like ved haukeland. Har aldri gått den strekningen før... Fløybanen slår alltid godt an. Den går like ved torget i sentrum, opp på fløyenfjellet. På fløyen er det lekeplass og et fint vann der det er koselig å grille osv...Ulriksbanen er jo også ganske grei...Den er ikke i sentrum. Akvariet ligger i bergen sentrum. Så har vi jo da kino, bowling og teater i byn og mye annet. "Galleriet" er et bra shopping senter midt i sentrum. Ellers er det mye uteliv her, og det er herlig å bare sitte på en benk på torget eller på torgallmenningen og se på ting og tang. det er alltid noe som skjer i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...