Gå til innhold

Trådløs internett hjemme


punkyB

Anbefalte innlegg

Hva koster dette ??

Hva slags kort trenger man til PC'en ?

Har det noe å si hva slags internett forb. man har ? Feks, ADSL

Har det noe med hvilken internettlevereandør man bruker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Krever en trådløs ruter og et kort i PC'en, spiller ingen rolle hvilken leverandør av signaler, eller om det er analog, ISDN, ADSL eller Chello. Men hvert medie krever en egen type ruter. Funker bra det. Rutern koster ca 2.500 og kortet en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever en trådløs ruter og et kort i PC'en, spiller ingen rolle hvilken leverandør av signaler, eller om det er analog, ISDN, ADSL eller Chello. Men hvert medie krever en egen type ruter. Funker bra det. Rutern koster ca 2.500 og kortet en tusenlapp.

Hvis jeg får ADSL vil da den innstallasjonen koste det samme som om den ikke var trådløs ? Og så kommer denne ruteren og kort i tillegg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvis jeg får ADSL vil da den innstallasjonen koste det samme som om den ikke var trådløs ? Og så kommer denne ruteren og kort i tillegg ??

Modemet må du uansett ha til Chello eller ADSL, ruteren kobles til modemet.

Med ISDN og analog trenger du bare ruteren, som kobles rett til telefonledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvis jeg får ADSL vil da den innstallasjonen koste det samme som om den ikke var trådløs ? Og så kommer denne ruteren og kort i tillegg ??

Ruter og kort kommer i tillegg til installasjon og oppstart av ADSL og Chello.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modemet må du uansett ha til Chello eller ADSL, ruteren kobles til modemet.

Med ISDN og analog trenger du bare ruteren, som kobles rett til telefonledningen.

Så vil jeg ha trådløs ADSL så koster det meg 3500 ekstra kontra 'utådløs' ADSL ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Men du må jo huske at Chello/UPC ikke vil ha meg !! :-(((((

Du skulle ha gratis internett du din luring :-) Trøst deg med at de som har det gamle opplegget ikke får ha det mer, slutt om en mnd, heldigvis, de bare klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha gratis internett du din luring :-) Trøst deg med at de som har det gamle opplegget ikke får ha det mer, slutt om en mnd, heldigvis, de bare klager.

hehe - er jo lov å prøve seg !! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hehe - er jo lov å prøve seg !! :-))

Systemet heter Plug and Play og kunne vært et bra system, men UPC valgte å ikke satse på det. Dumt synes jeg. Det virker dårlig fordi 450 mhz nettene er for gamle, og det fant vi ut etterhvert. På de nye nettene virker det bra, men der er det ikke gratis. De som får gratis har stabilitetsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet heter Plug and Play og kunne vært et bra system, men UPC valgte å ikke satse på det. Dumt synes jeg. Det virker dårlig fordi 450 mhz nettene er for gamle, og det fant vi ut etterhvert. På de nye nettene virker det bra, men der er det ikke gratis. De som får gratis har stabilitetsproblemer.

Jeg vil jo heller betale for det for å få en stabil forbindelse.

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha ADSL eller ISDN derimot når jeg engang får min bestilte nye bærbare.

Vet du om alle vil gå over til ADSL betalt etter forbruk snart? Dvs. går bort fra fastpris prinsippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg vil jo heller betale for det for å få en stabil forbindelse.

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha ADSL eller ISDN derimot når jeg engang får min bestilte nye bærbare.

Vet du om alle vil gå over til ADSL betalt etter forbruk snart? Dvs. går bort fra fastpris prinsippet?

Vet ikke om fastpris vil forsvinne, Chello forblir fastpris. Jeg bestiller ikke ADSL abonnement før jeg kan få f eks 64 kbps for kr 200 pr mnd. Er ikke så opptatt av hastighet utover det, mest tilgjengelighet og fastpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...