kie Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 For å være helt ærlig, så fatter jeg ikke hva problemet deres er med at noen blir sinte over et innlegg -når dette sinte innlegget også inneholder gode råd til damen. Ja, hun var desperat -men jeg er så enig med molli i at det ikke er noen unnskyldning for å behandle barnet sitt slikt! Det er igrunn en nytteløs sak å diskutere, fordi det går ikke på noe som kan kalles fakta, det går jo på følelser og til dels meninger. Jeg mener det ikke nødvendigvis er det motsatte av å hjelpe om man sier kraftig ifra, dere mener det ikke går an å hjelpe på den måten. Samme for meg igrunn hva andre mener om akkurat det. Dol er åpent for alle, så da må man jo tåle at andre både har andre meninger enn deg og uttrykker disse meningene på en annen måte enn deg. Sånn er det bare. Om man ikke liker et innlegg så står man helt fritt til å se fullstendig bort fra det! Skjønner ikke hva du kaver deg så opp over. Jeg forklarte hvordan jeg oppfattet situasjonen, hvorfor jeg svarte som jeg gjorde og jeg gjorde et (tydeligvis mislykket) forsøk på å forklare at jeg ikke dermed mente at det som ble gjort var ok. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Nå har jeg jobbet med å hjelpe folk, og vet hvilken fremgangsmåte som nytter... Det er egentlig sunn fornuft - angriper man, så kommer forsvaret frem. Noe du også påpeker i denne tråden - at hun gikk i forsvar. Du kan gå inn på tråden, og lese hvem som fikk en dialog med "anonym i natt" - http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1286037 Og så kan du tenke over hvordan du hadde likt å blitt møtt, hvis du var i hennes situasjon. Jeg avslutter diskusjonen, for en ting er jeg enig med deg i - tror ikke vi blir enige ) Jeg tror at litt kjeft hadde fått meg til å tenke, jeg for min del.. Vi er forskjellige, vet du:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Skjønner ikke hva du kaver deg så opp over. Jeg forklarte hvordan jeg oppfattet situasjonen, hvorfor jeg svarte som jeg gjorde og jeg gjorde et (tydeligvis mislykket) forsøk på å forklare at jeg ikke dermed mente at det som ble gjort var ok. :-) Jeg kaver meg ikke opp, er helt rolig, jeg:) Jeg svarte til molli, det var du/dere som ble oppkavet av mitt svar til molli. Ha en fin dag videre:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Jeg kaver meg ikke opp, er helt rolig, jeg:) Jeg svarte til molli, det var du/dere som ble oppkavet av mitt svar til molli. Ha en fin dag videre:) Takk det samme :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Jeg tror at litt kjeft hadde fått meg til å tenke, jeg for min del.. Vi er forskjellige, vet du:) Selv om jeg har avsluttet diskusjonen, lurer jeg fremdeles på hvem du mener fikk en dialog med denne moren. Det er jo egentlig det vi diskuterte - hvordan oppnå resultater? ;o) Jeg kaver meg ikke opp, men lurer kun på om du ikke makter å se at angrep ikke er den beste måten å nå frem på? Det har jeg fått svar på. Er egentlig veldig forundret over det, men som du skriver: Vi er forskjellige, og det forundrer og fasinerer meg. Jeg er altså mindre opptatt av at du ble sint osv. Det bryr jeg meg ingenting om - kun hvordan vi møter folk vi ønsker å hjelpe. Selv måtte jeg i jobben være i kontakt med alle slags folk - overgripere osv. Tror ikke jeg hadde fått kontakt hvis det første jeg gjorde var å angripe de. Jeg er altså mer fasinert, enn oppkavet ;o) Ha en fortsatt god dag/kveld ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Selv om jeg har avsluttet diskusjonen, lurer jeg fremdeles på hvem du mener fikk en dialog med denne moren. Det er jo egentlig det vi diskuterte - hvordan oppnå resultater? ;o) Jeg kaver meg ikke opp, men lurer kun på om du ikke makter å se at angrep ikke er den beste måten å nå frem på? Det har jeg fått svar på. Er egentlig veldig forundret over det, men som du skriver: Vi er forskjellige, og det forundrer og fasinerer meg. Jeg er altså mindre opptatt av at du ble sint osv. Det bryr jeg meg ingenting om - kun hvordan vi møter folk vi ønsker å hjelpe. Selv måtte jeg i jobben være i kontakt med alle slags folk - overgripere osv. Tror ikke jeg hadde fått kontakt hvis det første jeg gjorde var å angripe de. Jeg er altså mer fasinert, enn oppkavet ;o) Ha en fortsatt god dag/kveld ) "Selv om jeg har avsluttet diskusjonen, lurer jeg fremdeles på hvem du mener fikk en dialog med denne moren. Det er jo egentlig det vi diskuterte - hvordan oppnå resultater? " Nei, jeg bare skrev til molli at jeg delte hennes syn i svaret hun ga. Hva dere eventuelt diskuterte dere imellom har jeg ikke sagt noe om. "Jeg kaver meg ikke opp, men lurer kun på om du ikke makter å se at angrep ikke er den beste måten å nå frem på? Det har jeg fått svar på." Jaha? Jeg har bare pekt på at det er flere enn én måte å nå inn til folk på, noe du bør vite som jobber med å hjelpe folk. Jeg har ikke sagt at sinne er den beste måten, og jeg har langtifra sagt at det er den eneste måten. For å oppsummere: det jeg har sagt er at jeg forstår mollis reaksjon og argumentasjon, _og_ at jeg forstår tonen. I tillegg har jeg sagt at det kan være en nyttig lærdom å vite andres reaksjoner på egne handlinger. Det er en kjent sak i psykologien, fra rollespill osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 "Selv om jeg har avsluttet diskusjonen, lurer jeg fremdeles på hvem du mener fikk en dialog med denne moren. Det er jo egentlig det vi diskuterte - hvordan oppnå resultater? " Nei, jeg bare skrev til molli at jeg delte hennes syn i svaret hun ga. Hva dere eventuelt diskuterte dere imellom har jeg ikke sagt noe om. "Jeg kaver meg ikke opp, men lurer kun på om du ikke makter å se at angrep ikke er den beste måten å nå frem på? Det har jeg fått svar på." Jaha? Jeg har bare pekt på at det er flere enn én måte å nå inn til folk på, noe du bør vite som jobber med å hjelpe folk. Jeg har ikke sagt at sinne er den beste måten, og jeg har langtifra sagt at det er den eneste måten. For å oppsummere: det jeg har sagt er at jeg forstår mollis reaksjon og argumentasjon, _og_ at jeg forstår tonen. I tillegg har jeg sagt at det kan være en nyttig lærdom å vite andres reaksjoner på egne handlinger. Det er en kjent sak i psykologien, fra rollespill osv. I ettertid, - så har det som FREMMEDE har sagt til deg i en slik tone som Molli brukte - vært det man kanskje tar med seg videre i livet. De som liker en, pakker ofte tingene inn i bomull. Så et velrettet spark,- der det svir, -kan ofte være det man trengte.....og man behøveer da heller ikke være venn med den som sa det - hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 I ettertid, - så har det som FREMMEDE har sagt til deg i en slik tone som Molli brukte - vært det man kanskje tar med seg videre i livet. De som liker en, pakker ofte tingene inn i bomull. Så et velrettet spark,- der det svir, -kan ofte være det man trengte.....og man behøveer da heller ikke være venn med den som sa det - hehe Helt enig -godt sagt! Hvorfor får du til å formulere på et par setninger det jeg må bruke flere innlegg på å si? Og enda skjønner ikke folk meg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Helt enig -godt sagt! Hvorfor får du til å formulere på et par setninger det jeg må bruke flere innlegg på å si? Og enda skjønner ikke folk meg.... Fordi jeg er gammel og erfaren og har fått så mange spark at mange svir enda! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 I ettertid, - så har det som FREMMEDE har sagt til deg i en slik tone som Molli brukte - vært det man kanskje tar med seg videre i livet. De som liker en, pakker ofte tingene inn i bomull. Så et velrettet spark,- der det svir, -kan ofte være det man trengte.....og man behøveer da heller ikke være venn med den som sa det - hehe Nettopp! Og det er faktisk derfor jeg ofte skjeller ut folk, rett og slett fordi jeg mener det vel, og vil dem godt. Det er sånn man skal oppføre seg mot andre mennesker, men på foreldreforumet funker ikke det i og med at 99 % av jentene som leser der, samt musikern, er premenstruelle store deler av året. Når de ikke er premenstruelle er de gravide, ammende, eller desperate etter å bli gravide, så uansett er det ikke mulig å snakke fornuft der inne der de går rundt i sin evindelige tåke - som planter - dag ut og dag inn. SÅ jeg er selvsagt helt endig med Seline, Molli og de andre fornuftige som skriver der inne, men det er vel knapt andre å regne i forhold til de allerede nevnte + Zirine og Lion. Ja, og så Altman, men han er jo mannfolk - dog nordledning- og er med andre ord ikke spesielt plaget av de plagene dere damene ofte skryter på dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Fordi jeg er gammel og erfaren og har fått så mange spark at mange svir enda! :-) Hmm kanskje det er det jeg mangler.. Evnen til å la det svi litt, altså. Lurer på om jeg noen ganger er litt i overkant arrogant, nemlig. Men folk skjønner ikke at det i bunn og grunn er godt ment! Har du hatt det problemet, du og? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hmm kanskje det er det jeg mangler.. Evnen til å la det svi litt, altså. Lurer på om jeg noen ganger er litt i overkant arrogant, nemlig. Men folk skjønner ikke at det i bunn og grunn er godt ment! Har du hatt det problemet, du og? Nei- jeg er for soft til å sparke tilbake - gjør ALDRI det jeg...og DET sliter jeg med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 "Selv om jeg har avsluttet diskusjonen, lurer jeg fremdeles på hvem du mener fikk en dialog med denne moren. Det er jo egentlig det vi diskuterte - hvordan oppnå resultater? " Nei, jeg bare skrev til molli at jeg delte hennes syn i svaret hun ga. Hva dere eventuelt diskuterte dere imellom har jeg ikke sagt noe om. "Jeg kaver meg ikke opp, men lurer kun på om du ikke makter å se at angrep ikke er den beste måten å nå frem på? Det har jeg fått svar på." Jaha? Jeg har bare pekt på at det er flere enn én måte å nå inn til folk på, noe du bør vite som jobber med å hjelpe folk. Jeg har ikke sagt at sinne er den beste måten, og jeg har langtifra sagt at det er den eneste måten. For å oppsummere: det jeg har sagt er at jeg forstår mollis reaksjon og argumentasjon, _og_ at jeg forstår tonen. I tillegg har jeg sagt at det kan være en nyttig lærdom å vite andres reaksjoner på egne handlinger. Det er en kjent sak i psykologien, fra rollespill osv. "Nei, jeg bare skrev til molli at jeg delte hennes syn i svaret hun ga. Hva dere eventuelt diskuterte dere imellom har jeg ikke sagt noe om.". Hva har vi diskutert nedover i denne tråden da? Du har uttalt deg litt mer enn at du deler hennes syn i svaret hennes. Du må stå for meningene dine ) Du skriver bl.a.: "Men hun gjentok jo gang på gang at dette ikke var galt å gjøre! Det var liksom eneste muligheten hun hadde.. Synes folk må tåle annet enn dulleinnlegg av slikke-oppetter-ryggen-typen selv om man har problemer. Men det er mulig jeg er for hard... :)". Jeg har prøvd og forklare deg at hennes reaksjon er forsvar mot et angrep, og derfor kanskje ikke den beste fremgangsmåten. Jeg spør deg derfor om du ikke kan gå inn på tråden, og se hvem som fikk en dialog, og hvilke resultat som kom ut av de forskjellige svarene der inne. Grunnen til at jeg spør er at _du_ har påstått at der er dusteinnlegg av slikke-oppetter-ryggen-typen. "Jeg har bare pekt på at det er flere enn én måte å nå inn til folk på, noe du bør vite som jobber med å hjelpe folk. Jeg har ikke sagt at sinne er den beste måten, og jeg har langtifra sagt at det er den eneste måten.". Derfor spør jeg igjen, gå inn på tråden, se hvem som fikk en dialog der inne, og om man oppnådde noe. Det er en god måte å lære hva som funker... "I tillegg har jeg sagt at det kan være en nyttig lærdom å vite andres reaksjoner på egne handlinger. Det er en kjent sak i psykologien, fra rollespill osv.". Når man bruker denne formen for intervensjon innen psykologien, så er det i et fastlagt behandlingsprogram - der man vet hva man driver med... For min del synes jeg det er "farlig" å angripe folk via internett, for å fortelle hvor skapet står - spesielt i saker der personen har problem. Man vet ikke noe om personen - ikke hva hun sliter med osv. For å være helt ærlig. Nå begynner jeg å bli litt lei. Jeg klarer å lese hva du skriver, og jeg har forstått. Vi er ikke enige. Ferdig med det! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 I ettertid, - så har det som FREMMEDE har sagt til deg i en slik tone som Molli brukte - vært det man kanskje tar med seg videre i livet. De som liker en, pakker ofte tingene inn i bomull. Så et velrettet spark,- der det svir, -kan ofte være det man trengte.....og man behøveer da heller ikke være venn med den som sa det - hehe Tro det eller ei - jeg er enig med deg i at av og til er det på sin plass å si ifra. Det blir imidlertid feil for meg å gjøre det, når en person sliter, samt vi kjenner ikke personen. Da tror jeg at man oppnår mer ved å gripe fatt i ressursene til denne personen - at hun valgte å be om hjelp osv. Nå har jeg fått sagt mitt vedr. noe jeg brenner for ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Nei- jeg er for soft til å sparke tilbake - gjør ALDRI det jeg...og DET sliter jeg med. Hmm, alvorlig? Klarer ikke å la vær, jeg. Selv om jeg ikke gjorde det denne gangen da, jeg skrev jo bare til molli.. Noen er enda mer lettantennelige enn meg, ihvertfall. Tviler på at jeg hadde tatt opp en død diskusjon i en annen tråd, også på meldinger, da gitt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 "Nei, jeg bare skrev til molli at jeg delte hennes syn i svaret hun ga. Hva dere eventuelt diskuterte dere imellom har jeg ikke sagt noe om.". Hva har vi diskutert nedover i denne tråden da? Du har uttalt deg litt mer enn at du deler hennes syn i svaret hennes. Du må stå for meningene dine ) Du skriver bl.a.: "Men hun gjentok jo gang på gang at dette ikke var galt å gjøre! Det var liksom eneste muligheten hun hadde.. Synes folk må tåle annet enn dulleinnlegg av slikke-oppetter-ryggen-typen selv om man har problemer. Men det er mulig jeg er for hard... :)". Jeg har prøvd og forklare deg at hennes reaksjon er forsvar mot et angrep, og derfor kanskje ikke den beste fremgangsmåten. Jeg spør deg derfor om du ikke kan gå inn på tråden, og se hvem som fikk en dialog, og hvilke resultat som kom ut av de forskjellige svarene der inne. Grunnen til at jeg spør er at _du_ har påstått at der er dusteinnlegg av slikke-oppetter-ryggen-typen. "Jeg har bare pekt på at det er flere enn én måte å nå inn til folk på, noe du bør vite som jobber med å hjelpe folk. Jeg har ikke sagt at sinne er den beste måten, og jeg har langtifra sagt at det er den eneste måten.". Derfor spør jeg igjen, gå inn på tråden, se hvem som fikk en dialog der inne, og om man oppnådde noe. Det er en god måte å lære hva som funker... "I tillegg har jeg sagt at det kan være en nyttig lærdom å vite andres reaksjoner på egne handlinger. Det er en kjent sak i psykologien, fra rollespill osv.". Når man bruker denne formen for intervensjon innen psykologien, så er det i et fastlagt behandlingsprogram - der man vet hva man driver med... For min del synes jeg det er "farlig" å angripe folk via internett, for å fortelle hvor skapet står - spesielt i saker der personen har problem. Man vet ikke noe om personen - ikke hva hun sliter med osv. For å være helt ærlig. Nå begynner jeg å bli litt lei. Jeg klarer å lese hva du skriver, og jeg har forstått. Vi er ikke enige. Ferdig med det! ) Det er du som ikke blir ferdig med dette, Vanedis! Jeg står helt for hva jeg har skrevet. Jeg gidder imidlertid ikke å stå for andres frie tolkninger av hva jeg skriver. Som din. Du tror jeg mener at alt annet enn det molli skrev var dustete. Det har jeg overhodet ikke sagt. Det er du som sier at jeg mener det. Jeg sa at folk får tåle annet enn dulleinnlegg. At du karaktiserer dine egne innlegg som det for stå for din egen regning. Jeg synes forøvrig det beste som kom ut av den diskusjonen var det rådet molli opprinnelig ga, å forsøke å holde gutten våken på dagtid. Siden du var så nysgjerig på hva jeg mente var det beste resultatet. Jeg er også drittlei. Av å diskutere noe jeg i utgangspunktet ikke var med i i det hele tatt. Merkelig av deg å blande deg inn i denne tråden, egentlig. Temaet hører til på småbarn. Meldingen min var til molli, fordi jeg syntes at det var litt urettferdig det noen sa til henne på forumet. Ferdig med det. Finn noen på småbarnsforumet å diskutere med da, vær så snill.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Nettopp! Og det er faktisk derfor jeg ofte skjeller ut folk, rett og slett fordi jeg mener det vel, og vil dem godt. Det er sånn man skal oppføre seg mot andre mennesker, men på foreldreforumet funker ikke det i og med at 99 % av jentene som leser der, samt musikern, er premenstruelle store deler av året. Når de ikke er premenstruelle er de gravide, ammende, eller desperate etter å bli gravide, så uansett er det ikke mulig å snakke fornuft der inne der de går rundt i sin evindelige tåke - som planter - dag ut og dag inn. SÅ jeg er selvsagt helt endig med Seline, Molli og de andre fornuftige som skriver der inne, men det er vel knapt andre å regne i forhold til de allerede nevnte + Zirine og Lion. Ja, og så Altman, men han er jo mannfolk - dog nordledning- og er med andre ord ikke spesielt plaget av de plagene dere damene ofte skryter på dere. Glemte du ikke noen..? *plystre og se i taket* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hmm, alvorlig? Klarer ikke å la vær, jeg. Selv om jeg ikke gjorde det denne gangen da, jeg skrev jo bare til molli.. Noen er enda mer lettantennelige enn meg, ihvertfall. Tviler på at jeg hadde tatt opp en død diskusjon i en annen tråd, også på meldinger, da gitt.... Du uttalte deg på meldinger om en diskusjon som hadde pågått på foreldreforumet. Når noen svarte deg, så fortsatte du å si meningen din - http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1287714 Det var den jeg valgte å kommenterte, siden jeg var uenig. Du valgte jo å si at du var enig med molli. Var det verre at jeg skrev jeg var uenig med deg? Så etter din mening kan man kommentere diskusjoner inne på meldinger, ha meninger om den, men å stå for de det trenger man ikke? Den var lettvint ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Du uttalte deg på meldinger om en diskusjon som hadde pågått på foreldreforumet. Når noen svarte deg, så fortsatte du å si meningen din - http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1287714 Det var den jeg valgte å kommenterte, siden jeg var uenig. Du valgte jo å si at du var enig med molli. Var det verre at jeg skrev jeg var uenig med deg? Så etter din mening kan man kommentere diskusjoner inne på meldinger, ha meninger om den, men å stå for de det trenger man ikke? Den var lettvint ;o) "Du uttalte deg på meldinger om en diskusjon som hadde pågått på foreldreforumet. Når noen svarte deg, så fortsatte du å si meningen din" Det du gjorde var å bryte inn etter innlegget mitt til molli. Det jeg gjorde var å svare på direkte spørsmål og tiltale fra deg og kie. Ser du forskjellen? Jeg uttalte meg i støtte til molli, ikke _mot_ noen andre. Jeg hadde ikke noe konstruktivt å komme med i den diskusjonen, noe du var så vennlig å påpeke tidligere her. Det lureste rådet jeg så var det om å prøve å holde gutten våken. Og her er en mening til: Jeg synes det er vilt å prøve med Vallergan når ikke andre ting er prøvd! Jeg har mange meninger jeg ikke gidder å fortelle om selv om jeg har dem, ja. Betyr det at man ikke står for det man mener? (Dette var for å gjøre et poeng, ikke for å starte en diskusjon om Vallergan, bare så du ikke tar helt av her...) Angående å stå for meningene sine (igjen) -jeg står mer enn gjerne for meningene mine, men jeg vil gjerne stå for dem i riktig forum, og i en diskusjon jeg har valgt å være med i. Det er faktisk du som har valgt å diskutere med meg her, i denne tråden. Som sagt over så har jeg svart på direkte tiltale, ikke startet noen ny diskusjon her inne. Og jeg kan ikke se at jeg har gjort noe annet enn nettopp å stå for det jeg mener her; jeg mener fortsatt det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 "Du uttalte deg på meldinger om en diskusjon som hadde pågått på foreldreforumet. Når noen svarte deg, så fortsatte du å si meningen din" Det du gjorde var å bryte inn etter innlegget mitt til molli. Det jeg gjorde var å svare på direkte spørsmål og tiltale fra deg og kie. Ser du forskjellen? Jeg uttalte meg i støtte til molli, ikke _mot_ noen andre. Jeg hadde ikke noe konstruktivt å komme med i den diskusjonen, noe du var så vennlig å påpeke tidligere her. Det lureste rådet jeg så var det om å prøve å holde gutten våken. Og her er en mening til: Jeg synes det er vilt å prøve med Vallergan når ikke andre ting er prøvd! Jeg har mange meninger jeg ikke gidder å fortelle om selv om jeg har dem, ja. Betyr det at man ikke står for det man mener? (Dette var for å gjøre et poeng, ikke for å starte en diskusjon om Vallergan, bare så du ikke tar helt av her...) Angående å stå for meningene sine (igjen) -jeg står mer enn gjerne for meningene mine, men jeg vil gjerne stå for dem i riktig forum, og i en diskusjon jeg har valgt å være med i. Det er faktisk du som har valgt å diskutere med meg her, i denne tråden. Som sagt over så har jeg svart på direkte tiltale, ikke startet noen ny diskusjon her inne. Og jeg kan ikke se at jeg har gjort noe annet enn nettopp å stå for det jeg mener her; jeg mener fortsatt det samme. Dette blir siste ord fra meg. Nå svarer jeg kun på tiltale: Jeg brøt ikke inn mellom deg og molli, men etter svaret ditt til "jøss". Det må _to_ til for å diskutere. Hvis du ikke husker det, så respekterte jeg at du ikke ønsket å diskutere - http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1288309 - og etter det fortsatte du diskusjonen http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1288322 For min del er hva du mener om rådene uvesentlig. Det som er viktig er hva som vil hjelpe denne moren, og om man når frem med rådene man gir. En annen ting er at det var andre som først kom med rådet om å holde gutten oppe på dagtid. Det var heller ikke rådene til molli jeg reagerte på, men fremgangsmåten - hvis man _virkelig_ ønsker å hjelpe osv. Det er to vidt forskjellige ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/67137-heksa-b%C3%B8r-ta-ferie-en-uke-hver-mnd/page/3/#findComment-310565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.