Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Men man bør ha forståelse for at andre kan bli sinte av et sånt innlegg. Den forståelsen var det jo ikke mye av her.".

Hvorfor trenger du støtte eller forståelse for at du ble sint?

Jeg har forstått at du er sint. Poenget er: "Hjelper det?". Videre vil det hjelpe denne damen som ber om hjelp? Hvis hensikten er å hjelpe henne, mener jeg det ikke er den rette fremgangsmåten. Om man derimot kun er ute etter å si meningen sin, er det en annen ting.

Poenget var altså at denne moren ber om hjelp og det er en ressurs man bør se og annerkjenne, hvis man er ute etter å hjelpe, jfr. også kie sitt svar.

Jasså? Skal man bare hjelpe og dulle med vedkommende da, fordi eller kan hun jo bli sinna? Grøss og gru, det kan vi jo ikke ha noe av, kan vi vel?

Jeg merker jeg blir litt engasjert igjen, for det aller viktigste i hele greia her er jo fullstendig glemt! Og det er jo den lille to-åringen! Han ligger der han, fanget i en babypose, alene og skriker mens moren sover og ingen som kommer og hjelper.

Mange diskuterer meg og mine metoder med å fortelle hva jeg synes, men nevner knapt morens metoder!? Hvorfor det? Hun er det liksom synd på!! Hæ? Hvem er det det er SYND på her? Den lille to-åringen.

Det irriterer meg at fokus så grundig blir fjernet fra guttungen. Men der kan jeg vel takke meg sjøl, siden jeg kjeftet på mora og fikk henne i forsvar, og dermed vil hun ikke høre på noe.

Men hvordan søren skal man ellers si at man synes noen driver regelrett barnemishandling?? For det er faktisk det det er, i det tilfellet.

Forresten, jeg tror jeg vet hvem du er. Var det du som fortalte meg pr mail at du hadde tenkt å bytte nick? Jeg håper det ikke var fordi jeg fornærmet deg? (deg også, bør jeg vel legge til...*sukk*)

:-)

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vanedis

17

• molli

11

• SierDuDet

8

• kie

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner at man reagerer. Og ja, jeg gjorde det selv. Kjente sinnet koke og et øyeblikk.

Men, her er det snakk om en som er så langt nede _og_ ber om hjelp at det å gå til angrep rett og slett blir rått parti.

Jeg leste det innleggsskriveren skrev som et rop om hjelp. En slags: "Så ille er det hos oss nå, hjelp oss!"

Midt i alt er det viktig å ikke skremme andre mødre i lignende situasjon fra å be om hjelp.

Jeg ønsket å hjelpe dette barnet. For å gjøre det må man ofte hjelpe moren også.

Det verste man kan gjøre mot dette barnet er å sørge for at moren ikke tør å fortelle om situasjonene noe mer. Ikke tør å be om hjelp noe mer.

Og da har man vel ikke fått utrettet noe annet enn å ha fått tilfredsstilt sitt eget behov for å "si ifra". Og det er vel ikke meningen.

Hun hadde bedt barnevernet, helsestasjon og lege om hjelp og fått avslag. Hun var fortvilet.

Er det noen man skal være "sint" på her, er det vel barnevernet som avviste henne "i døra" uten engang å undersøke noe.

Når det er sagt; jeg synes personangrepene mot molli var gufne også. Det virker som om det er en som vil "ta" henne hver gang hun skriver. Og det er ganske patetisk.

Du skriver noe som overrasket meg: "Hun hadde bedt barnevernet, helsestasjon og lege om hjelp og fått avslag. Hun var fortvilet."

Åh ? Hadde hun det ? Jeg må si at det fikk jeg ikke med meg. Hun sa ikke noe konkret om det såvidt jeg så, bare kom med en noen svevende svar som mest av alt vitnet om at hun hadde gitt opp den biten før hun engang hadde prøvd!?

Men jeg kan jo ha gått glipp av noen av svarene hennes til andre. Jeg leste ikke alt, tror jeg.

Jasså? Skal man bare hjelpe og dulle med vedkommende da, fordi eller kan hun jo bli sinna? Grøss og gru, det kan vi jo ikke ha noe av, kan vi vel?

Jeg merker jeg blir litt engasjert igjen, for det aller viktigste i hele greia her er jo fullstendig glemt! Og det er jo den lille to-åringen! Han ligger der han, fanget i en babypose, alene og skriker mens moren sover og ingen som kommer og hjelper.

Mange diskuterer meg og mine metoder med å fortelle hva jeg synes, men nevner knapt morens metoder!? Hvorfor det? Hun er det liksom synd på!! Hæ? Hvem er det det er SYND på her? Den lille to-åringen.

Det irriterer meg at fokus så grundig blir fjernet fra guttungen. Men der kan jeg vel takke meg sjøl, siden jeg kjeftet på mora og fikk henne i forsvar, og dermed vil hun ikke høre på noe.

Men hvordan søren skal man ellers si at man synes noen driver regelrett barnemishandling?? For det er faktisk det det er, i det tilfellet.

Forresten, jeg tror jeg vet hvem du er. Var det du som fortalte meg pr mail at du hadde tenkt å bytte nick? Jeg håper det ikke var fordi jeg fornærmet deg? (deg også, bør jeg vel legge til...*sukk*)

:-)

"Og som jeg sa til PunkyB, jeg står for det jeg sa der, men det var altså MÅTEN det ble sagt på da. *he-he* Jeg ser jo nå at å storme inn på banen med bulldozer og diger ropert, ikke var et sjakktrekk:-)

Jeg trodde du også innsåg at det ikke var den rette tilnærmingen ;o)

"Var det du som fortalte meg pr mail at du hadde tenkt å bytte nick? Jeg håper det ikke var fordi jeg fornærmet deg? (deg også, bør jeg vel legge til...*sukk*)"

Nei, jeg blir ikke fornærmet av noen her på dol. Nå husker jeg ikke i detaljer hva du skrev - kun at du tok veldig feil av mine intensjoner. Såvidt jeg kan huske så snakket vi ut om saken og var vel forlikt. Har ikke noe "horn i siden" til deg.

Jeg diskuterer sak, og prøver så godt jeg kan å ikke bli personlig. Når noe engasjerer meg, så sier jeg meningen min. Den har jeg skrevet i denne tråden, så det er ikke noe vits i at jeg gjentar hva jeg mener.

Om du mener noe annet, javel :o)

I ettertid, - så har det som FREMMEDE har sagt til deg i en slik tone som Molli brukte - vært det man kanskje tar med seg videre i livet. De som liker en, pakker ofte tingene inn i bomull. Så et velrettet spark,- der det svir, -kan ofte være det man trengte.....og man behøveer da heller ikke være venn med den som sa det - hehe

Du har rett som vanlig, kloke Flisa:-) ! Et godt poeng du kom med. Du har en egen evne til å sette fingeren på ting, og å trylle frem de ordene andre ikke finner akkurat da :-) !

Jeg synes alle de andre svarene i tråden på Foreldre-Småbarnforumet hoppet så elegant bukk over det som opprørte meg mest. Det var hvordan den vesle gutten på bare to år HAR DET og hva HAN føler når han ligger der alene og gråter ! Hvordan kan noen mor ha HJERTE til å SOVE da? tenkte jeg. Det opprørte meg så innmari at ingen sa noe om metodene hennes, ikke annet enn litt "uffda".

Så jeg tok på kamprustningen og storma inn! :-) Jeg synes det er rart at denne moren det hele gjaldt, ikke viste eller innrømmet med et tastetrykk at hun gjorde noe galt mht barnet der - synes ikke du? Hun synes åpenbart det var en helt ok metode!??

"Og som jeg sa til PunkyB, jeg står for det jeg sa der, men det var altså MÅTEN det ble sagt på da. *he-he* Jeg ser jo nå at å storme inn på banen med bulldozer og diger ropert, ikke var et sjakktrekk:-)

Jeg trodde du også innsåg at det ikke var den rette tilnærmingen ;o)

"Var det du som fortalte meg pr mail at du hadde tenkt å bytte nick? Jeg håper det ikke var fordi jeg fornærmet deg? (deg også, bør jeg vel legge til...*sukk*)"

Nei, jeg blir ikke fornærmet av noen her på dol. Nå husker jeg ikke i detaljer hva du skrev - kun at du tok veldig feil av mine intensjoner. Såvidt jeg kan huske så snakket vi ut om saken og var vel forlikt. Har ikke noe "horn i siden" til deg.

Jeg diskuterer sak, og prøver så godt jeg kan å ikke bli personlig. Når noe engasjerer meg, så sier jeg meningen min. Den har jeg skrevet i denne tråden, så det er ikke noe vits i at jeg gjentar hva jeg mener.

Om du mener noe annet, javel :o)

Sorry. Her var det jeg som var i forsvar... Er bare så drittelei av hele denne tråden, og da du kom inn og henvendte deg leste jeg ikke skikkelig innlegget ditt.

Ser nå at du egentlig har lyst å diskutere barnets behov og hva man egentlig bør gjøre. Eller har jeg misforstått?

Man kan se barnets behov, men samtidig ta utgangspunkt i foreldrenes ståsted. Så bygge videre derfra. Hvis det derimot er akutt, så bør man handle.

Om man synes det er omsorgssvikt, så er det ikke alltid det rette å si det - selv om man ofte har veldig, veldig lyst til å kalle en spade for en spade.

Jeg er vant til å tenke at først skal man opprette kontakt, deretter handle.

Som du sikkert skjønner så er jeg veldig lei av denne diskusjonen - iallefall i kveld. Kanskje vi evt. kan ta den en annen dag?

Annonse

Du skriver noe som overrasket meg: "Hun hadde bedt barnevernet, helsestasjon og lege om hjelp og fått avslag. Hun var fortvilet."

Åh ? Hadde hun det ? Jeg må si at det fikk jeg ikke med meg. Hun sa ikke noe konkret om det såvidt jeg så, bare kom med en noen svevende svar som mest av alt vitnet om at hun hadde gitt opp den biten før hun engang hadde prøvd!?

Men jeg kan jo ha gått glipp av noen av svarene hennes til andre. Jeg leste ikke alt, tror jeg.

Joda, det kom frem lenger ned i tråden.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1287160

Jeg også fikk veldig vondt av barnet da jeg leste det. (Er jo ikke tilhenger av samsoving, bæring o.l. for ingenting ;-)) Men jeg tror altså at dette er en familie i krise. Og at man først og fremst hjelper barnet ved å hjelpe moren.

Det som virkelig gjør meg forbanna, er at barnevernet har avvist denne morens ønske om hjelp. De har bagatellisert situajonen.

Har forresten migreneanfall i dag jeg også. Kjenner igjen "hekse-tendensene". ;-)

Må forresten si at jeg synes de anonyme sleivsparkene du mottok (der og i andre tråder) er helt bak mål. Ville bare at du skulle vite at dette ikke er noe jeg mener. Tror heller det er en eller annen småfornærma kjerring. ;-)

Sorry. Her var det jeg som var i forsvar... Er bare så drittelei av hele denne tråden, og da du kom inn og henvendte deg leste jeg ikke skikkelig innlegget ditt.

Ser nå at du egentlig har lyst å diskutere barnets behov og hva man egentlig bør gjøre. Eller har jeg misforstått?

Man kan se barnets behov, men samtidig ta utgangspunkt i foreldrenes ståsted. Så bygge videre derfra. Hvis det derimot er akutt, så bør man handle.

Om man synes det er omsorgssvikt, så er det ikke alltid det rette å si det - selv om man ofte har veldig, veldig lyst til å kalle en spade for en spade.

Jeg er vant til å tenke at først skal man opprette kontakt, deretter handle.

Som du sikkert skjønner så er jeg veldig lei av denne diskusjonen - iallefall i kveld. Kanskje vi evt. kan ta den en annen dag?

Enig ! Vi kan ta frem fredspipa og røyke litt på den istedet. :-)

Ha en trivelig kveld. Jeg logger snart av. Har noen disketter jeg skal fylle og kabler jeg skal røske ut !

Enig ! Vi kan ta frem fredspipa og røyke litt på den istedet. :-)

Ha en trivelig kveld. Jeg logger snart av. Har noen disketter jeg skal fylle og kabler jeg skal røske ut !

Flotte greier ;o)

Du får også ha en trivelig kveld. Kos deg med diskettene og kablene...

Den rodde du glatt i land, SDD :-) ! Birdie er din venn fremdeles. *he-he*

Som jeg sa til birdie: Jeg er god til å ro! :)

Men jeg var jo selvsagt bare nødt til å glemme noen, selv om jeg ikke tror jeg har glemt så jævla mange da jeg jo trossalt har rett i alt jeg sa om pms-syke damer inne på det forumet! :)

Dvs.. de som ikke har pms er vel bare regelrett utilregnlige, og de er det selvsagt også nok av.

Annonse

Tro det eller ei - jeg er enig med deg i at av og til er det på sin plass å si ifra.

Det blir imidlertid feil for meg å gjøre det, når en person sliter, samt vi kjenner ikke personen.

Da tror jeg at man oppnår mer ved å gripe fatt i ressursene til denne personen - at hun valgte å be om hjelp osv.

Nå har jeg fått sagt mitt vedr. noe jeg brenner for :o)

"Det blir imidlertid feil for meg å gjøre det, når en person sliter, samt vi kjenner ikke personen."

Det er da samme om personen sliter eller ikke, og en gang i blant har de som sliter behov for å få høre.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å fortelle folk på f.eks. psykiatri om at de må SE TIL HELVETE Å SLUTTE Å SYTE SÅ FORBANNA MYE SOM DE GJØR OG AT DE UMULIG KAN BLI BEDRE AV Å SITTE DER OG SENDE HVERANDRE KLEMMER I HUE OG RÆVA OG TRO DE BLIR BEDRE AV DET ISTEDET FOR Å GÅ UT OG GJØRE NOE MED LIVET SITT.

Men det kan jeg selvsagt ikke gjøre...

Men det er fullt lov til å gjøre det, og jeg har ofte lyst.

"Det blir imidlertid feil for meg å gjøre det, når en person sliter, samt vi kjenner ikke personen."

Det er da samme om personen sliter eller ikke, og en gang i blant har de som sliter behov for å få høre.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å fortelle folk på f.eks. psykiatri om at de må SE TIL HELVETE Å SLUTTE Å SYTE SÅ FORBANNA MYE SOM DE GJØR OG AT DE UMULIG KAN BLI BEDRE AV Å SITTE DER OG SENDE HVERANDRE KLEMMER I HUE OG RÆVA OG TRO DE BLIR BEDRE AV DET ISTEDET FOR Å GÅ UT OG GJØRE NOE MED LIVET SITT.

Noen ganger tenker vi skremmende likt, gitt. Sjeldent, men det skjer faktisk :)

"Det er da samme om personen sliter eller ikke, og en gang i blant har de som sliter behov for å få høre.".

Ikke når personen innser at hun trenger hjelp, da er det ikke noe vits.

Derfor bør man først få kontakt, deretter gripe fatt i ressursene hennes.

Jeg er som sagt vant til å først etablere kontakt, deretter handle. Slik arbeider jeg...

Jeg er veldig, veldig lei av å gjenta meg selv. Meningene mine står her. Så jeg går ikke mer inni diskusjonen, for det blir kun å gjenta meg selv.

Om du er uenig, javel det er det lov til ;o)

Jeg er forresten ikke ute etter å vinne noen popularitetskåring her på dol. Så hva du mener om det ene og det andre, er det samme for meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...