Gå til innhold

tema for 0-3 åringer i barnehagen


Gjest ny pedagurk

Anbefalte innlegg

Gjest ny pedagurk

Hvilke tema/opplegg kan man ha med 0-3 åringene i barnehagen?

Jeg tenker opplegg som kanskje skal vare 1 måned av gangen.

Hva gjør de i din barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt seint å planlegge dette nå, eller? Her hvor vi bor, er allerede årplanen delt ut til foreldrene!

Årsplanen pleier ofte å bli laget i begynnelsen av høstsemesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har bla. hatt tema som "gamle dager" hvor de lærte mange gamle sanger, så på bilder, så på gamle leker osv. Sist hadde de tema om "familien min", hvor de brukte mye tid på å se på bilder av familien, fortalte om familien, noen kom på besøk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

høst (er med på å ta opp poteter, gulerøtter, plukke epler, se på høsfarger/løv..)

Advent, jul

Vår (spirer og gror)

Dyr (besøk på gård, hadde rugekasse med egg/ kyllinger i bhg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pedagogen

I vår barnehage har vi blant annet hatt disse temaene som jeg husker i farten.

Egypt, verdensrommet, ting i havet, Afrika + at vi selvfølgelig har de vante tingene som hører til jul, påske, vår, høst, vinter og sommer.

De forskjellige alderstrinnen jobber med ulike ting innen emnene. (Vanskelighetsgrad etter alder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...