Gå til innhold

Bør ektefeller legge seg samtidig?


Gjest aleine

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er naturlig å legge seg samtidig. Det synes ikke mannen min! Det burde jeg sikkert funnet ut av før vi giftet oss, men en kan jo ikke tenke på alt heller? Synes det er nitrist å ligge alene i dobbeltsenga :-( Mannen min synes det er nydelig å ha noen timer for seg selv på kvelden/natten (B-menneske!) Selv om jeg sitter oppe til 24.00 må jeg gå alene til sengs....Hva synes dere? Bør jeg stå på krava?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå på krava?? Herremin da menneske, du kan da ikke tvinge han til å legge seg. Jeg skjønner han godt - det er deilig å ha tid for seg selv etter at huset har falt til ro.

Hvis du vil ha han med til sengs så råder jeg deg til å spørre han, hvis han sier nei så aksepterer du det eller forsøker andre metoder. Lokking f.eks.

Sitter han oppe til 05.00 hver natt, kan du alltids banke han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på krava?? Herremin da menneske, du kan da ikke tvinge han til å legge seg. Jeg skjønner han godt - det er deilig å ha tid for seg selv etter at huset har falt til ro.

Hvis du vil ha han med til sengs så råder jeg deg til å spørre han, hvis han sier nei så aksepterer du det eller forsøker andre metoder. Lokking f.eks.

Sitter han oppe til 05.00 hver natt, kan du alltids banke han ;)

Hva med 02.00? Når han skal på jobb dagen etterpå? Og jeg ALLTID må stå opp med ungene fordi han er helt bevisstløs om morran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må da få kunne legge seg når man vil selv om man er gift. Man er jo fortsatt to individer og det ville ikke være naturlig å være så totalt fastlenket. Det er da min mening. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må da få kunne legge seg når man vil selv om man er gift. Man er jo fortsatt to individer og det ville ikke være naturlig å være så totalt fastlenket. Det er da min mening. :-)

Hva er vitsen med å være gift hvis en skal fortsette å leve akkurat som det passer en selv? En bør da kunne ta noen hensyn slik at det blir best mulig å leve sammen? En skal vel ikke leve helt separate liv heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 02.00? Når han skal på jobb dagen etterpå? Og jeg ALLTID må stå opp med ungene fordi han er helt bevisstløs om morran?

Hvis han skal opp om morgenen får du fokusere på at han skal ta ungene, ikke at han sitter for lenge oppe. Jeg bor selv sammen med en som kan sitte oppe til 3-4 om morgenen når han skal på jobb eller stå opp med ungene - og han er som din mann sinnsykt trøtt - så jeg skjønner hva du snakker om.

Men min samboer står opp om morgenen hvis vi har avtale om det og da syns jeg det er helt greit. Selv er jeg også b-menneske, men mer som deg - jeg kommer meg i seng. Jeg MÅ i seng i ordentlig tid hvis jeg skal opp på jobb.

Uansett - du er ikke moren hans - du kan ikke bestemme når han skal legge seg. Men har dere blitt enige om at han skal ta ungene, så får han fanden meg komme seg opp av senga.

Da godt spenntak og spark han ut av senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han skal opp om morgenen får du fokusere på at han skal ta ungene, ikke at han sitter for lenge oppe. Jeg bor selv sammen med en som kan sitte oppe til 3-4 om morgenen når han skal på jobb eller stå opp med ungene - og han er som din mann sinnsykt trøtt - så jeg skjønner hva du snakker om.

Men min samboer står opp om morgenen hvis vi har avtale om det og da syns jeg det er helt greit. Selv er jeg også b-menneske, men mer som deg - jeg kommer meg i seng. Jeg MÅ i seng i ordentlig tid hvis jeg skal opp på jobb.

Uansett - du er ikke moren hans - du kan ikke bestemme når han skal legge seg. Men har dere blitt enige om at han skal ta ungene, så får han fanden meg komme seg opp av senga.

Da godt spenntak og spark han ut av senga :)

*Kicker ham ut av senga*, he, he, he.....Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å være gift hvis en skal fortsette å leve akkurat som det passer en selv? En bør da kunne ta noen hensyn slik at det blir best mulig å leve sammen? En skal vel ikke leve helt separate liv heller?

Nei helt separate liv skal man ikke leve, men noen har større behov enn andre for å være alene en stund og så lenge det ikke gjelder hele døgnet så syns jeg man bør respektere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kicker ham ut av senga*, he, he, he.....Takk for tipset!

Japp. Har du ikke prøvd det, så anbefales det :)

Men er det kos du vil ha, så får du lokke, ikke tvinge. Ikke sant? Ikke være/bli kjerring nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Jeg er nesten avhengig av noen timer oppe ekstra på kvelden alene,så det skjer ofte at jeg legger meg en liten time sammen mannen min og står opp igjen..søye fornøyd er vi begge!!

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt slikt tull. Hvis dere er så forskjellig på dette området, så kan det da ikke være noe stort problem uansett. Såpass tilpasning bør være mulig.

Hvorfor i all verden skulle han tilpasse seg deg, hvorfor ikke omvendt?

Ikke rart det blir uvennskap sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en pussig ting med alt dette. Du synes at dere skal legge dere samtidig, men det du egentlig mener er at han skal legge seg når du er trøtt. Hvis du sitter oppe med han så kan dere jo legge dere samtidig. Hvorfor skal han følge din døgnrytme? Hvorfor skal du bestemme når dere skal legge dere?

Klart en som regel bør legge seg samtidig. Da bør du lokke han med litt kos da. Kan jo være en grunn til at han venter med å legge seg.

Og siden han sliter om morgenen bør han legge seg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en pussig ting med alt dette. Du synes at dere skal legge dere samtidig, men det du egentlig mener er at han skal legge seg når du er trøtt. Hvis du sitter oppe med han så kan dere jo legge dere samtidig. Hvorfor skal han følge din døgnrytme? Hvorfor skal du bestemme når dere skal legge dere?

Klart en som regel bør legge seg samtidig. Da bør du lokke han med litt kos da. Kan jo være en grunn til at han venter med å legge seg.

Og siden han sliter om morgenen bør han legge seg før.

Slik er damer. Det er deres vei som er den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er damer. Det er deres vei som er den rette.

Dessverre er det ofte slik.

Hun mener han har et problem, men det er jo ikke nødvendigvis et spørsmål om å legge seg samtidig, men når hun vil.

Kvinner definerer ofte hva som er rett og galt i et forhold. Er det ikke slike de mener det skal være er det noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan spørre ham om han kan legge seg samtidig som deg men lese eller surfe i senga da?(så er dere sammen selv om du er trøtt og han vil være våken.) Skjønner deg dessuten godt, det er mye koseligere å legge seg samtidig, dessuten større sjanse for å få litt kos;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må da vel forstå at det ikke er så lett for meg å følge hans døgnrytme når vi har små barn i huset? Hvem tror dere må opp flere ganger hver natt + stå opp tidlig om morran? Han er jo helt bevisstløs! Ansvarsløst synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hei! jeg legger meg som oftes aleine, og det er fordi jeg er så trøtt at det er like før jeg sovner. Så da spiller det ingen rolle om samboern legger seg eller ei. Er jo så klart koselig å ligge i armkroken hans noen ganger og kose litt, men er jeg dødtrøtt så sovner jeg og orker ikke å ha noen "oppå" meg.

Enkelte kvelder så får jeg han med meg, men skjønner at man ikke vil legge seg når man ikke er trøtt. Jeg trenger mer søvn enn han, så jeg legger meg først.

Er vel ikke noe must å legge seg sammen? Hvis man har andre planer enn å sove forstår jeg det da, men man MÅ ikke være i senga for å ha sex/kose. Nå er vi tross alt sofa-griser da, så vi ligger på sofaen og koser, og sover i senga - med eller uten armene rundt hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...