Gå til innhold

Bør ektefeller legge seg samtidig?


Gjest aleine

Anbefalte innlegg

Dere må da vel forstå at det ikke er så lett for meg å følge hans døgnrytme når vi har små barn i huset? Hvem tror dere må opp flere ganger hver natt + stå opp tidlig om morran? Han er jo helt bevisstløs! Ansvarsløst synes jeg!

Det at dere har barn kom jo ikke helt fram tror jeg.

Dere får lage en avtale om hvilke dager dere skal stå opp med barna - er en selvfølge synes jeg at dere deler på det.

Så får han tilpasse sin leggetid etter det.

Sånn ellers kan jo begge 'jenke' seg litt innimellom - men du kan ikke kreve at han skal legge seg når du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest singel og glad

Dette er nok hovedgrunnen til at jeg nyyyter livet som enslig. Ingen som forventer at jeg skal legge meg samtidig med han "skal ikke du også legge deg nå?".... "skal du legge deg NÅ allerede"? Foretrekker faktisk selv å kjenne etter når jeg er trett og har lyst til å legge meg!

Og hvorfor må par på død og liv dele seng, enkelte snorker og sover så urolig at partneren får søvnproblemer av det.

Ja, jeg nyter livet som singel og dette er det jeg savner minst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å være gift hvis en skal fortsette å leve akkurat som det passer en selv? En bør da kunne ta noen hensyn slik at det blir best mulig å leve sammen? En skal vel ikke leve helt separate liv heller?

Dere lever da vel ikke separate liv kun fordi han legger seg senere enn deg om natta. Her i huset er det helt omvendt. Mannen min legger seg tidligere enn meg - fordi han er trøtt og skal tidlig opp på jobb om morgenen. Og nærhet - trenger det kun å være når man legger seg da? Det kan vel være til enhver tid på døgnet det? Syns det blir litt kjerringaktig når man skal begynne å bestemme når den andre skal legge seg. Jeg hadde i hvert fall ikke klart å bli bestemt over på dne måten.

Men - det er klart, hvis problemet er at han skal stå opp tidlig om morgenen med ungene, så må han jo gjøre det uansett om han la seg kl 23 eller 03.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus Maria... mannen din må da få legge seg når han vil, ikke når du vil 'fordi det er naturlig'...

Rareste jeg har hørt noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...