Gå til innhold

Fødselsangst


Blésha

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd for fødselen. Vet ikke hva det er jeg er redd for, og har derfor ingen anelse om hva jeg skal si til jordmoren heller... Alt er bare kaos inni meg, og jeg er redd. Redselen oppsluker alt.

Hva gjør jeg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest be om hjelp

Jordmor og lege er nok veldig vant til dette, og det er jo nettopp det at vi ikke vet hva vi går til og ikke kan planlegge / forberede oss (slik vi kontroll"friker" i dagens samfunn ofte gjør) som gjør at mange er redde. Vi vet at det vil skje mye vi ikke har kontroll over, vi vet at det gjør vondt, og vi vet at det er en ekstrem "liv/død" situasjon.

Jeg vil anbefale deg å snakke med jordmor, si det som du er, at du er redd uten å vite hva du er redd for. Si at det er et stort problem! Sier du det tidlig nok, rekker du å kunne motta hjelp fra sykehuset eller helsestasjonen, hjelp som er tilpasset kvinner med fødselsangst. Utsetter du det vil det kunne bli værre fremover mot fødselen, uten at noen kan gjøre noe for å hjelpe deg.

Min søster fikk mye hjelp, og den siste fødselen hennes (og tiden før) ble en veldig mye bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...