Gå til innhold

Hvordan utdannelse trenger jeg for å bli megler?


Gjest Tinka

Anbefalte innlegg

har et år grunnskurs allmen, et år kontorfag og fagbrev i kontorfag. Mangler norsk og nyere histoie for å få full studiekompetanse. Men tar det i år. Hva slags videre utdannelse trenger jeg for å bli megler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest statsautorisert eiendomsmegler

For drive eiendomsmeglervirksomhet i Norge må man enten være utdannet statsautorisert eiendomsmegler eller advokat.

Eiendomsmeglerutdanningen i Norge foregår i dag ved Bedriftsøkonomisk Institutt (BI) i Oslo.

Før 1991 ble utdanningen foretatt i regi av Norges Eiendomsmeglerforbund under navnte Eiendomsmeglerskolen. I 1991 ble utdanningen overført til BI, og har til i dag vært 2-årig. Fra høsten 2001 blir Eiendomsmeglerstudiet 3-årig.

For å sikre at Norges Eiendomsmeglerforbunds medlemmer til enhver tid er faglig oppdatert, ble det for fire år siden innført obligatorisk etterutdanning. Alle statsautoriserte eiendomsmeglere MNEF plikter å ta etterutdanningskurs. Slike kurs avholdes i regi av NEFUS (Norges Eiendomsmeglerforbunds Utdanningssenter).

http://www.nef.no/utdanning.asp

Om det kreves noe mer enn artium /treårig videregående for å komme inn, vet jeg ikke, ring BI og hør.

Dette var hvis det var eiendomsmegler du mente, det finnes skipsmeglere, oljeplatformmeglere og ekteskapsmeglere..

Du kan jobbe på et eiendomsmeglerkontor uten denne utdannelsen også, og ha oppgaver innen visninger osv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For drive eiendomsmeglervirksomhet i Norge må man enten være utdannet statsautorisert eiendomsmegler eller advokat.

Eiendomsmeglerutdanningen i Norge foregår i dag ved Bedriftsøkonomisk Institutt (BI) i Oslo.

Før 1991 ble utdanningen foretatt i regi av Norges Eiendomsmeglerforbund under navnte Eiendomsmeglerskolen. I 1991 ble utdanningen overført til BI, og har til i dag vært 2-årig. Fra høsten 2001 blir Eiendomsmeglerstudiet 3-årig.

For å sikre at Norges Eiendomsmeglerforbunds medlemmer til enhver tid er faglig oppdatert, ble det for fire år siden innført obligatorisk etterutdanning. Alle statsautoriserte eiendomsmeglere MNEF plikter å ta etterutdanningskurs. Slike kurs avholdes i regi av NEFUS (Norges Eiendomsmeglerforbunds Utdanningssenter).

http://www.nef.no/utdanning.asp

Om det kreves noe mer enn artium /treårig videregående for å komme inn, vet jeg ikke, ring BI og hør.

Dette var hvis det var eiendomsmegler du mente, det finnes skipsmeglere, oljeplatformmeglere og ekteskapsmeglere..

Du kan jobbe på et eiendomsmeglerkontor uten denne utdannelsen også, og ha oppgaver innen visninger osv .

Jeg synes dette høres spennende ut, men har ikke planer om noen utdannelse enda... men du skriver at det er mulig å ha visninger? Er det vanlig at "vanlige folk" har visninger for meglerne som f.eks ekstrajobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest statsautorisert eiendomsmegler

Jeg synes dette høres spennende ut, men har ikke planer om noen utdannelse enda... men du skriver at det er mulig å ha visninger? Er det vanlig at "vanlige folk" har visninger for meglerne som f.eks ekstrajobb?

Ja, man kan søke jobber hos eiendomsmeglerfrmaer uten å være megler, og f.eks ha visninger. Gå innom noen meglere og hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...