Gå til innhold

Jobben skal på tur, og jeg vil ikke være med...


Gjest milli

Anbefalte innlegg

Om en uke skal kollegiet her på tur. Kombinert sosialt og faglig.Vi reiser av gårde og skal overnatte en natt.

Jeg har ikke lyst til å være med, og lurer nå på om noen smarte folk her kan hjelpe meg å finne på noe lurt så jeg slipper?

Grunnen til at jeg ikke vil?

Jeg slutter i jobben min 2 uker etter at den turen har vært, og jeg trives rett og slett ikke spesielt godt sammen med kollegaene. De er ok, men jeg ønsker ikke dra på en slik sosial tur med dem.

Hvordan skal jeg komme ut av dette, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en haug med unnskyldninger på lager jeg. Enten: si du er syk, si du skal i barnedåp, si at tanta/mora/faren/broren/bikkja di er blitt akutt syk, si at du er blitt bedt med på kjærlighetsweekend, eneste helga det passer på leeenge, eller si bare at det ikke passer, du er ikke nødt til å oppgi grunn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forståelig nok i seg selv hvis du likevel snart skal slutte! Si at du synes det blir litt "kunstig"...

Ellers kan du jo dikte opp en annen viktig avtale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en haug med unnskyldninger på lager jeg. Enten: si du er syk, si du skal i barnedåp, si at tanta/mora/faren/broren/bikkja di er blitt akutt syk, si at du er blitt bedt med på kjærlighetsweekend, eneste helga det passer på leeenge, eller si bare at det ikke passer, du er ikke nødt til å oppgi grunn.

Lykke til!

Takker for alle lure svar, MEN jeg glemte å si at turen er fra en onsdag til torsdag. Altså skal vi bruke jobbedagene våre på det.....og det gjøre det hele enda mer komplisert, for da er jeg vel "nødt" til å være med! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Takker for alle lure svar, MEN jeg glemte å si at turen er fra en onsdag til torsdag. Altså skal vi bruke jobbedagene våre på det.....og det gjøre det hele enda mer komplisert, for da er jeg vel "nødt" til å være med! :-(

Får du i tilfelle kompensasjon for dette, i form av overtid eller avspasering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle lure svar, MEN jeg glemte å si at turen er fra en onsdag til torsdag. Altså skal vi bruke jobbedagene våre på det.....og det gjøre det hele enda mer komplisert, for da er jeg vel "nødt" til å være med! :-(

Bli med. uansett vil du lære noe du kan ta med deg videre.

Du må vel kunne holde ut noen timer ekstra med disse "forferdelige" kollegene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med. uansett vil du lære noe du kan ta med deg videre.

Du må vel kunne holde ut noen timer ekstra med disse "forferdelige" kollegene dine?

Så forferdelige er de ikke, det er heller meg det er noe "galt" med som ikke ønsker dette.

Gjennomgår en veldig tøff tid, og ønsker ikke ha "ukjente" fok oppi meg så tett på den måten. Derfor ønsker jeg ikke dra...

Jeg får se hva jeg får til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si at du skal til tannlegen på onsdag, også må du til røntgen på torsdagsmorgen. Si at du har fått den på torsdag tidligere enn beregnet.

gå hjem fra jobb på tirsdag pga kraftige menssmerter, og ring på onsdag og si at du fremdeles har de smertene og ikke ser råd for å være med

si at du ikke har lyst fordi du slutter om litt

Du har glemt en bursdag hos en veldig god venninne, og lovte å ta det igjen neste gang mannen var borte på reise, og at du skal igge over fordi hun er husredd, også måtte han reise plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje sagt - at noen får være igjen og ta telefonen? har ikke lyst til å overnatting akkurat nå - og grunnene er personlige. legg en lapp inn til sjefen og si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si at du skal til tannlegen på onsdag, også må du til røntgen på torsdagsmorgen. Si at du har fått den på torsdag tidligere enn beregnet.

gå hjem fra jobb på tirsdag pga kraftige menssmerter, og ring på onsdag og si at du fremdeles har de smertene og ikke ser råd for å være med

si at du ikke har lyst fordi du slutter om litt

Du har glemt en bursdag hos en veldig god venninne, og lovte å ta det igjen neste gang mannen var borte på reise, og at du skal igge over fordi hun er husredd, også måtte han reise plutselig.

Nå måtte jeg flire...:-)

Du er ganske dreven i det der, du?

Morsomt var det hvertfall, og kanskje jeg benytter meg av noe av det der?

Eller så gjør jeg som Flisa sa - sier til sjefen at jeg ikke orker overnatting akkurat nå, av personlige grunner.

Takk for tips, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle lure svar, MEN jeg glemte å si at turen er fra en onsdag til torsdag. Altså skal vi bruke jobbedagene våre på det.....og det gjøre det hele enda mer komplisert, for da er jeg vel "nødt" til å være med! :-(

Det gjør det hele tvert imot enda enklere! ;o)

Begravelse til onkel/tante/bestefar el.l.

Legetime torsdag morgen

Syke barn - denne passer det å komme med i siste liten! ;o)

Barnevakten ble syk og gubben er bortreist

Si at du og gubben skal i terapi - da tør sikkert ikke sjefen å spørre om mer ;o)

Hvis du allerede har fått attesten din fra sjefen: Fortell han/hun at det ikke kunne falle deg inn å reise bort på overnattingstur med en gjeng nisser!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den opprinnelige m&m

Sjefen din er sikkert glad til for å slippe å betale for en person som skal slutte om to uker uansett. Gå til sjefen og si at du ikke har lyst til å reise, og spør om det ikke er like greit at du er hjemme og gjør noe arbeid - siden du allikevel skal slutte og ikke trenger den faglige biten av turen. Hvis sjefen spør hvorfor så kan du bare si at du har personlige grunner som du ikke har lyst til å gå inn på akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Si at du dessverre ikke kan avsette denne helgen.

Når du allikevel skal slutte, hva har du å tape?

Jeg var selv den eneste i mitt firma for mange år siden som unnlot å møte til et helgekurs. (Jeg var nyforelsket! - og det var ikke i en kollega). Jeg merket aldri at jeg tapte noe på det. Var der senere i magne år. Fikk tom tilbud om både forfremmelse og betalt utdannelse etter dette. Men jeg sluttet istedet. Hehe.

Kanskje du rett og slett er for opptatt av å behage andre? Er du ikke det, så driter du mer i det hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du dessverre ikke kan avsette denne helgen.

Når du allikevel skal slutte, hva har du å tape?

Jeg var selv den eneste i mitt firma for mange år siden som unnlot å møte til et helgekurs. (Jeg var nyforelsket! - og det var ikke i en kollega). Jeg merket aldri at jeg tapte noe på det. Var der senere i magne år. Fikk tom tilbud om både forfremmelse og betalt utdannelse etter dette. Men jeg sluttet istedet. Hehe.

Kanskje du rett og slett er for opptatt av å behage andre? Er du ikke det, så driter du mer i det hvis du skjønner.

Utrolige greier dette! I dag smiler jeg stort!:-)

Tok det opp med sjefen i dag, og før jeg trengte unskylde med med noe som helst, sier sjefen at turen er utsatt! Til etter at jeg har sluttet! :-)

DET likte jeg!

Takk for alle lure svar. Skal vel huske dem til en annen gang, en annen jobb -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...