Gå til innhold

Burde jeg trekke ut kontakten til PC'n, kanskje?


nanna

Anbefalte innlegg

Det lyner og tordner her, men jeg har mest lyst til å slappe av litt foran maskinen. Er jeg skrekkelig uforsiktig da?

Hva med TV-kontakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn ut hvor langt unna lynet er. Fra du ser lynet så tar du tiden til det tordner. Lyden beveger seg ca. 340 meter pr. sekund, ti sekunder er altså 3,4 km unna og du kan trygt sitte der en stund til. Følg godt med, været kan bevege seg raskt:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du allerede i somer hatt pc-kræsj pga tordenvær? Noen folk lærer aldri! *rister på hue*

Hehe - ble du fornærma nå? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Trekk ut alle kabler, også dropkabel til modem eller ADSL. Overspenningsvern er ikke nok, og slår lynet med veldig nære, hjelper det ikke å ta pc'en opp i senga og legge deg på den en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du allerede i somer hatt pc-kræsj pga tordenvær? Noen folk lærer aldri! *rister på hue*

Hehe - ble du fornærma nå? ;o)

Pøh. *geipe* ;) Har ikke fått noe skadet i sommer, nei - det var Telehor som hadde problemer med kabelnettet, såh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn ut hvor langt unna lynet er. Fra du ser lynet så tar du tiden til det tordner. Lyden beveger seg ca. 340 meter pr. sekund, ti sekunder er altså 3,4 km unna og du kan trygt sitte der en stund til. Følg godt med, været kan bevege seg raskt:-))

Jeg slo av for sikkerhets skyld, jeg. Nå bare pøser det, ikke mer tordenvær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. *geipe* ;) Har ikke fått noe skadet i sommer, nei - det var Telehor som hadde problemer med kabelnettet, såh.

Heheh! Visste du skulle føle deg bittelitt truffet her nå, ja! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk ut alle kabler, også dropkabel til modem eller ADSL. Overspenningsvern er ikke nok, og slår lynet med veldig nære, hjelper det ikke å ta pc'en opp i senga og legge deg på den en gang :-)

Det var det å finne alle kontaktene man skal dra i, da... :-/ Det er et massivt virrvarr av ledninger her. Jeg fant iallefall antenneledningen til TV'n! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det aldri. Men så har jeg fått svidd av en god del modemer i årenes løp også da, så jeg er intet eksempel til etterfølgelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det aldri. Men så har jeg fått svidd av en god del modemer i årenes løp også da, så jeg er intet eksempel til etterfølgelse :)

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...