Gå til innhold

Passord på mappe?


magnus

Anbefalte innlegg

Er det mulig å legge passord på en mappe i harddisken?

Om denne mappen er tilgjengelig på en felles server, er det da mulig å se hvem som har prøvd/vært inne og sett?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis mappen ligger på en server, er det jo mulig å styre hvem som har tilgang til den. Hvis du deler den fra en lokal maskin over et nettverk, har du også i de fleste tilfellene mulighet til å kontrollere tilgangen. Er det derimot lokalt på et enbruker system trengs det spesiell programvare for det.

"............"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mappen ligger på en server, er det jo mulig å styre hvem som har tilgang til den. Hvis du deler den fra en lokal maskin over et nettverk, har du også i de fleste tilfellene mulighet til å kontrollere tilgangen. Er det derimot lokalt på et enbruker system trengs det spesiell programvare for det.

"............"

Var det siste med enbrukersystem jeg tenkte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente NT4.0 og 2000...

NT4 er jeg ikke så vel bevandret i, men i 2000 vet jeg i alle fall at det er mulig å kryptere mapper. Det forutsetter at filsystemet på disken er NTFS og ikke FAT32. Hva som logges er jeg faktisk ikke helt sikker på; dette er nok forskjellig i 2000 Pro og 2000 Server/Advanced Server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente NT4.0 og 2000...

Både NT og 2000 fungerer jo som flerbrukersystem, med mindre man konfigurer de til ikke å være det. Og er det et flerbruker system, så er det jo eierskap på filer og mapper.

"............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...