Gå til innhold

Men i Sverige får de det til!


flisa

Anbefalte innlegg

Vi bor jo i Sverige i helgene, stort sett, og kommer natulrig nok i snakk med mange svensker, og det forundrer oss; De tror at den norske staten tar olje-pengene og fordeler til hver borger i landet – og det er de misunnelige på oss for! :-) Vi prøvde å si, at slik er det faktisk ikke...Staten sitter på pengene og vi har det faktisk veldig DYRT i Norge. at DE, - svenskene har masse som vi kunne tenke oss -og som VI lurer på hvordan de har råd til, som IKKE har oljepenger! Nemlig, bomfrie veier, -RETTE veier,- billigere mat, laaaangt billigere biler og hus, barnehageplasser, varm mat på skolen , mange fler loppiser (hehe) etc. etc.......så da tenker en enkel sjel som meg: Vi som har oljepenger i TILLEGG – hvorfor kunne vi ikke gjort alle de RIKTIGE tingene som svenskene har gjort – ikke kopiere de dårlige, altså – og blitt DET herlige landet! Må si jeg har trøbbel med å forstå alle forskjellene,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, si det. Svenskene har ikke vel ikke alle småplassene som krever sin pengeandel for å overleve. Du har sikkert kjørt gjennom de svenske skogene ;-( og sett hvor utrolig øde det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Svenskene har ikke vel ikke alle småplassene som krever sin pengeandel for å overleve. Du har sikkert kjørt gjennom de svenske skogene ;-( og sett hvor utrolig øde det er.

Og de små plassene som er - de har norske flagg på veggen! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokke til seg dumme nordmenn.

Klukk, klukk.....

Vi er vel ikke så dumme om vi velger å legge vår fritid der hvor det faktisk er billig?

Klukk med deg sjøl! - kylling er billig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er vel ikke så dumme om vi velger å legge vår fritid der hvor det faktisk er billig?

Klukk med deg sjøl! - kylling er billig! :-)

Selvfisket fisk på fjellet er enda billigere :)

Men du, grilldressen lar jeg ligge. Finere med fiskevest. Ert :)

PS. Vi har vogn på fjellet og til vinteren skal vi stå slim slam ;))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfisket fisk på fjellet er enda billigere :)

Men du, grilldressen lar jeg ligge. Finere med fiskevest. Ert :)

PS. Vi har vogn på fjellet og til vinteren skal vi stå slim slam ;))))

eksen har også kjøpt seg vogn på fjellet - GUD JEG ER GLAD VI ER SKILT! :-) Vi liker alt omvendt vi! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksen har også kjøpt seg vogn på fjellet - GUD JEG ER GLAD VI ER SKILT! :-) Vi liker alt omvendt vi! hehe

Ja, vi gjør visst det. Jeg liker å bruke kroppen til noe annet enn å dytte inn lunch og du liker å sitte som de andre typiske camperene.

Jeg kan ikke unngå å legge merke til enkelte av dem. Hva i heite gjør de på fjellet? Lurer på hva de sier til sine nærmeste når de proklamerer at de liker seg på fjellet. (Å, han med følge er sikkert et sporty par)

Sitte foran gassgrillen hele dagen og der sitter de fanden ta meg når vi kommer tilbake også.

Morn - godkveld.

Ja, ja hver sin smak, men jeg må bare flire.

Jeg bare vinker altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gjør visst det. Jeg liker å bruke kroppen til noe annet enn å dytte inn lunch og du liker å sitte som de andre typiske camperene.

Jeg kan ikke unngå å legge merke til enkelte av dem. Hva i heite gjør de på fjellet? Lurer på hva de sier til sine nærmeste når de proklamerer at de liker seg på fjellet. (Å, han med følge er sikkert et sporty par)

Sitte foran gassgrillen hele dagen og der sitter de fanden ta meg når vi kommer tilbake også.

Morn - godkveld.

Ja, ja hver sin smak, men jeg må bare flire.

Jeg bare vinker altså :)

Vi har ikke vogn på fjellet - vi har vogn 30 meter fra stranda - og med masse utfartsmuligheter. Du ser ikke oss foran en grill nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...