Gå til innhold

legen min vil jeg skal dø.....


beib

Anbefalte innlegg

jeg holder ikke ut....noen må passe litt på meg,kutta pulsåren i natt,ett skrik om hjelp...men jeg vil ikke på tvang,er redd på tvang...vil på sykehuset,der føler jeg meg trygg...men alle forklaringer om vondt i magen er oppbrukt...skulle ønske noen hadde skutt meg,var hos legen i dag,dønn fortvila,men hun forstod ikke,sa at om eg virkelig ville dø,så hadde jeg greid det i natt...sa jeg ville henge meg,men hadde ikke tau,kunne bruke klær sa hun...vil hun at jeg skal dø? vil hun bli kvitt meg?? sikkert,jeg er bare i veien,tar opp legetimer som andre hadde hatt mere bruk for.........men jeg makter ikke mere...er redd,sliten og oppbrukt...dette ble ett dumt innlegg,men jeg måtte bare få ut litt tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var nok dryppende ironisk, for at du skal bli sint, -sint nok til å ville leve videre- mulig hun brukte feil ord akkurat nå. Men det er Uansett DITT liv. DU bestemmer - også om du vil ha den hjelpen du blir tilbudt, og da er du NØDT til å samarbeide. Ingen kan trylle!

Ring noen NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

du må ikke dø du heller. lover du?

så lover jeg.

håper det går bra med såret. jeg forsøkte i stad, men stoppet merkelig nok.

Ingen vil du skal dø.

JEG vil ikke at du skal dø.

Holder fast i deg. for min egen og din skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke dø du heller. lover du?

så lover jeg.

håper det går bra med såret. jeg forsøkte i stad, men stoppet merkelig nok.

Ingen vil du skal dø.

JEG vil ikke at du skal dø.

Holder fast i deg. for min egen og din skyld.

ja vi må prøve og holde ut,klamre oss fast...jeg lover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var nok dryppende ironisk, for at du skal bli sint, -sint nok til å ville leve videre- mulig hun brukte feil ord akkurat nå. Men det er Uansett DITT liv. DU bestemmer - også om du vil ha den hjelpen du blir tilbudt, og da er du NØDT til å samarbeide. Ingen kan trylle!

Ring noen NÅ!

vet ikke hvem jeg skal ringe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Finnes det ikke noen annen måte å be om hjelp på enn å true med selvskading eller selvmord?

Hvorfor ikke rineg legen på en høflig og rolig måte og be om en frivillig innleggelse som du så sårt trenger?

Ingen kan hjelpe deg om du ikke vil hjelpe deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Finnes det ikke noen annen måte å be om hjelp på enn å true med selvskading eller selvmord?

Hvorfor ikke rineg legen på en høflig og rolig måte og be om en frivillig innleggelse som du så sårt trenger?

Ingen kan hjelpe deg om du ikke vil hjelpe deg selv.

Dette var skuffende svart!

Hadde vi pasienter greid å kontakte helsevernet på en 'ordentlig' måte, så hadde vi selvfølgelig gjort det!!

Vi LIKE ikke å bli sett ned på!

Du beviser med dette innlegget ditt at du ser ned på oss når vi er på 'det nivået'.

Men det er på det nivået behover for hjelp er størst, derfor tar vi ALLIKEVEL kontakt. Selv om det ikke blir på den måten DU liker.

Jeg er skuffet over deg!

Jeg har også nevnt for min psykiater en gang jeg var langt nede, at jeg skulle ønske jeg slapp å leve. Det var ingen TRUSEL, det var bare en beskrivelse av min tilstand på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mislykket forsøk på selvmord, er et _rop om hjelp_,- dette vet din lege utmerket godt likevel møter hun deg med upassende ironi og med en kjølighet jeg har lite sans for. Det gjør meg kvalm.

tankeløse mennesker finnes overalt beib, men ikke slipp taket av den grunn.. hold deg fast. Ta kontakt med legevakten om du mener en innleggelse ville gjort deg godt og for evt. å hindre nye forsøk.

-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mislykket forsøk på selvmord, er et _rop om hjelp_,- dette vet din lege utmerket godt likevel møter hun deg med upassende ironi og med en kjølighet jeg har lite sans for. Det gjør meg kvalm.

tankeløse mennesker finnes overalt beib, men ikke slipp taket av den grunn.. hold deg fast. Ta kontakt med legevakten om du mener en innleggelse ville gjort deg godt og for evt. å hindre nye forsøk.

-klem

jeg er bare redd,fryktelig redd...kan ikke dra på legevakten for da havner jeg på tvang og da blir alt verre...jeg er skuffet over legen min...vet det er mitt liv og mitt ansvar,men hva når man ikke holder ut????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noen annen måte å be om hjelp på enn å true med selvskading eller selvmord?

Hvorfor ikke rineg legen på en høflig og rolig måte og be om en frivillig innleggelse som du så sårt trenger?

Ingen kan hjelpe deg om du ikke vil hjelpe deg selv.

jeg tar selv ansvaret for mitt liv,men jeg er svak og redd og ba om hjelp...og jeg truet ikke,det er rene fakta!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare redd,fryktelig redd...kan ikke dra på legevakten for da havner jeg på tvang og da blir alt verre...jeg er skuffet over legen min...vet det er mitt liv og mitt ansvar,men hva når man ikke holder ut????

du bli ikke lagt inn på tvang dersom du frivillig ber om hjelp.

du mener selv det ville gjort godt med en innleggelse. du mener selv det ville gjort godt om det var noen som kunne ta seg av deg noen dager. Hvorfor lar du dem ikke gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bli ikke lagt inn på tvang dersom du frivillig ber om hjelp.

du mener selv det ville gjort godt med en innleggelse. du mener selv det ville gjort godt om det var noen som kunne ta seg av deg noen dager. Hvorfor lar du dem ikke gjøre det?

fordi jeg må først på lukket avd før eg får komme på frivillig om eg ikke tar kontakt på dagtid,da kan jeg havne direkte på frivillig...er sliten i hodet,husker ikke så mye...er redd for og kutte meg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg må først på lukket avd før eg får komme på frivillig om eg ikke tar kontakt på dagtid,da kan jeg havne direkte på frivillig...er sliten i hodet,husker ikke så mye...er redd for og kutte meg igjen...

merkelig opplegg det var der da.

om du helst vil på frivillig så kanskje du kan ringe dem i morgen og heller få noen til å være hos deg i natt.

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tårnfrid

Dette var skuffende svart!

Hadde vi pasienter greid å kontakte helsevernet på en 'ordentlig' måte, så hadde vi selvfølgelig gjort det!!

Vi LIKE ikke å bli sett ned på!

Du beviser med dette innlegget ditt at du ser ned på oss når vi er på 'det nivået'.

Men det er på det nivået behover for hjelp er størst, derfor tar vi ALLIKEVEL kontakt. Selv om det ikke blir på den måten DU liker.

Jeg er skuffet over deg!

Jeg har også nevnt for min psykiater en gang jeg var langt nede, at jeg skulle ønske jeg slapp å leve. Det var ingen TRUSEL, det var bare en beskrivelse av min tilstand på det tidspunktet.

Tror de aller fleste leger og psykologer som regel både er samvitighetsfulle og empatiske. Var borte i en som pratet til meg som om jeg var tilbakestående, men tror det hører til sjeldenhetene. Syns ikke det innlegget bar noe preg av nedvurdering, det går an å oppføre seg selv om man har psykiske problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de aller fleste leger og psykologer som regel både er samvitighetsfulle og empatiske. Var borte i en som pratet til meg som om jeg var tilbakestående, men tror det hører til sjeldenhetene. Syns ikke det innlegget bar noe preg av nedvurdering, det går an å oppføre seg selv om man har psykiske problemer

oppføre seg??? hva galt har jeg gjort nå da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

jeg tar selv ansvaret for mitt liv,men jeg er svak og redd og ba om hjelp...og jeg truet ikke,det er rene fakta!!!!!!!!!!!!

Det er bra :-)

Jeg minner deg om at du alltid kan unngå en tvangsinnleggelse ved å legge deg inn frivillig og holde fast ved beslutningen om å ville motta hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tårnfrid

oppføre seg??? hva galt har jeg gjort nå da????

Har et forslag, hvorfor får du ikke en du stoler på til å ringe og be om frivillig innleggelse? På den måten slipper du at det blir noen flere misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Tror de aller fleste leger og psykologer som regel både er samvitighetsfulle og empatiske. Var borte i en som pratet til meg som om jeg var tilbakestående, men tror det hører til sjeldenhetene. Syns ikke det innlegget bar noe preg av nedvurdering, det går an å oppføre seg selv om man har psykiske problemer

'Oppføre seg' er lett når en er i psykisk balanse. Når nerver og alt annet ikke gir det et minutt fred, så er det så godt som umulig. Min løsning i disse vanskelige periodene er å unngå folk mest mulig. Men av og til MÅ en ha folk rundt seg selv om en ikke tåler det.

Du sier vel ikke til en som har hatt en skade i beinet: Nei, nå får du jammen se til å slutte og halte! Nå har du vært syk lenge nok.

Det er like dumt det du foreslår at vi må gjøre med den psykiske skaden fullt tilstede.

Med folk som deg så kommer vi aldri til å kunne slappe av fra hva folk synes. Fordømmelsen er på topp. Det er alltid noen som må holde det vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tårnfrid

'Oppføre seg' er lett når en er i psykisk balanse. Når nerver og alt annet ikke gir det et minutt fred, så er det så godt som umulig. Min løsning i disse vanskelige periodene er å unngå folk mest mulig. Men av og til MÅ en ha folk rundt seg selv om en ikke tåler det.

Du sier vel ikke til en som har hatt en skade i beinet: Nei, nå får du jammen se til å slutte og halte! Nå har du vært syk lenge nok.

Det er like dumt det du foreslår at vi må gjøre med den psykiske skaden fullt tilstede.

Med folk som deg så kommer vi aldri til å kunne slappe av fra hva folk synes. Fordømmelsen er på topp. Det er alltid noen som må holde det vedlike.

Det var ikke ment fordømmende, jeg vet faktisk hvordan det er å ha nerveproblemer og ikke klare å kontrollere det.

Det var kanskje litt klumsete skrevet, det jeg mener er at folk (inkludert psyk. syke) bør behandle andre mennesker som man selv vil bli behandlet, forutsatt at man ikke er så syk at man ikke er klar over hva man gjør.

Er lettere å få hjelp når behandleren ikke føler at han må gå i forsvarsposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...