Gå til innhold

Vondt i magen hver morgen-normalt?


Gjest prestekragen

Anbefalte innlegg

Gjest prestekragen

Jeg våkner hver morgen med magesmerter, som varer i 5-10 min. Det bekymrer meg veldig, jeg er bare 21 (kvinne) kan jeg ha noe alvorlig? Som regel går det over med en gang jeg har beveget litt på meg, og drukket eller spist noe. Noen andre som har opplevd dette, og noen som vet hva det kan være? Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prestekragen

Tipper det enten er psykisk - at du er litt nervøs av type, eller at du må på do..

Jeg kjenner til begge deler..

Jeg lider av angst. Da kan det være det. Jeg har mye angst om nettene, redd for at noen er inne i huset, osv. Er også hypokonder..hehe. Nå er jeg iallfall ikke fullt så bekymret lenger. Takk for svar!

Håper du ikke sliter med det samme, det er ikke en behagelig måte å våkne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider av angst. Da kan det være det. Jeg har mye angst om nettene, redd for at noen er inne i huset, osv. Er også hypokonder..hehe. Nå er jeg iallfall ikke fullt så bekymret lenger. Takk for svar!

Håper du ikke sliter med det samme, det er ikke en behagelig måte å våkne på.

:o) Nei, jeg lider ikke av angst, men det er nok relativt vanlig at vonde følelser blir forsterket om natta, og det kan sitte hardt igjen selv lenge etter at man har stått opp.

For meg hjelper det å tenke etter for å finne ut hva jeg egentlig er nervøs/engstelig for, da slipper det som regel litt taket. Lykke til, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

:o) Nei, jeg lider ikke av angst, men det er nok relativt vanlig at vonde følelser blir forsterket om natta, og det kan sitte hardt igjen selv lenge etter at man har stått opp.

For meg hjelper det å tenke etter for å finne ut hva jeg egentlig er nervøs/engstelig for, da slipper det som regel litt taket. Lykke til, hvertfall!

Magevondt kan jo komme av flere ting, og som regel er det uskyldig selv om det er ubehagelig.

Sitter smertene under brystbeinet og du evt. har halsbrann, kan det være litt for mye magesyre. Syrenøytraliserende tabletter får du kjøpt reseptfritt på apoteket (f.eks. Link). Om du er usikker og bekymret, er det jo ikke noe å tape på å ta en tur til legen. Ofte hjelper det å få utelukket det man er mest redd for.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...