Gå til innhold

NHD... andre... gode råd?


Lizah

Anbefalte innlegg

Snakket med psykologen sist og vi ble enige om å begynne å snakke litt om de dype og mørke tankene jeg har....

Han vil enda ikke at jeg skal på medikamenter, så vi får jo se da..

Er så redd for at han ikke tar meg seriøst, tenk om han synes jeg er latterlig? Han har sikkert mange pasienter som har opplevd verre ting enn meg, kanskje han synes jeg ikke trenger hjelp?

Det er min største skrekk, at han føler jeg bruker opp tidens hans, tid som andre kunne ha hatt bruk for mer enn jeg gjør...

Uff det er ikke nok med at jeg hele tiden tenker på hvordan omverdenen oppfatter meg, men nå også psykologen... jeg er så redd for at han vil kutte meg ut, har ikke lyst til å slutte å gå hos han.

Men siden jeg ikke er blitt noe nevneverdig bedre på de tre årene jeg har gått hos han, så kanskje han ber meg slutte?

Det er så mye jeg ikke har fortalt han ennå, vet ikke hvordan jeg skal begynne - tenk om han ikke bryr seg?

Alt er trist for tia... håret mitt ramler av i store dåtter, har masse skallede partier - må gå med hatter og skaut hele tiden.. Føler meg ikke spessielt vakker nei..

Eksem forårsaket muligens av stress sier legen.... hvordan får man seborreisk eksem av stress???

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Synes ikke det er noe i det du har skrevet som tyder på at psykologen din vil at du skal slutte. Tvert i mot taler alt du har skrevet på at han ønsker at du skal bli fast ved han særdeles lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe i det du har skrevet som tyder på at psykologen din vil at du skal slutte. Tvert i mot taler alt du har skrevet på at han ønsker at du skal bli fast ved han særdeles lenge.

Det er utrolig hva man kan få sagt uten å direkte si det *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva mener du med det?????

Er det sarkastisk ment???

Nei.

Kan du ikke lese gjennom det du selv har skrevet? Er det noe der som kan tolkes som at psykologen ønsker å avslutte behandlingen?

Dersom han hadde ønsket det, har han hatt gode muligheter til å foreslå det allerede (slik du selv også antyder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det?????

Er det sarkastisk ment???

Kjære deg Lizah, det var ikke ment som noe negativt for deg det innlegget mitt. Det var bare en kommentar til NHD, som så fint skrev at han mente din lege er helt på jordet som ikke gir deg medisin etter 3 år uten fremgang.

Men jeg er helt enig med NHD at det er ikke noe som da tyder på at legen vil gi deg opp, tvert om, han er interessert i å fortsette terapi uten medisiner. Det kan jo hende at legen din mener du har grunnlag for å klare det uten medisiner hvis du bare åpner deg opp og prater om de tingene som ligger dypest.

Du sier jo selv at det ikke er alt du har sagt enda, og det merker nok legen din, og vil fortsette slik at du får tillitt til å åpne helt opp, og rense opp fra roten av.

Din oppgave nå videre må kanskje bli og åpne helt opp, og snakke om alt du bærer på. Ikke tro at det vil ødelegge noe i terapien, at legen vil synes du er latterlig som du skriver. At andre har opplevd verre ting, betyr ikke at dine problemer ikke er alvorlige nok.

Legen din har gitt opp for lenge siden, hvis han mener det ikke hjelper. Han viser stor interesse for dine problem, det mangler kanskje bare at du viser like stor interesse?

Fortsett i terapien og la det stå til, så skal du se du vil merke at det hjelper.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Kan du ikke lese gjennom det du selv har skrevet? Er det noe der som kan tolkes som at psykologen ønsker å avslutte behandlingen?

Dersom han hadde ønsket det, har han hatt gode muligheter til å foreslå det allerede (slik du selv også antyder).

Sorry... men det var egetlig ment til "Rota".... jeg blir litt paranoid til tider.

Tusen takk for at dere i det hele tatt gidder å engasjere dere... Det har hvert til utrolig stor hjelp!

Er så glad for at jeg har funnet denne siden, godt å ha noen andre å snakke med enn psykologen:)

Har just fått litt pepptalk av søstera mi, eller et spark i ræva om du vil... skal ta bussen til byen om et kvarter! Kryss fingrene for at jeg fikser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...