Gå til innhold

Polycystisk Ovarie Syndrom


blåklokke66

Anbefalte innlegg

Jeg har fått denne diagnosen, men vet ikke helt hva den innebærer. Skulle spørre når jeg var på sykehuset sist, men for det første så forstår jeg ikke så godt hva legen sier ( snakker gebrokkent), for det andre var det en mannlig student der. Jeg følte meg ikke så høy i hatten der jeg satt. Han begynte å le også når jeg skulle svare på spørsmål om sexlivet mitt. Lite profft kan man si. ( jeg spente ham i leggen jeg). Har man lov å si at man ikke ønsker at andre skal være tilstedet ? Jeg ble nemelig ikke forespurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skaun1365380362

Er ikke dette det samme som PCO? Kort fortalt så innebærer dette at du har problemer med å få eggløsning. Eggene modnes ikke.I tillegg kan du ha problemer med en del cyster. Cystene kan gi deg smerter ved mensturasjon. Jeg er ingen ekspert på dette, men slik arter PCO seg for meg. Vi har derfor måttet ha hjelp for å lykkes med å bli gravid.

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bobla1365380358

hei blåklokke66

kan desverre ikke hjelpe deg med diagnosen din..

men jeg kan si det at du ikke trenger å ha noen studenter/praktikanter til stede hvis du synes det er ubehaglig..

neste gang de gjør det uten å spørre deg, si ifra...

uff, for en guffen opplevelse det må ha vært!!!

lykke til videre (c;

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye info hvis du søker på PCO på nettet. Her er noen norske artikler her fra DOL:

http://www.doktoronline.no/pub/articles/gynecology/300141.html

http://www.doktoronline.no/pub/qa/123.html

http://www.doktoronline.no/pub/news/200571.html

Det er mange forum-brukere som har denne diagnosen, så du får sikkert mer personlige svar fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang spenner du ham ikke i leggen, men spenner han ut døra. Hvis han ikke er mer profesjonell enn at han begynner å le ovenfor en pasient, bør han virkelig revurdere yrkesvalget sitt.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PCOS og kan MASSE om det, men jeg reiser bort om noen strakser og er bare innom for å sjekke ting..... Skal fortelle mer senere, men du kan også se igjennom forumets siste sider og se om du finner noe info...vet at jeg har skrevet en del.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

For to uker siden ble det påvist samme sykdommen hos meg. Ut av det jeg har forstått og lest, så er det en gentetisk sykdom som ligger i kromosom nr 15. Det er bortimot 20 til 25 % av kvinner i fruktbar alder som har dette.

Selv har jeg slitt med magesmerter i 3 år og har sluttet å arbeide pga dem. Ingen leger tross utallige undersøkelser har oppdaget dette før jeg var til forundersøkelse ved RH for ca to uker siden. Hårvekst i fjeset og på baksiden av lårene, kviser, og overvekthet er en av "bivirkningene" samt barnløshet.

Man er mer utsatt for hjerte og karsyksommer samt sukkersyken. En måte å bli bedre på er å redusere vekten, om det er et problem. En annen måte er å bruke p-pille, men vi som er i dette forumet, vil gjerne ikke det før vi eventuelt har fått det vi ønsker...

Sant som blir skrevet, man produserer egg, men de slippes ikke og kan derfor lage oppsamlinger. Hos meg var det bortimot ca 10 egg som lå der. Man kan risikere at det danner seg cyster, og at man må brenne disse bort.

Vel, dette er noe av det som jeg har klart å satt meg inn i så langt, og håper det hjelper deg litt på veien??!!

Stor kos fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset plikter å opplyse om at det kan være en student tilstede, og du har rett til å si nei. Hvis dette ikke er opplyst i innkalling e.l. bør du spørre om hvorfor de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset plikter å opplyse om at det kan være en student tilstede, og du har rett til å si nei. Hvis dette ikke er opplyst i innkalling e.l. bør du spørre om hvorfor de ikke gjør det.

Takker alle sammen for svarene jeg fikk. Spes takk til laban som sente med noen linker *s* Jeg er helt ny i gamet selv om vi har prøvd snart i 1 1/2 år nå. Skal på sykehuset neste uke så får vi se hva dem sier der. Greit å vite litt på forhånd.

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...