Gå til innhold

Tryggeste betalingsmåte .........????


Gjest nav????

Anbefalte innlegg

Gjest nav????

Skal bestille noe fra England som koster 1400 pund.

Er noe helsekost greier og firmaet skal være seriøst.

Har nå fått oppgitt deres bank forbindelse og kontonummer og fått beskjed om at varene blir levert 7-10 dager etter betaling.

Det er jo ganske mye penger det er snakk om da........så jeg lurer på om hvordan jeg skal gå fram når jeg skal betale.

Er det trygt å sette inn penger.........har jeg i det hele noen sikkerhet da ? Eller er pengene tapt for alltid om jeg ikke får produktene.

Kan noen kloke hoder hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Ikke grei den der... Du har valget mellom å la være å bestille, eller å danse etter firmaets pipe.

Hvis dette er noe du absolutt vil ha, får du bare stole på firmaets renommè (og økonomi) og krysse fingrene.

Skulle du bli bløffet, finnes det nå et "EØS-forbrukerråd" som tar saker på tvers av landegrensene. Henvend deg isåfall til Forbrukerrådet i Oslo, som vil følge opp saken på dine vegne. Men hvor lett det villle være å få igjen pengene i praksis, vet jeg ikke. Hvis firmaet skulle gå konkurs, er du jo bare en av mange kreditorer som må stille deg i kø til smuleutdelingen.

Usikrede forskuddsbetalinger er no' dritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du be dem belaste kjøpet på et kreditkort (NB. ikke et debetkort). Dersom varene ikke kommer, kan du la være å betale regningen og bruke kreditkortselskapetes makt mot leverandøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke ut om disse varene faktisk er lov til å ta inn i Norge.

Veldig mange helsekostprodukter er ikke det, grunnet f.eks. feil sammensetninger av vitaminer, koffein i produktet, og andre harmløse greier.

Er du riktig uheldig kan du også ende opp med en grei bot dersom tollen finner ut at det er ulumskheter som koffein eller effedrin i produktet.

Men jeg går ut fra at du har sjekket dette først, og da burde det ikke være noe mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...