Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en ung kvinne som nå lenge har vurdert fettsuging av områdene mage,rygg og hofter/flanker og har noen spørsmål.

Går det ann å gjennomføre fettsuging av disse tre områdene samtidig?

Blir man veldig hemmet over en lang periode etter en slik operasjon? F.eks blir det vanskelig å gjennomføre daglig-dagse "ting" som å være sammen med venner? I såfall hvor lang er denne perioden?

Man må gå med en slags bandasje og en body etter ett inngrep. Synes dette under vanlige klær?

Det blir en hevelse på de behandlede områdene er denne veldig synelig?

Håper dere kan hjelpe meg med gjerne litt utfyllende svar!

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67448-fettsuging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Hvor omfattende inngrepet er avhenger svært mye av hvor mye som skal fjernes. Derfor kan det være en fordel å dele det opp, slik at man gjør maven først, og rygg/hofte/flanker i en annen seanse eller omvendt. Derved vil man som oftest kunne være i normal aktivitet etter få dager, selv om man nok bør vente med å trene. Velger man å gjøre alt på en gang, må man regne med atskillig lengre rekonvalesens, mer smerter og noe større risiko.Hevelsen er ikke så stor at den er synlig, den bare skjuler endel av resultatet, slik at det tar tid før du får full glede av operasjonen. En body vil ikke synes utenpå vanlige klær.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67448-fettsuging/#findComment-313519
Del på andre sider

Gjest ikke denne gang

fettsugde hofter + mage tidligere i år. Var hjemme fra jobb de neste to dagene + helga. Var i dårligere form enn jeg hadde ventet - det var nokså ømt. Heldigvis fikk jeg god hjelp av mannen min, og barnet vårt er såpass stort at det godtok at mamma var litt indisponert. Men jeg var sjeleglad for at jeg ikke hadde en 1-åring som var spuper-mammadalt, krav om bæring etc.

Var tilbake på jobb den 5. dagen, og det gikk OK. Men den første uken måtte jeg gå med et korsett og skumgummipute på magen. I tillegg blir man opphovnet av operasjonen, så det ble litt kreativ påkledning disse dagene for ikke å se "gravid" ut.

Etter 7 dg var det kontroll, og jeg fikk en stram body som skulle has på hver dag noen uker fremover. Da ble ovennevnte klesproblem straks mye lettere.

det er ikke så lurt med truse under bodyen - striper fra sidesømmene kan sette varige merker. Derfor måtte bodyen vaskes hver dag, og det var litt styrete. Hadde vært greit med 2 stk.

det er ofte man glemmer at skjønnhetsoperasjoner faktisk ER operasjoner, og at rekonvalensen er like lang. Dessuten får man ikke sykemelding, pluss at de fleste av oss vel vil holde det hemmelig for omverdenen. Selv om jeg klarte å leve noenlunde normalt, så er man mer sliten enn ellers. Det kan gjøre vondt, det er ømt ved berøring etc. Så det kan være greit å ikke booke inn for mye discobesøk etc når du er nyoperert.

Men jeg er glad jeg tok operasjonen - resultatet ble bra, og jeg kunne gå sommeren lyst i møte. det eneste jeg ville ha gjort annerledes, er at jeg skulle ha operert meg senhøstes - slik at jeg hadde hatt bedre tid på å "komme meg" før sommerferien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67448-fettsuging/#findComment-320170
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...