Gå til innhold

Pc'n fucker opp kl.slett/dato/årstall.


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Dette skjer ca en gang i uka, og lager problemer med cookies og andre ting.

I dag, da jeg kom fra jobb, hadde den satt datoen til kl 6.23, 1 januar 2001.

Går inn i kontrollpanelet og enderer selvfølgelig, men likevel skjer det igjen.

Hva gjør jeg for å hindre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjer dette mens maskinen er påslått, eller skjer det når du slår på maskinen etter den har vært slått av en stund? I det siste tilfellet er det antakelig CMOS-batteriet som begynner å fuske og må skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Skjer dette mens maskinen er påslått, eller skjer det når du slår på maskinen etter den har vært slått av en stund? I det siste tilfellet er det antakelig CMOS-batteriet som begynner å fuske og må skiftes.

Jeg tror - ikke helt sikker - at problemet oppstår etter at den har stått avslått.

Hvor finner jeg dette CMOS batteriet?

Rart at det skulle fuske, pc'n var ny i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror - ikke helt sikker - at problemet oppstår etter at den har stått avslått.

Hvor finner jeg dette CMOS batteriet?

Rart at det skulle fuske, pc'n var ny i vår.

Batteriet sitter på hovedkortet, inni maskinen. Det er ikke sikkert det er dette som forårsaker problemet, men det kan være det. Siden maskinen er såpass ny har dere sikkert garanti på den og kan få dette sjekket av leverandøren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Batteriet sitter på hovedkortet, inni maskinen. Det er ikke sikkert det er dette som forårsaker problemet, men det kan være det. Siden maskinen er såpass ny har dere sikkert garanti på den og kan få dette sjekket av leverandøren?

Jada, garantien er i orden. Skal slå maskina av i kveld, og se om problemet dukker opp i morgen tidlig.

Tusen takk for svar, citoyen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...